Het is m’n nieuwste obsessie, dat zakt komende weken nog wel af
@Bertha mooi hoor! Leuke kleur ook.
Hebben de andere borduurders hier ook dat je je borduurwerk heel goed/scherp ziet, maar als je dan na een tijdje borduren in de verte kijkt alles wazig is? Als ik 1 draadje heb geborduurd en ik kijk daarna de tuin in, zie ik echt geen fuck behalve een groene vlek.
Dankje! En ik borduur niet maar ik heb dat ook. Ik heb sowieso wat oogproblemen en neem bij mij aan dat het én best veel gevraagd is van je ogen én weet dat de samenwerking van mijn ogen niet goed is.
Oogartsen geven vaak als advies om na 20 minuten naar 1 iets kijken (dichtbij) je 20 seconden naarver weg moet kijken (en 2 uur buiten moet zijn. Is volgens mij officieel een advies voor kinderen, maar zal vast over zn algemeenheid goed zijn
Heel leuk! Heb je een patroon? Ik heb nog heel veel resten wol en denk dat dit een leuke manier is om die eindelijk op te maken
Het is een corner to corner granny square. Als je hierop zoekt kan je wel genoeg filmpjes vinden hoe dat moet. Verder heb ik een beetje gefreestyled met kleurtjes en lijnen, dus geen precies patroon.
Ik ben duidelijk bij de verkeerde bloem begonnen haha. Na een hele dag borduren zie je nog weinig verschil.
Ik heb net een vestje afgemaakt voor het dochtertje van mijn schoonzus. Ik wil er nu ook 1 maken in mijn maat:joy:
Dit is het patroon maar ik heb hier en daar kleine aanpassingen gedaan. Ik heb ook andere kleuren gebruikt.
Ik snap wel dat je alles uit wil halen als je het niet mooi vind. Ik ben ook met mijn eerste borduurwerk bezig en heb behoorlijk wat foutjes gemaakt. Een hele rij extra geborduurd, dus een dubbel. Op verschillende plekken verkeerde kleuren gebruikt etc. Maar ik probeer te denken jammer dna pech gehad volgende keer beter. Anders blijf ik bezig. Het is nieuw dus foutjes mogen.
Nu is het bij jou wat anders misschien omdat je de stijl, denk ik, niet zo mooi vind. Ik zou niet alles uithalen. Je bent hartstikke goed bezig met nieuwe steken oefenen en leren. Ik zou of doorgaan of stoppen en een ander borduurpatroon zoeken die wel beter bij je stijl past.
Ik vind het er trouwens wel mooi en fleurig uit zien! Doet denken aan de lente.
In de vorige toer heb je tussen de stokjes (?) Steeds 2 lossen gehaakt, waardoor daar een soort gat/ruimte ontstaat. Daar ga je nu [1 stokje, 2 lossen, 1 stokje] in haken.