Nee, als er staat 26 steken is 10 cm zet je bijv 30 of 32 steken op zodat je goed kan meten of je inderdaad 26 steken kunt meten voor 10 cm. En zo ook voor de hoogte, maar de breedte is vaak belangrijker dan de hoogte.
Ah, duidelijk, dankjewel
M’n eerste is af!
Wilde eerst nog 6 diertjes erbij maken maar ik denk dat ik er nog 4 erbij maak haha
Ja ik zou sowieso op Ravelry kijken, de filters daar zijn echt super goed
Welke steek zouden jullie gebruiken om zo’n tasje te haken? Ik ga gewoon zonder patroon iets proberen maar weet niet welke steek het meest geschikt is
Basket stitch denk ik!
Deze!
Artikel van het Parool over Tatreez. Palestijns borduurwerk
https://www.parool.nl/ps/inas-halabi-maakt-keramiek-gebaseerd-op-palestijns-borduurwerk-traditie-van-naald-en-draad-is-een-verzet-tegen-onteigening~b219c45a/
Door de oorlog in Gaza ziet ze een hernieuwde interesse in tatreez als politiek middel onder een jonge generatie. ‘De traditie van naald en draad is een verzet tegen onteigening en culturele uitwissing.
Dit is niet gehaakt, maar een combi van macramee en weven. Basket stitch geeft inderdaad wel een beetje hetzelfde idee
Denk dat entrelac knitting ook wel mooi is ervoor!
Wat een vrolijk en schattig project!
Heb voor het eerst iets met filet crochet gemaakt, op basis van een borduurpatroon.
Was een beetje een ‘tussenprojectje’ zonder duidelijk nut en je ziet het patroon eigenlijk alleen als er licht doorheen schijnt, dus ik denk dat ik het maar voor het raam ga hangen. Vond het wel leuk om te doen!
Oh wat schattig!!
Wow gewoon een hele kat gehaakt
Hij wilde er niet vanaf
Echt een kunstwerk!