Bij hobbydoityourself.nl, haha. Ze hebben daar wel veel!
En nee, dat witte is gewoon leeg. Gelukkig, anders was het echt een project zonder einde.
Gevonden, thanx!
Ja snap ik, was vooral benieuwd of jij dat al eens had geprobeerd. Misschien dat het met wat meer ervaring wel lukt, ik mis echt nog het inzicht en de ervaring van verschillende steken hiermee om te zien wat het best werkt voor welk stuk. Er zaten ook zoveel lijnen in dat ik het patroon maar gewoon ga aanhouden.
Ik begin wel steeds meer dingetjes te proberen die me leuk lijken om dat eens te proberen, al winnen patronen het er altijd van… Ik wil teveel en te weinig tijd.
Je kunt het altijd proberen, het draad kan je er ook eenvoudig weer uit halen als het je niet bevalt!
Hebben jullie ervaring met rondbrei sokkennaalden? KnitPro Zing Sokken Rondbreinaalden 25cm – Wolplein.nl
Ik heb maat 5 sokkennaalden nodig voor de mouwen van m’n vest (magic loop snap ik echt de ballen niet van) en dit lijkt me eigenlijk best handig. 5 mm is best groot voor sokkennaalden van 20 cm qua per ongeluk eraf glijden. Zou 25 cm draad klein genoeg zijn of zou de mouw alsnog te veel uitrekken?
Ik snap weinig van deze back stitch haha. Welke lijnen doe je nou met welke kleur? Waarom zijn sommige lijnen donkergrijs en andere zwart, terwijl bij beide een kleurtekentje erachter kan staan? Waarom wijst 1 zwarte lijn met tekentje naar een grijze lijn met tekentjes? Waarom heeft 1 lijn twee tekentjes??? Of zijn die bij de grijze lijnen toch kruisjes (einde van de voelsprieten)? Eerst de vlinder nog maken, dus ik kan nog ff nadenken
Hmm ik snap het ook niet. Hoe ziet het er uit op het plaatje? En heb je er geen beschrijving bij waar dit uitgelegd is?
Ik snap er ook weinig van, had zelf besloten dat sowieso als laatste te doen gezien ik het zo fragiel vind.
Die met 2 symbolen gebruik je de 2 kleuren samen, dat weet ik dan wel.
Ik ben begonnen aan een babydeken van wasbare merinowol, wel lekker om eens iets te haken dat niet zo strak hoeft, scheelt veel kramp in m’n handen! De wol is iets blauwer dan ik dacht op het plaatje (het leek meer groenig, het heet ook zeegroen), hopen dat het een jongen wordt dan maar
In de beschrijving staat alleen hoe je een back stitch maakt, en ik vind net ook een blaadje met ‘the straight lines on the chart are back stitches. Look at arrow for symbol to use.’ Maar dan nog vind ik niet duidelijk waar die pijlen heen wijzen. Die twee grijze lijnen met teken erachter zijn denk ik toch bedoelt als kruisje, als uiteinde van de voelsprieten:
@DrWrenKingston bedoel je met fragiel dat het snel kapot kan gaan of lelijk wordt ofzo? Ik dacht zelf dat ik het meteen zou doen als ik een stuk klaar heb, zodat je het niet vergeet. Maar misschien is dat niet handig dan.
Mooi! Ik zie het niet zo goed, hoe gaat het patroon?
Het is een wafelpatroon met 2 stokjes en dan een reliefstokje, en dan de volgende rij weer andersom 2 reliefstokjes en 1 gewoon stokje.
Ojaa! Dankjewel
Mijn petit jardin lijkt te lukken. Al heb ik wel iets stom gedaan met meerderen waardoor het een beetje rimpelt. Maar valt niet zo op als ik het aanheb.
Ja inderdaad lijken het kruisjes voor op die sprietjes! Zo verwarrend
Ja als je hem in een borduurraam heb en je verschuift het mogelijk… als ik hem af heb ga ik erna gewoon alles doen. Of mogelijk als ik hem gewassen heb want bij mijn vorige borduurwerk werd het erna ook minder…
Ik dacht dus eens kruissteek te proberen maar wat is dit ontzettend tijdrovend haha
Voor een keertje vind ik het wel leuk, maar ben blij dat het niet zo’n groot patroon is.
Heb echt gefascineerd zitten kijken naar die megakruissteekborduurwerken van jullie! Dit waren mijn eerste projectjes (in december en januari gedaan).
En nu ben ik hiermee bezig:
Hebben jullie al eens op kleding geborduurd? Dat lijkt me ook wel gaaf.
Ja! Ik heb op het spijkerjasje van mijn dochter een
soort van bloemenkrans geborduurd met haar beginletter in het midden! Echt zo leuk vind ik
Ooo wat gaaf! Ik vind spijkerstof + borduursels ook echt een fijne combinatie.