Omatopic #2

Wat ga je maken?

Heb jij er een lichtbox onder of is dit het effect van dat borduurraam? Dat de gaatjes zo duidelijk zichtbaar zijn bedoel ik, ik zit me scheel te staren :rofl:

1 like

Nee dit was overdag in het borduurraam en dat is gericht op een raam in de woonkamer. Als ik die gaten niet kon zien, kon ik echt helemaal niks hahaha

1 like

Ik heb vorig jaar geluk gehad en via MP echt grote partijen borduurgaren gekocht voor weinig geld. En toen stof en naalden en ringen etc. Patronen koop ik meestal via Etsy en af en toe doe ik wel een pakket zoals dat giga ding nu.

2 likes

@anon41596379
Deze. Zie post

1 like

Hahaha jeetje wat ga jij snel zeg

@anon41596379 ik heb van de action zo’n lightbox die ik er onder hou. Is eigenlijk bedoeld voor tekenen volgens mij.

2 likes

En weer een nieuwe borduurdag! Heb Dexter opnieuw aangezet vanaf aflevering 1. Heb het laatste seizoen nooit gekeken en nu is er weer ‘n nieuwe dus ik begin opnieuw.
En heb m’n brik opgezet want ik kreeg hoofdpijn van het gestaar :rofl:

9 likes

Schiet alweer op :slight_smile:

11 likes

Begonnen in het midden, maar wil eerst de bovenste rij doen

7 likes

Ik twijfel of ik wil doorgaan met the 24 days socks. Sok 1 is af en wou aan de 2e beginnen.

Ik blijf een gaatje houden waar ik van kleur wissel. Als ik dan de eindjes heel strak aantrek betert dat wel maar dat wil zeggen dat ik de draadjes alsnog allemaal individueel heel stevig ga moeten wegwerken of na verloop van tijd lost alles weer. En dan zijn veel eindjes want heb 36 kleuren.

Het witte garen wordt niet doorgeknipt maar moet je meenemen. Bij de kleuren moet je ‘weaving in the ends as you go’ doen. En dat doe ik onmiddellijk na het starten met de nieuwe kleur (en dus niet pas na 1 ronde te breien).

Ik snap ook niet waar dat gaatje door veroorzaakt wordt en vind hier niks over terug via YouTube. Maar vermoed dat ik toch iets fout doe bij de kleurenwissel.

Hier zijn de eindjes net aangetrokken.

7 likes

Wauw, mooi! Echt een heel leuk effect, al die kleurtjes.

Als je een nieuwe kleur gebruikt, neem je de oude draad wel mee? Zoals hier:

Sinds ik dit doe, heb ik geen last meer van gaatjes!

2 likes

Wat bedoel je met de draad meenemen? Hem over de nieuwe kleur leggen na die eerste steek in de nieuwe kleur? Dat doe ik inderdaad niet. Ik ga opnieuw beginnen aan sock 2 en dit proberen!

1 like

Alleen het kopje nog!

22 likes

En nog een bijkomende vraag: bij jogles stripes neem je bij de eerste steek van de tweede ronde in de nieuwe kleur het rechterbeentje van de steek daaronder mee. Maar zou je dat ook doen als dat rechterbeentje deel uitmaakt van een purl row of beter enkel bij knit rows?

Ja, dat inderdaad! Dus je oude draad links over je nieuwe draad leggen en dan met je nieuwe kleur breien. Dan brei je hem ‘vast’ en krijg je geen gat. Daarna laat je de oude draad gewoon hangen. Dit wordt heel veel bij intarsia gebruikt, dus daar kan je ook nog op googlen.

1 like

Dank je wel!

1 like

Ja dat lukte dus niet want ik eindigde met gaatjes. Maar waarschijnlijk dus omdat ik de oude draad niet meenam.

1 like

Dit zijn dus serieus wat uurtjes borduurwerk. En dan zit ik in een stuk met relatief grote stukken 1 kleur :rofl:.

12 likes

Hier moet je veel geduld én goede ogen voor hebben :grinning:!

3 likes

Ik moet volgens mij opschieten met mijn bloemen in vaas, ik word straks ingehaald :laughing::laughing:

3 likes