Olympische en Paralympische Spelen #2

haha oh mijn god janken (van mooi)

3 likes

JAAAAAAAAA :3rd_place_medal:

1 like

Wat geweldig!

Ahh yes! Ik ben blij dat ik alleen ben in de sportschool haha want er kwam wel een gil uit :joy:

3 likes

Ik ben zwaar aan het PMS’en en heb al elke dag moeten huilen van de emotie. Huilende atleet? Daelyss doet mee :sob::sob:

11 likes

Janja!!! :heart:

4 likes

ja zij is echt niveau biles :goat:

2 likes

gaan ze bij ritmische gymnastiek allemaal hoepels gebruiken?

3 likes

Er is één voordeel als de Spelen straks klaar zijn, we zijn af van Suze van Kleef. Ik vind haar zo irritant en ze presenteert zo emotieloos.

1 like

Echt? Ik vind haar zo leuk!

3 likes

Sorry maar de breakdance memes op TikTok zijn echt hilarisch

9 likes

Wij hebben de moderne vijfkamp ontdekt op hbo. :joy: na een rondje googelen kwamen we erachter dat ze moeten paardrijden, hardlopen/schieten, zwemmen en schermen. En als je je bedenkt waarom in godesnaam dit bij elkaar gecombineerd 1 sport is: dit is wat de ideale soldaat moest kunnen rond 1900. :joy:

Ik doe liever

• De moderne vijfkamp
  • Breakdancen

0 stemmers

4 likes

Zo random hahah

1 like

vind het disrespect naar de moderne vijfkamp dat iedereen doet alsof het zo willekeurig en onnodig is :weary::weary: is zo’n klassieker op de OS. is toch super gaaf als je dat (goed) kan

5 likes

Hoe meer je te weten komt over deze sport, hoe verbaasder je wordt. In een podcast hoorde ik dat je ook niet op een eigen paard mee mag doen, maar dat er gelood wordt wie op welk paard gaat. Onder het mom van ‘in de echte strijd heb je ook niet altijd keuze uit je eigen paard’.

13 likes

Arme paarden :frowning:

5 likes

Jep. Is deze spelen ook de laatste keer met paarden omdat er vaker misstanden zijn. Het wordt vervangen door een soort obstacle run.

Het is geloof ik wel echt een elite sport. Je moet wel echt het geld hebben om zo veel verschillende disciplines te kunnen trainen enzo.

6 likes

Nou, dat heeft vorige spelen geleid tot dierenmishandeling en daarom zal op de volgende spelen er geen paardrijden meer zijn.

En op zoek naar een artikel lees ik dat er iets vergelijkbaars is gebeurd in Parijs (zonder de mishandeling)

4 likes

Echt zin in de 400 relays vanavond.

Hoop dat Botswana weer kan stunten :fire: :fire:

4 likes

Vervangen door dit?

19 likes