Omatopic #2

Omfg die eerste. Wordt die groot ook?!

2 likes

Ik zit er over na te denken om dit patroon te kopen. Het is een soort temperature blanket die je op tiktok veel voorbij ziet komen, maar dan dus met cross stitch. Heb alle materialen in huis dus denk dat ik het maar gewoon ga doen…

8 likes

Die onderste lijkt mij een heel fijn setje om te beginnen met borduren en te kijken of ik het leuk vind. Alleen ik vraag mij wel af hoe veilig die website is? Hij lijkt bijna uit de vorige eeuw te komen namelijk. Bij de borduurpakketten was trouwens het eerste wat ik tegenkwam Jezus met blauwe ogen:

:rofl:

Als iemand nog een aanrader heeft voor een leuk setje om mee te beginnen wat niet gelijk super duur is hoor ik het graag!

2 likes

Haha ja dit klopt echt :joy: Maar de site is betrouwbaar, er zit echt een bestaande winkel aan vast!

Ik kon verder echt nergens kleine goedkope borduurpakketjes vinden.

1 like

Pakketten van Alisa zijn leuk! Hebben veel diertjes. Irisborduurt verkoopt ze maar ik heb er ooit eens een op Etsy gekocht (Britse korthaar kop was mijn eerste kruissteek werkje)

4 likes

Oeh inderdaad leuke pakketten. Ik merk wel dat mijn aandacht gelijk naar de wat ingewikkelde gaan, zoals deze :heart_eyes:

Alleen dat is gelijk 24 kleuren :rofl:

7 likes

Ik denk lichtgrijs (koudst) blauw groen geel oranje rood

1 like

Ik vind deze: Rode Pioenroos - Magic Needle borduurpakket - Iris Borduurt van irisborduurt heel leuk en niet duur.

Irisborduurt heeft sowieso leuke pakketten, je kan zoeken op kruissteek voor beginners en dan vind je van alles.

3 likes

Ik heb uiteindelijk die net iets andere roos besteld bij Irisborduurt, thanks!
Dan kan ik er dit weekend achterkomen of het iets voor mij is. Ik denk dat de kruissteek wel leuk om mee te beginnen is, omdat je dan niet gelijk zo “creatief” hoeft te zijn haha.

4 likes

Ik lees al lang mee en wil hier ook beginnen te reageren.
Ik heb onderstaand/bovenstaand borduurwerk gemaakt voor een vriendin. Het patroon komt van een hele leuke Etsy-shop (PatternsCrossStitch | Etsy)
Het zijn niet de meest ingewikkelde patronen. En het borduurt super leuk omdat je elke keer een ander figuurtje borduurt.

(Fingers crossed dat dit lukt)

26 likes

Met de kruissteek wordt overal aangeraden om in het midden te beginnen, maar dan moet ik gelijk al steeds van kleur wisselen. Ik las op reddit dat sommige mensen ook gewoon eerst 1 kleur opmaken, maak ik het mij super ingewikkeld door dat te doen?

1 like

Een kleur lijkt me echt ingewikkeld! Maar dat ben ik haha.
Soms zit in het midden wel 1 vlak met 1 kleur. Daar begin ik dan vaak en werk daaruit verder

2 likes

Voor degene die sarah haar patronen mooi vinden. ze heeft al haar patronen weer beschikbaar gesteld. Digital Patterns — Sarah K. Benning Contemporary Embroidery

Met code LOVEYOU krijg je 15% korting

2 likes

Ik begin zelf liever onderaan (of bovenaan als je het kruisje anders maakt), maar dat doe ik alleen bij werkjes waar ik de afmetingen ongeveer van weet en dus niet in de knoop kom met de ring.

Ik vind zelf de parking method die hier eerder was gelinkt heel fijn werken, dan raak je minder snel het overzicht kwijt.

2 likes

Meestal moet je juist voor plat breien wat optelen omdat er wat steken ‘verdwijnen’ in het deel wat je aan elkaar naait.
Wat ga je maken?

1 like

Oh daar zitten echt hele leuke tussen! Die hou ik in gedachten voor een evt volgende projectje.

Ik ben nog steeds met een patroon bezig dat ik dit weekend eens wil afmaken. Zat een tijdje in een lekkere flow, maar dan ineens is die weer weg.

2 likes

Ik kan niet haken dus heb geen specifieke tips daarvoor, maar bij alles waar ik vastloop zoek ik een uitleg op Youtube en dan kan ik weer verder.

2 likes

Gewoon blijven oefenen…

4 likes

Ik borduur kruissteek per kleur, vind het niet ingewikkeld maar is wel een kwestie van goed tellen. Maar uiteindelijk heb je zo wel snel meerdere referentie punten vanaf waar je met een andere kleur kan beginnen, dus ik ga altijd kriskras door het patroon heen. Is maar net in welke kleur ik “zin” heb, of die ik toevallig pak. :blush:

3 likes

De eerste paar heel veel keer haken dacht ik ook dat het onmogelijk was. Voor mij werkt het om de draad om mijn pink en ringvinger draaien, dan over mijn wijsvinger. De draad pak ik dan met de naald op over/achter mijn wijsvinger. Meeste doen het voor de wijsvinger, maar om de draad dan op spanning te houden kreeg ik echt half verkrampte handen van. Beetje moeilijk uitleggen, maar misschien heb je er wat aan. Ik heb dit bij een online cursus van domestica geleerd, kan de video helaas niet delen ivm betaalmuur.

3 likes