Omatopic #2

Borduren vind ik sowieso niet super mega voor je gestel (rug/nek) maar op zich is dit niet meer oncomfortabel dan anders haha. Ik had het eerst ook in een grote ring, maar die moest ik dan idd de hele tijd vasthouden en die mega lap stof die er dan ook nog naast hangt. Ik vind dit wel echt makkelijker werken!

2 likes

Dankje!!
Ik denk omdat hij niet kan staan en door de nek haha

Ik ga deze maken:

Die zien er wel uit alsof ik het kan

4 likes

Mijn Amsterdam borduurpatroon bestaat uit 125 kleuren en 10 a4tjes met het patroon.
Ik heb van elk A4TJE een foto gemaakt met de ipad. Ik borduur via het patroon op de ipad. Die kan ik dan vergroten. En is dus makkelijker te tellen. Het bevalt mij prima.

4 likes

Wat een mooie kleuren, ben benieuwd naar het resultaat!

1 like

Dat wordt vast heel mooi!

2 likes

Ja is ook zo! Gaat niet om de snelheid hè. Brei je al lang?

2 likes

Die wolletjes zien er heel mooi uit. Ben benieuwd hoe de trui wordt.

1 like

Wauw die wol! Super mooi! Gaat het project zeker ten goede komen denk ik :heart_eyes:

2 likes

Oh prachtig! Succes!

1 like

Zo ver ben ik gekomen met mijn 24 days socks tot nu toe. Elk van de 24 kleuren 1 keer gebruikt tot nu toe.

Ik ben wel heel vaak opnieuw moeten beginnen en heb hulp gehad van @Bertha (nogmaals dank :grinning:) en YouTube. Maar veel bijgeleerd hierdoor.

Kleurenwissel kan beter maar zal vanzelf wel komen door het meer te doen in de toekomst.

24 likes

Sokkenprojectje

13 likes

Leuk! Welke wil gebruik je?

Mijn trui schiet ook al op:

Hij lijkt heel oranje hier, maar hij is meer terracotta.

15 likes

Beetje laat maar de website van Drops vond ik handig voor verschillende diktes, k heb nu wat dunne sokkenwol liggen (Fabel) daarmee ga ik deze maken

Heb net dit project afgerond op 8mm, het patroon vond ik niet heel handig en de hiel is iets te grof geworden, maar het kan dus wel. Bedsokken noemen ze deze hele dikke sokken ook volgens mij

DROPS Extra 0-713 - Free knitting patterns by DROPS Design

Oja en ik heb nog een projectje in Drops Nord wat heeeeel langzaam vordert, daarvoor gebruik ik dit duidelijke filmpje:

Zo strak weer die blaadjes! Ik vroeg me nog af op wat voor stof je meestal borduurt/wat je voorkeur heeft.
En of iemand hier weet waar ik relatief goedkope houten borduurringen kan kopen, is puur voor het ophangen dus hoeft geen mega goede kwaliteit te zijn.

Ziet er mooi uit je trui!

Niet zo bijzondere, rellana flotte socke tweed. Maar het is geen echte tweede, gewoon stipjes kleur.

2 likes

De creme kleurige stof is ongebleekt katoen maar ik weet niet hoeveel gram. ik heb het gewoon in de naaiwinkel een keer aangeraden gekregen. was in het begin toen ik ging borduren. sinds die tijd koop ik deze stof daar. als het binnenkort op is dan ga ik er weer heen en dan vraag ik hoeveel gram het is. wil ik zelf ook weten, kan ik het online bestellen. woon daar niet meer.

Vor de rest qua ringen, Amazon haal ik bundel ringen. zijn prima te doen. komen volgens mij ook gewoon van aliexpress af.

En Dankjewel <3

2 likes

Dit duurde ruim drie uur :sob:

6 likes

Monnikenwerk.

Nieuw project

22 likes

Oma hierzo! Hij is eindelijk bijna af, mijn “spice market” blanket :relieved:
Gehaakt met stylecraft. Heb hem al een hele tijd liggen, ben steeds een paar weken fanatiek bezig en dan blijft hij weer maanden liggen maar nu echt met de laatste rondes bezig. Vind hem nog steeds heel vet! Patroon is van the guy with the hook

25 likes