Omatopic #2

Dankjewel! Lang leven carbon papier en een printer <3

1 like

Ik heb zojuist op een zwak moment ook het Thea Gouverneur pakket besteld :grimacing:

10 likes

En gisteravond op de valreep nog een trui afgemaakt:

44 likes

Ik ben nu bezig met het leren van haken, maar is moeilijker dan ik dacht haha. Gaat gelukkig steeds wat beter maar soms zie ik gewoon niet wat ik nu precies aan het doen ben maar komt vanzelf. Hoop ik :’) Vind het wel jammer dat niemand in mn directe omgeving het doet. Ik had het moeten leren toen het nog kon van mijn oma

6 likes

Hallo strijder :rofl: je gaat jezelf nog vervloeken hierom

6 likes

Wat een werk :scream: wordt e niet helemaal gek van steeds van kleur switchen? Ik kwam laatst een filmpje tegen van een vrouw die een van Gogh ding maakte. Zij deed dan alles met 1 naald! Misschien heb je iets aan dit filmpje en haar tactiek.

1 like

Vooral in heel veel naalden en een naalden organizer investeren. Wat die vrouw doet lijkt me de letterlijke hel :speak_no_evil:. Hier zitten 138 kleuren in en heb er op dit ministukje al 13 gehad.

3 likes

Wat handig! Maar wordt het dan niet een zooitje aan de achterkant? Ik ben net begonnen hoor met borduren, dus misschien een domme vraag. Alleen ik heb dus elke keer dat als ik dan iets verkeerd heb gedaan en ik wil dat uithalen het niet goed gaat. Ik heb dan een stukje gedaan en afgehecht aan de achterkant door de naald door oudere steken te halen.

Ja het lijkt mij ook hels hoor om zo te borduren! Maar als je het onder de knie hebt is het vast heel handig.

1 like

Achterkant wordt inderdaad een slagveld, maar dit zijn 16 (meen ik?) A4tjes met patroon. Op een andere manier is het vrijwel niet te doen denk ik, of wellicht voor zeer ervaren borduurders. Straks kom ik ook bij stukken met wat grotere kleurvlakken gelukkig! En ja, verder éxtreem goed tellen. Maar stel ik maak in dit geval ergens een klein telfoutje in die mix van lichte kleuren laat ik het zo :joy:

1 like

Oh jezus christus ik zag van de week wel jouw foto voorbij komen, maar wist niet dat het dit project was :joy:

1 like

Je kunt het nog retour sturen 🥲. Maar ik zou dus minimaal een stuk of 50 naalden kopen en zo’n needle organizer hahahaha en ik heb dus een mega borduurraam op poten gekocht

1 like

Ik heb eigenlijk totaal geen borduurspullen op voorraad, omdat ik steeds pakketten koop. Gebruik je zoveel naalden zodat je niet steeds een draad door de naad hoeft te doen?

Edit: en ben jij in het midden begonnen met een reden? Ik begin eigenlijk altijd linksonder haha.

1 like

Ik begin meestal wel in het midden inderdaad! Linksonder zou ook wel kunnen denk ik hoor, lap is best een stuk groter dan het geborduurde.

Maar ik heb dus, zoals in een van die foto’s hierboven, heel veel dunne naaldjes en zo’n organizer gekocht. Er zitten dus oprecht 138 verschillende kleuren in en soms moet je maar een heel paar steekjes zetten met 1 kleur, dus hele tijd draad afhalen etc. zou echt tijdrovend en onpraktisch zijn. Ook dat karton waar de draad op zit is niks waard. Ik heb alle kleuren op kunststof dingen gedaan die ik had liggen. Er zit bij het pakket maar 1 naald en dat is denk ik een maat 24/25? Te dik vind ik hem zelf.

Ik borduur pas sinds dit voorjaar maar dit is echt een meerjarenplan!

1 like

Oh wat krijg ik een stress van jou hahahahaha. Maar het resultaat wordt vast heel mooi. Ik ga nog een bestelling plaatsen voor deze spullen.

4 likes

En ik maar blij zijn met mijn 3d printje. Die van jou is met kleur codes toch net iets handiger

5 likes

Die zijn er maar met papier en plakband opgeplakt :crazy_face:

2 likes

zou hier denk ik niet oppassen! tenzij je echt heeul klein print.

Nog even een WIP. Gaat lekker snel deze. Ik houd echt van afwisseling merk ik, dan werk ik ‘sneller’ dan wanneer ik 500 vakjes met seed mort doen merk ik.

En ik zie nu dat ik een stukje bloem ben vergeten te tekenen. lekker bezig SoonSoon.

14 likes

Wauw heel mooi en zo netjes! Is dit sweater no. 15? Ik vind hem ook zo mooi, maar zoveel kabels schrikt me echt af haha.

Yes dat is die trui! Het is echt heel simpel, ik voel me bijna een fraudeur want het ziet er 100x moeilijker uit dan het is :rofl:
Het meest lastige is nog het meerderen tussen de kabels vind ik maar dat is een kwestie van goed het patroon bestuderen. Dus laat je vooral niet afschrikken!

2 likes

Iedereen die de bloemen stilleven ding gaat maken, echt respect. Gewoon al voor t feit dat je zoveel in jezelf gelooft :joy:

4 likes