Omatopic #2

Wauw wat mooi! Dat zal een tof statement piece in je slaapkamer zijn, zeg! Ik vind het altijd zo knap als mensen dekens haken/breien, maar zelf heb ik er geen geduld voor, haha.

3 likes

Dankje! :slight_smile: Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik zoiets groots haak. Het leuke is dat dit een cal (crochet along) is waardoor er heel veel variatie zit in de soorten steken, dan verveelt het minder snel :wink:

1 like

Zo ver ben ik nu. Ga nu verder, kijken waar het schip strandt

9 likes

Na 2 uur

12 likes

Vraagje. Ik ben bijna klaar met mijn eerste borduurwerk en wil wel meer maken. Hoe hebben jullie dat aangepakt, elke keer een kit gekocht of gewoon met gratis patronen en borduurgaren dat doen? Maakt het qua kosten nog uit of is beide vergelijkbaar?

Lijkt nu vooral nog op een ufo

7 likes

Ik heb nog nooit met een kit geborduurd, beetje afhankelijk van wat je wil natuurlijk maar er zijn heel veel losse patronen te vinden. Ik download of koop ze vaak via Ravelry of Etsy en dan zelf garen erbij gekocht. Ik heb ooit via aliexpress zo’n set met 100 kleuren gekocht, niet ech topkwaliteit natuurlijk maar vind het zelf wel handig om die achter de hand te hebben als je bv voor een kleiner stukje een bepaalde kleur nodig hebt. Verder is het DMC garen top en vaak in de aanbieding bij Pipoos!

1 like

Wat ga je maken?

Heb jij er een lichtbox onder of is dit het effect van dat borduurraam? Dat de gaatjes zo duidelijk zichtbaar zijn bedoel ik, ik zit me scheel te staren :rofl:

1 like

Nee dit was overdag in het borduurraam en dat is gericht op een raam in de woonkamer. Als ik die gaten niet kon zien, kon ik echt helemaal niks hahaha

1 like

Ik heb vorig jaar geluk gehad en via MP echt grote partijen borduurgaren gekocht voor weinig geld. En toen stof en naalden en ringen etc. Patronen koop ik meestal via Etsy en af en toe doe ik wel een pakket zoals dat giga ding nu.

2 likes

@anon41596379
Deze. Zie post

1 like

Hahaha jeetje wat ga jij snel zeg

@anon41596379 ik heb van de action zo’n lightbox die ik er onder hou. Is eigenlijk bedoeld voor tekenen volgens mij.

2 likes

En weer een nieuwe borduurdag! Heb Dexter opnieuw aangezet vanaf aflevering 1. Heb het laatste seizoen nooit gekeken en nu is er weer ‘n nieuwe dus ik begin opnieuw.
En heb m’n brik opgezet want ik kreeg hoofdpijn van het gestaar :rofl:

9 likes

Schiet alweer op :slight_smile:

11 likes

Begonnen in het midden, maar wil eerst de bovenste rij doen

7 likes

Ik twijfel of ik wil doorgaan met the 24 days socks. Sok 1 is af en wou aan de 2e beginnen.

Ik blijf een gaatje houden waar ik van kleur wissel. Als ik dan de eindjes heel strak aantrek betert dat wel maar dat wil zeggen dat ik de draadjes alsnog allemaal individueel heel stevig ga moeten wegwerken of na verloop van tijd lost alles weer. En dan zijn veel eindjes want heb 36 kleuren.

Het witte garen wordt niet doorgeknipt maar moet je meenemen. Bij de kleuren moet je ‘weaving in the ends as you go’ doen. En dat doe ik onmiddellijk na het starten met de nieuwe kleur (en dus niet pas na 1 ronde te breien).

Ik snap ook niet waar dat gaatje door veroorzaakt wordt en vind hier niks over terug via YouTube. Maar vermoed dat ik toch iets fout doe bij de kleurenwissel.

Hier zijn de eindjes net aangetrokken.

7 likes

Wauw, mooi! Echt een heel leuk effect, al die kleurtjes.

Als je een nieuwe kleur gebruikt, neem je de oude draad wel mee? Zoals hier:

Sinds ik dit doe, heb ik geen last meer van gaatjes!

2 likes

Wat bedoel je met de draad meenemen? Hem over de nieuwe kleur leggen na die eerste steek in de nieuwe kleur? Dat doe ik inderdaad niet. Ik ga opnieuw beginnen aan sock 2 en dit proberen!

1 like

Alleen het kopje nog!

22 likes