Omatopic #2

Elke dag een uurtje :sweat_smile:
Misschien heb je hier iets aan:

1 like

Heel veel oefenen!

3 likes

Dit is altijd het meest frustrerende als je een nieuwe creatieve hobby begint, in je hoofd zit je al te dromen dat je een master wordt en prachtige dingen gaat maken en ontwerpen en in werkelijkheid zit je middagen te oefenen op een lusje en snap je niet wat ze nou doen in het YouTube filmpje :joy:

8 likes

Ik was hier al weken mee bezig maar het maken ging echt met vlagen. Ben blij dat ‘ie nu af is! Ik ben niet helemaal tevreden (vooral de indeling van de zee, maar ook de kleuren daarvan terwijl ik daarbij juist de precieze codes van het patroon heb aangehouden), maar dit is pas mijn 3e projectje dus het is oké. Ik zie in ieder geval een stijgende lijn vergeleken met mijn eerste. Vooral die satin stitch wilde ik veel mee oefenen, dat is hiermee wel gelukt :’)

37 likes

Ik vind hem hartstikke goed gelukt!

2 likes

Hartstikke netjes gedaan <3 Ik merkte op met de HP versie van Lark dat daar de kleuren ook niet helemaal over een komen. Heb het idee dat ze de foto’s aardig nabewerkt.

1 like

Ah, ik ging al twijfelen of het aan mijn scherm of ogen lag, maar jij hebt dus dezelfde ervaring. Wat stom zeg :unamused: Van veraf stoort het me niet maar vind het wel irritant, het was namelijk ook een relatief duur patroon vergeleken met andere dus dan wil ik wel waarheidsgetrouwe foto’s haha.

2 likes

Pauze goed benutten :slight_smile:

8 likes

Prachtig!

1 like

Het gaat ook om herkennen waar je de naald in moet steken, dan is groter beter om mee te beginnen. Voor mij was het daarna heel makkelijk om over te schakelen naar kleinere naalden omdat ik herkende waar ik m’n naald in moest steken.

4 likes

Ik ben met 8 mm begonnen en het eerste ding was lelijk AF. Gewoon blijven oefenen en granny squares maken

1 like

Heel mooi! :star_struck:

2 likes

Ben eigenlijk ook wel blij om te lezen dat het dus niet alleen bij mij is. want het viel mij echt op met wat kleuren in het HP patroon wat gewoon afweek. Indd het zijn best dure patronen dus irritant is het wel. je werkje komt er toch net wat anders uit te zien. maar goed, je werkje ziet er echt super netjes uit!

2 likes

Eerste pagina afgeborduurd 🥲

31 likes

Wauw vet mooi!

1 like

Ik heb een naaimachine gekregen en wil nu vooral lekker gaan beginnen, heb de basis op een lapje borduurstof geoefend en denk die nu wel onder de knie te hebben.

Wie heeft er leuke tips voor redelijk gemakkelijke projectjes? (Niet te makkelijk dan ben ik er snel opnuitgekeken) zat nu te denken aan: tote bag, etuitje, laptophoes, kussensloop, kleine zakjes/speldenkussen

En nog belangrijker; waar kun je goedkope stof kopen die ik vandaag nog in huis kan hebben. Dus niet online of op de markt. Ik zat te denken aan de kwantum? Is dat iets?

1 like

Leuk dat je wilt gaan naaien! Kwantum heeft inderdaad best leuke stofjes waar je goed mee kunt oefenen. We hebben trouwens ook een naaitopic, waar veel goede tips worden gegeven: Kleding naaien/DIY'en - #1817 door crazyplantlady

3 likes

Bij Action hebben ze ook stofpakketjes, maar ik vind dat nare stof. Heel raar laagje erop.

1 like

Vast wel ergens! Wat zijn coupons?:relaxed:

1 like

Ikea heeft hele goedkope stof, daar kocht ik vroeger vaak Stof per meter - IKEA

Ook leuk om te maken; scrunchies, mondkapjes

1 like