Omatopic #2

holymoly wat een project en wat knap zeg!

2 likes

Het is de dauwdruppels sjaal van a la Sascha

1 like

Wat rot zeg! Wat zou dan de kriebel veroorzaken, de acryl of de merino? :thinking:
Vaak wordt wol minder kriebelig als je t vaker hebt gewassen. Maar je zou er ook gewoon een shirt onder kunnen dragen.

1 like

Oh wauw!

Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoeveel dingen hebben jullie in 2021 gemaakt (breien, haken, borduren,…)?

Ik ben blijkbaar in januari 2021 begonnen met breien en heb 7 paar sokken, 1 muts en 2 kindertruien gebreeën en ongeveer de helft van 1 deken gehaakt. De eerste helft was in 2020 gehaakt.

Meer dan ik had verwacht eigenlijk.

2 likes

Ik ben in voorjaar 2021 begonnen met borduren en heb een stuk of 20? dingen afgemaakt en ook wat verprutst. Varieerde ook sterk in grootte en hoeveelheid werk :tipping_hand_woman:

1 like

Volgens Ravelry maakte ik in 2021 36 breiprojecten af!

3 likes

Oh ik heb geen idee, maar wel leuk om bij te houden.

Sowieso 3 mega lama’s en een stuk of 7 normale😂

4 likes

Zo uit mijn hoofd:

Drie sjaals, een trui, een vest, een bolero (naar een patroon uit de jaren 50) en vier cavia’s.

2 likes

Ik ben begonnen aan een babyvestje (uit een oud tijdschrift) voor een vriendin van me. Ik maak hem neutraal door het roze lichtgeel te maken en ik denk dat ik de strik vervang voor een teddygezichtje.

Maar pfoeh! Ik haak nu een jaar en ik vind de instructies heel moeilijk te begrijpen. Het is ook veel improviseren geworden.

Trouwens, ik weet niet of ik de enige ben, maar ik vind het zo lelijk als je in lossen meteen aan een patroon moet werken. Ik maak dan toch ff een rijtje vasten, zodat het er wat netter uitziet.

9 likes

Niet heel spectaculair, want het is pas mijn tweede haakproject ooit. Maar toch heel blij met mijn nieuwe sjaal

27 likes

Vast een nogal blonde vraag, maar elke keer als ik een fout heb gemaakt met de kruissteek en deze wil corrigeren heb ik vaak dat er dan draad mee gaat van een andere kleur. Doe ik dan iets verkeerd met aan de achterkant de draden wegwerken of gaat er iets mis met de steken aan de voorkant dat ik dan draad meeneem ofzo?

1 like

Ik kan me even geen beeld maken bij wat je omschrijft?

Progressie

18 likes

Jeeeetje hahahha goed bezig. Ik ben nog steeds met de witte bloem bezig, kan me er niet toe zetten verder te gaan

Zit je needle organizer inmiddels trouwens vol? Hoe ga je daar mee om?

2 likes

Heb er nog 2 gekocht 🥲. Dus straks kan ik alle naalden kwijt :rofl:. Nu is het even behelpen…

Kwam net op Facebook deze foto van 't schilderij tegen, en deze is dus zonder rand geborduurd. Denk dat ik de rand ook ga weglaten, de bloemen komen zo veel beter tot hun recht vind ik

6 likes

Het begint op een bloem te lijken!

@Tamara ik ben idd ook van plan de rand weg te laten. Ik ga hem in ieder geval tot het allerlaatst bewaren en dan beslissen

9 likes

Kanonnen jij gaat ook snel :scream:

2 likes

Un petite croissant.
Moet alleen nog even de flap vastmaken

23 likes