Oma opmerkingen

Ik voel je helemaal… en dat mag ook wel eens gezegd worden

2 likes

Mijn oma lag in het ziekenhuis, o.a. omdat ze een pacemaker zou krijgen. Voor de operatie kwam de arts langs om uitleg te geven over de procedure en de risico’s. Nou, die heeft ze dus na een paar zinnen afgekapt met de mededeling dat ie zn verhaaltjes maar aan iemand anders moest vertellen en dat ze zich echt niet bang liet maken.

En ik was een keer met haar op de spoedeisende hulp en ze lag in een bed op de hoek naast de deur, waar de artsen en verpleegkundigen dus continue vlak langs liepen. Echt élke keer als de arts even bij haar was geweest voor een testje oid moest ze luidkeels tegen mij verkondigen dat die arts toch veel te jong was en wat wist zij er nou allemaal van. Schaamde me dood :sweat_smile:

3 likes

Oma’s <3

Hahah die ziekenhuis verhalen doen me er ook aan denken dat toen mijn opa in het ziekenhuis lag hij heel erg pijn had bij zijn kruis als hij moest oefenen met zitten. De verpleegsters moesten toen zijn zaakje insmeren met een creme en hoe vaak mijn oma niet in het bijzijn van die verpleegster heeft geroepen “Nou Tinus, vanavond word je weer lekker verwend door de verpleegsters hoor! Dat heb ik al in geen 20 jaar meer bij je gedaan!” hahaha zo top

26 likes

Mijn oma heeft ook heel duidelijk lievelingskleinkinderen en daar ben ik er een van. Twee jaar geleden kreeg ik een kaart thuis gestuurd waar op stond: “Oma houdt het meeste van jou”. Ik woon nog thuis en mijn moeder had die kaart al geopend en gelezen voordat ik hem kon verstoppen (vond het heel lief, maarja wel een beetje lullig haha) en mijn moeder was ook echt not amused.

Ze vertelt ook altijd over hoe mooi ze vroeger was en dat alle mannen verliefd op haar waren en dat ze altijd stiekem achter de kerk ging vrijen met opa en elke keer weer denk ik neeeeeeee, tmi hahaha. Ze is nog steeds heel erg vol van zichzelf want ze denkt dat elke buurman een oogje op haar heeft en dat moet ze dan ook tegen iedereen vertellen.

Op maandag gaat ze altijd ‘gymmen’ met andere 80+ers en de verhalen die ze daarover vertelt zijn ook zo bizar dat ik niks anders kan doen dan lachen om hoe die oudjes zijn. Ze pesten gewoon mensen weg die ze niet mogen, en dan is het gewoon de hele gymgroep tegen één iemand. Haar beste vriendin gymt ook, maar mijn oma vind eigenlijk dat zij een beetje een slons is. Laatst moesten ze dus gymmen maar haar vriendin had hele oude gymschoenen aangetrokken die blijkbaar van ellende uit elkaar vielen. Ze had geen andere schoenen mee en halverwege de gymles waren de zolen onder die schoenen vandaag gevallen, waardoor dat arme vrouwtje op blote voeten achter de rollator naar huis moest. M’n oma zat het echt schaterlachend te vertellen en ik kon alleen maar denken aan zo’n zielig omaatje die op blote voeten door de stad loopt…

Ik heb echt zoveel verhalen over mijn oma maar die schieten zo nog wel te binnen :joy:

Hahahah ja ik weet er nog wel een: Oma schrijft altijd mijn naam verkeerd, dus vorig jaar vroeg ik gekscherend “Oma, na 23 jaar moet je m’n naam toch wel een keer goed kunnen schrijven?” Waarop ze zei: “Kind, ik kan er toch ook niks aan doen dat je ouders je zo’n gekke naam hebben gegeven!” Zo’n gekke naam heb ik nu ook weer niet haha

30 likes

Mijn oma laat altijd te pas en te onpas haar stoma aan iedereen. Zo kreeg een ex-vriend hem ook bij zijn eerste bezoek aan mijn oma te zien😂.

7 likes

hahaha omg <3

1 like

Ik had een oma die maar 2 dingen in haar leven had bereikt, namelijk in 1x haar rijbewijs gehaald en na 1 poging definitief gestopt met roken. En iedere keer als iemand in gezelschap iets vertelde dat Pietje zijn diploma had behaald of dat Kees de vierdaagse had uitgelopen moest zij even mededelen als laatste dat ze in 1x haar rijbewijs had behaald en gestopt was met roken. Oké ome dankjewel voor deze nuttige bijdrage.

15 likes

Mijn oma: wat heb je daar op je gezicht?? Een moedervlek? Nou als ik jou was zou ik die wegwerken hoor

Dankje oma die heb ik al sinds ik baby ben maar fijn dat je je er nu aan stoort

2 likes

Even een heel lieve ter compensatie van alle botte omaatjes in dit topic.
Ik was aan het wandelen met een oudere mevrouw in de rolstoel, en had zo’n pluizige paardenbloem voor haar geplukt. Ze ging de pluisjes wegblazen dus ik zei tegen haar “dan mag u een wens doen!”. En zij: “Ik wens een gezellige dag.” Ik: “Shhh, als u het hardop zegt komt het niet uit!” En zij: “Het is al uitgekomen.” Ahhhh :heart:

107 likes

Dit is echt te lief!

1 like

Ahh lief

1 like

Deze is niet over mijn eigen oma, maar een random oma uit een verzorgingshuis.

Toen ik in de 1e van de middelbare zat, kregen we de opdracht om ouderen te interviewen. Ik ging met een klasgenoot naar een verzorgingshuis. De vragen moesten gaan over de spelletjes die ze vroeger speelden. We kregen allemaal super leuke normale antwoorden. Toen was er een oma die zei “ik ging vroeger altijd tippelen”, wij hadden nog nooit van tippelen gehoord en we vroegen ons op de terugweg echt af wat dat nou kon zijn, ik dacht een spel met een tol ofzo. Toen we aan onze leraar vroegen wat tippelen nou weer was, ging hij helemaal stuk.

35 likes

Heee zijn wij nichtjes😁 mijn oma deed dit ook en had dan ook de toepasselijke bijnaam:
Oma Stoma

3 likes

haha! Misschien maar beter dat jullie het niet wisten, kan je nagaan als je had doorgevraagd :sweat_smile:

1 like

Mijn oma denkt dat ze in het tehuis zit omdat ze een prijs had gewonnen. Ze claimt dat ze een brief naar de krant had geschreven en dat ze heeft gewonnen. ‘Maar’, zei ze erbij,’na twee weken moet je wel betalen hoor, want dat is hoe ze je laten meedoen met dit soort prijzen’ :joy:Tuurlijk oma, en de buurman is er ook vandoor met je naaimachine, mijn ex heeft een regenjas en een zaklantaarn meegenomen en mama al je bakspullen.

16 likes

‘Ken jij rapzanger Boef?’

En dan ‘rap’ uitgesproken zoals je het schrijft.

19 likes

Toen oma een beetje dement werd vond ze dat mensen in een rolstoel (daar zat zij dus in) altijd voor mochten in de rij. Vond ze voordat ze in een rolstoel zal en dement werd overigens niet. Ze liet dat ook altijd lekker subtiel weten in de rij, door hardop te zeggen: “ik zou mensen in een rolstoel altijd voor laten.”

4 likes
4 likes

Ahh wat lief :heart:️ Ben wel benieuwd wat daarna kwam? Oma’s recensie van zijn nieuwste album? :smiley: