Anders op marktplaats zetten? Daar is vast nog wel interesse in.
Sokken voor mijn moeder als kerstcadeautje. Ik vind ze echt leuk geworden. Nu nog een paar voor mn vader breien.
Mijn moeder haakt vaak en graag.
Alleen ziet ze niet zo goed.
Ik dacht eraan om haaknaalden met lampje te kopen voor haar, heb er hier iets over gelezen en dat bleef hangen.
Is dat echt zo handig? En hebben die naalden een vaste dikte? Zo ja, wat is het meest gebruikelijke formaat?
Ik heb deze op het oog:
*en heb je er ook 2 nodig zoals breinaalden? Echt een noob hierin
Poeh, ik zou niet weten of dit dan zinvol is bij slecht zicht. Vraag me ook af waar het lampje op/via schijnt. Ik hou bijv. mijn haaknaald raar vast. Heeft het dan zin of schijnt het dan heel ergens anders heen. Maar goed misschien werkt het voor haar wel en dan is het alleen maar fijn toch. Weet je wat voor projecten ze meestal haakt? Een beetje daar afhankelijk van kun je zeggen wat voor maat naald. En daar heb je er dan maar een van nodig.
*edit even Nader onderzoek gedaan, zie ze ook op Ali express staan. Lijkt dat de ‘naald’ helemaal licht geeft. Ik ga er voor de grap een bestellen.
Volgens mij heb ik wel eens in een facebookgroep gelezen dat t fijn was. Je hebt inderdaad veel verschillende maten dus is wel handig als je er achter kan komen wat ze het meest gebruikt.
Ik heb ze ook.
Werken fijn omdat de naald oplicht.
Je hebt ook een dubbel lampje voor om je nek wat speciaal voor handwerkers is. Dan kan ze haar gewone haaknaalden blijven gebruiken.
En iets van een losse vergrootglas of loep eventueel gecombineerd met een daglichtlamp?
Bedankt voor de tips allemaal !
Ze haakt best veel knuffels / figuurtjes en vaak meerdere projecten tegelijkertijd.
@Bennielava heb je een linkje?
@Marquez lijkt me wat onhandig om zo op de bank te werken
Mn nieuwe projectje is bijna af! Moet nog een halsboord aan en misschien dat ik nog een stukje rib aanbrei aan de onderkant, afhankelijk van hoe lang 'ie is na het blocken. Echt een heel leuk patroon dit (French 75 van Babycocktails).
Nu verder met mn kerstsokken terwijl de trui ligt te drogen.
Wat zijn jullie aan het maken?
Voor het eerst dat ik niet-kruissteek-borduur. Ik begon met de stam in de breedte te borduren, maar dat kostte veel tijd terwijl het er ook nog eens minder mooi uit ziet.
Mijn laatst afgewerkte breiwerkjes:
Twee cowls voor mijn dochters met mijn adventkalender van vorig jaar (nog steeds garen over!).
Voor mezelf:
Voor mijn dochters:

Die cowls zijn prachtig. Welke wol en patroon is dit?
De wol was de adventkalender 2021 van a homespun house. Het patroon is de Hearten Cowl van Helen Stewart.
Dank je. Ga eens zoeken.
Ik heb dus al 6 maanden niks gedaan aan dat grote bloemenwerk . En nu is het ook de slechtste tijd ever want veel te weinig natuurlijk licht…
Ik haaaaaat haken met zwart. Ben drie uur bezig met elk draadje vulling we uit te trekken.
Zo irritant
Ik doe mijn vulling altijd in een pantykousje, misschien handig voor de volgende keer!