Hahaha en door jou. Achja ik heb al geaccepteerd dat dit een meerjarenplan is hahahaha. Denk dat ik binnenkort nog een patroon erbij koop voor ernaast, denk dat ik alleen dit te eentonig vind.
Verder was ik ongeveer halverwege de september sweater van petiteknit en heb ik vanochtend alles uitgehaald
Zaten veel foutjes in en vond de brioche stitch ook niet zo leuk staan ofzo… Ga er nu denk ik een jenny jacket van maken. Dat patroon heb ik toch al, alleen wordt het dan wel oversized want moet een naald groter.
Dit is legit zo slim!
Als je short rows breit (w&t) eindig je dan met evenveel steken als waarmee je begon?
Ja, klopt!
Ok dan heb ik er ergens bijgemaakt .
Haha ojee, valt het erg op? Of is het misschien een optie om gewoon 2 steken samen te breien (k2tog) om weer op hetzelfde aantal uit te komen?
W&T heeft niet mijn voorkeur omdat ik altijd uitkom met een gat naast deze plek. Soms valt dat na ‘wet blocken’ minder op, maar ik vind het minder mooi.
Liever gebruik ik German Shortrows of Sunday Shortrows, afhankelijk van het project.
Sunday Shortrows (YouTube): hier heb je wel per shortrow een verwijderbare stitchmarker voor nodig.
Ja ik ben terug opnieuw begonnen ondertussen.
Ik doe het voor de eerste keer dus wil het patroon proberen te volgen omdat ik anders niet ga kunnen volgen. Maar ik ga de filmpjes zeker bekijken! Kan van pas komt voor in de toekomst.
Mehh ik ben (natuurlijk) begonnen zonder gauge swatch en nu zie ik dat het echt stukken groter wordt dan de bedoeling. Ben nog niet heel ver in mn vest maar waarom kies ik toch altijd voor het skippen van de swatch? Ik moet denk ik wel van 6mm naar 5mm naalden…
Ahhh balen! Wat maak je?
De good grandpa cardigan. Die is uit zich zelf al een beetje oversized, dus ga het zo op 5mm proberen
Leuk! Ja het krimpt over het algemeen ook niet echt na wassen dus beter overnieuw beginnen
Long shot, maar heeft iemand misschien een klein beetje Zeeman Julia in oudroze over? Ik weet het kleurnummer niet want ik heb het label niet meer maar ik denk 30 of 32.
Ik weet dat er Facebook groepen bestaan waarin mensen bolletjes met elkaar uitwisselen. Iets van haken met garen van zeeman/wibra of iets in die richting. Misschien het proberen waard?
Ik heb wel maar dat is echt wil van 2014 ofzo… Weet niet of dat nu door licht enzo te veel verkleurd is?
Ik denk dat ik het heb liggen. Ik ga later vandaag het zoeken.
Leuk! En wat moeten deze werken uiteindelijk worden?