Ohh,wat mooi, hele mooie kleuren ook
Volgens mij (machinaal) gebreid idd, misschien met een soort padding ertussen zodat het er wat boller uitziet? Hier heb je wat meer foto’s van dichtbij.
Nee het is dan omgeslagen om de rand vh gehaakte heen. Dus je pakt steken op en breit een stuk en maakt het dan aan de achterkant vh werk vast, dat het er echt omheen gesandwicht zit. Omdat t om dat gehaakte heen zit is t wat dikker
Ahh zo werkt dat! Weer wat geleerd
Ik doe altijd vasten
De afgelopen tijd heb ik twee fictie boeken gelezen waar kleding maken een grote rol speelt en een non fictie boek. Ik vind ze erg leuk en dacht misschien vind iemand hier het ook wel wat.
De eerste is De stof in haar handen van Bianca Pitzorno. Dit is een fictief verhaal maar is wel gebaseerd op iets wat echt gebeurd is. De hoofdpersoon blikt terug op haar leven en verteld hoe het werk als dagnaaister was in Italië aan het begin van de 20ste eeuw.
Een ander fictie boek is De ondergrondse rivier van Martha Conway. Hier speelt naast naaien, theater en slavernij een grote rol. Ik weet niet in hoeverre het allemaal realistisch is, maar het verhaal is interessant en onderhoudend.
Tot op de draad van Ileen Montijn is non fictie en verteld over hoe we vroeger in Nederland met kleding omgingen. Het boek leest lekker weg en er staan veel interessante dingen in. Het is geen dik boek het telt 212 pagina’s en er staan ook foto’s in.
Ik kwam ook een heel leuk tijdschrift tegen bij de bieb handwerken zonder grenzen. Maar die is misschien wel heel bekend dat weet ik verder niet.
Als laatste ik had het ook al getipt bij het museumjaarkaartopic, maar in het wereldmuseum in Amsterdam is een tentoonstelling over sari’s! Ik ben zelf nog niet geweest dus ik kan niets zeggen over de tentoonstelling verder maar het klinkt goed.
Ik heb dus naailes gehad haha. Heerlijk was dat altijd en altijd fijn resultaat (iets dat je kan dragen!!). Maar moet weer ergens de stap nemen om te beginnen.
hahaha,
ja ik was letterlijk aan het zoeken naar een naam en toen dacht ik klaar ‘zoekend’.
Dank voor jullie reacties!
Ik ga eens beginnen met even mijn naaimachine te pakken en dan denk ik dat ik borduren eens ga uittesten!
Studio koekoek heeft nu een Koningsdag sale. Ze verkopen onder meer brei, haak en borduurspulletjes
Deze heeft m’n moeder en hier heb ik vroeger wel eens eentje van gemaakt
Even gesnuffeld. Maar ze hebben ook een haakpaket om je eigen kleed te haken van 2x3m voor €1.400,—
Ja daaaaaag
Ja ze zijn sowieso duur. Maar mocht iemand geld te veel hebben. Ze hebben wel wat dingen die niet super standaard zijn, bijvoorbeeld een sashiko pakket
Ze hebben geen standaard dingen nee. Die vintage tassen met wol zijn ook wel erg mooi hoor.
Maar zoveel geld betalen voor een project waar je 10 jaar mee bezig zult zijn. Oef!
Zou iemand dat kopen?
Geen idee. Ze verkopen ook zelf ontworpen kruissteekpatronen en die lopen volgens mij wel goed. Overigens voor de eurovision liefhebbers. Ze hebben ook een gratis patroon van Europapa
Omg waar was dit?? Ik heb dit zó nodig