Omatopic #2

Ik zou alles er gewoon in laten zitten en verder gaan. Het is juist heel fijn om te oefenen en het hoeft niet perfect te zijn de eerste keer. Ik ben pas kort geleden begonnen met borduren en ik merk al veel verschil tussen mijn eerste werkje en waar ik nu mee bezig ben (wat ook pas mijn 4e is, maar verschil en verbetering zie ik al zeker!).

3 likes

Een week later

12 likes

Ik haat mn leven atm

9 likes

Hoezo? Ziet er mooi uit

1 like

Omdat mn rug pijn doet van al het haken hahaha
En ik moet al die draadjes binnenkort wegwerken

1 like

Ohh nou even stoppen dan, rustig aan. Als je door pijntjes heengaat duren ze vaak langer

1 like

Nou dat wordt pas weer haken in een volgend leven :joy:

1 like

Als er in het patroon staat: Gauge
26 sts and 38 - 40 rounds in stockinette sts, after blocking/washing = 10 x 10 cm/4 x 4”.
Ik heb een proeflapje van 5*5 en kom uit op 14 steken en 18 rijen. Dus is 28 steken en 36 rijen dus iets teveel steken en iets te weinig rijen. Zou ik dat durven riskeren of toch een proeflapje met een andere maat breinaald proberen? Heb nu 3 mm gebruikt.

Deze is klaar! Ik heb wel.op een aantal.plekken draad van de achterkant meegenomen naar voren. Hoe kan je dat voorkomen?

Ik ben nu begonnen met deze

Want kan niet kiezen op etsy wat voor patroon ik wil. Ik ben ook begonnen met the parking method en volgens mij snap ik dat gewoon. Met wat oefenen is het volgens mij goed te doen. Lijkt me wel handig o om te kunnen bij een groter project.

8 likes

En de narcis is erbij!
Ik ben fan van de parking methode! Je moet het even begrijpen het is even inkomen, maar het werkt op dit moment echt goed voor mij! Ben benieuwd hoe het met de volgende bloem gaat zijn die wat groter is.

26 likes

Huh daar kun jij toch niks over zeggen over of iemand anders na rust (wat ik een goed advies vind van @Bertha) nog wel pijn gaat hebben?

Al luister ik zelf niet altijd naar goed advies vandaar dat ik wel eens handwerk blessures heb gehad.

1 like

Ik zeg toch ook niet dat ze niet moet rusten of dat t niet over gaat? Voor mij zou dat advies betekenen dat ik t niet meer zou kunnen. Al is dat niet helemaal waar want op goede dagen kan t wel maar kan altijd op komen zetten.

1 like

Hoe onthoud je dan welke kleur welke naald is?

2 likes

Mijn kruisje begint rechtsonder dus ik parkeer hem altijd in de eerst volgende van dat symbool rechtsonder. Dus zodra je bijv diegene ernaast verwerkt dan zie je dus oh dit symbool zit hiernaast en daar zit rechtsonder al een draad uit, dan is het dus die.
Maar je moet dat dus wel echt altijd rechtsonder doen anders ga je in de war en je moet hem ook echt op de goede plek plaatsen.
Anders even een filmpje kijken op YouTube, hier eerder in het topic had iemand het filmpje neer gezet die ik erg duidelijk vond waardoor ik het ging proberen. Eerder begreep ik het ook niet.
Ik werk wel maar met 1 naald

2 likes

Ik denk dat @DrWrenKingston dit filmpje bedoeld. De eerste paar keren dat ik die zag dacht ik dat lukt nooit! Maar het is echt handig en niet heel moeilijk. Maar ik werk maar met vier verschillende de kleuren dus dat zegt misschien nog niet zoveel

Je schijnt ook deze methode diagonaal te kunnen toepassen. Of je kan country cross stitchen. Dat is ook met een naald maar lijkt mij heel irritant.

In dit filmpje laat ze het heel gedetailleerd zien! De eerste is meer uitleg en een steek ofzo en in dit filmpje doet ze bijna een heel 10 bij 10 vakje.

Mijn kruisje begint trouwens linksboven. Dus je kan gewoon kiezen wat voor jou het fijnste werkt als je dat maar consequent toepast.

3 likes

Ah ja je had er niet bij staan dat dat voor jou gold, vond het daarom een vreemde reactie.

Weer even een progress foto delen hier. Héle weekend geborduurd.

25 likes

Ik heb ook veel geborduurd dit weekend.
Ga proberen iedere zondagavond een foto te maken, dan krijg je wel een leuk logboek.

12 likes

Ik doe het na elke keer dat ik er iets bij geborduurd heb haha. Sta nu alweer een maand op pauze.

8 likes

Ooh leuk ik ga ze ook in een album zetten haha, goed idee.

Je bent wel dik ingehaald door @mikselke :rofl:

3 likes