Omatopic #2

Je hebt 200 gram nodig! Nu staat het er niet zo duidelijk, maar elke 200 is voor elke maat. Met een trui staat er bv 500 - 600 -700 voor s, m en l. Sokken verschillen niet veel van elkaar qua hoeveelheid wol. :slight_smile:

Ik ben ondertussen aan het marathon breien om de sjaal voor m’n vader af te maken, hahaha.

1 like

@Tamara ik ben ook weer begonnen met het werkje sinds augustus hehe. Hij is wel heftig hè.
Needle organizer heb je gewoon echt nodig ervoor :wink:

Mijn sokken voor de kerst zijn af!

Een muts staat nog op de pennen en binnenkort ga ik aan een trui beginnen :laughing: dus ik doe ook nog wat anders dan sokken haha

17 likes

Thanks! Klinkt wel logisch nu je het zo zegt, dan bestel ik 200g :+1: heb me nu al een paar keer vergist in patronen en maten (babymutsje werd een volwassenenmuts) dus ik ga nu maar eens een patroon van Drops zelf proberen, voor de liefhebbers (oa) Drops Andes is nu nog in de sale bij breiwebshop.

Wat voor sjaal brei je?

1 like

No problem, ik heb ook vaak moeite met hoeveelheid en grammen enzo. En ik zat ook al te azen op Drops Big Marino voor een vest, haha. Ga sowieso nog wat bestellen komende week.

Een sjaal in halve patentsteek (half fisherman’s rib)! Ik vind dat zo’n toffe variatie op gewone rib. Gebreid met Drops Lima trouwens. Dat is sowieso m’n favo merk wol.

6 likes

Fuckkkkk ik ben bezig met een plaid, maar ik moet nog zoveel granny squares maken.

Halp!

4 likes

:older_woman:t2:

12 likes

Heeft iemand wel eens een temperatuur deken gehaakt/gebreid?
Lijkt me zo leuk om te doen voor komend jaar, maar ergens denk ik dat ik na een paar weken al afhaak (:sweat_smile:) omdat ik het teveel gedoe vind

1 like

Ik wil dat van mijn geboortejaar maken. Ga ik volgend jaar doen en dan op deze manier met grote granny squares

1 like

Heerlijk toch! Ik houd van grote projecten, altijd rouwen als ze ten einde komen.

Ik ben bezig met dit patroon, foto van instagram van de designer:

23 likes

Ja klopt, maar dan zie ik weer andere projecten en dan wil ik klaar zijn :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Mooi patroon!

1 like

Ik doe wel eens tussendoor andere dingetjes! Zeker een granny raak ik wel zat na 20 stukjes haha, even wat kleins tussendoor.

Wauw heel mooi patroon!

Ik vind het idee van een temperatuurdeken wel leuk, maar vind het kleurgebruik vaak niet zo. Niet mijn combinatie, maar je kan natuurlijk ook je eigen kleuren kiezen

2 likes

Er zijn veel Stylecraft collages te vinden! Daar haal ik mijn kleurinspi vandaan
6322826b695cbab6e2ed002a7f95f846

8 likes

Vind t heerlijk om daar tiktok filmpjes van te kijken hahahaha

Ik ben er ook mee bezig. Ik ben deze aan het haken. Wel met eigen gekozen kleuren. Met het haken van de granny’s ben ik bij, maar het aan elkaar haken ben ik nog lang niet zo ver. Ik heb 3 maanden aan elkaar gemaakt. De rest moet nog. Wel leuk om te doen. Elke dag een kleine granny.

9 likes

Oh met granny’s vind ik het nóg leuker :heart_eyes:

Oké ik ben overtuigd. Binnenkort even een lijstje maken. Per hoeveel graden verschil heb je kleuren gekozen?

1 like

Ik heb per twee graden een andere kleur genomen. Ik heb katoen bij de Boekenvoordeel gekocht. 3bollen voor €7.
Voor de temperatuur gebruik ik:weerstatistieken.nl
Daar vind je de temperatuur in jouw omgeving of van het jaar dat je wilt.

Die is leuk geworden, lekker vrolijk!

1 like

Oh wat een leuke ook :heart_eyes: en stiekem wel leuk dat hij nu meekan als baby deken!

Yasss, m’n kerstcadeautjes zijn op tijd af! Heel blij dat het toch nog gelukt, die voor m’n vader heb ik in drie dagen gebreid. :’) De ander is voor mijn moeder. Ik hoop heel erg dat ze hem mooi gaan vinden.

En nu voel ik me als deze gif:

finding-nemo-bags

22 likes