Omatopic #2

Is het normaal dat een icord bind off omkrult? Of zou ik deze te los gebreid hebben dan?

En zou blocken hiermee helpen of blijft het steeds omkrullen na een tijdje?

Zou zonde zijn!

Blocken hielp bij mij laatst gelukkig wel!

1 like

Bij mij blijft het na blocken wel goed plat liggen!

1 like

Ik heb een borduurpakket overgekocht via Marktplaats maar was vergeten om naar de afmetingen te kijken, zo stom! Dus nu ben ik voor het eerst aan een behoorlijk groot project begonnen (34 x 62 cm).

De kwaliteit is niet super geloof ik; sommige draadjes zijn dunner dan andere en daardoor zie je bij bepaalde steken de stof er meer doorheen, maar ik vind het patroon wel heel tof en ik vermaak me er tot nu toe heel goed mee.

Wat het moet worden

14 likes

Oh heel tof! Van dimensions, ben fan van hun pakketten, je ziet door de wisselende gaar aantallen ook echt diepte erin en soms ook 2 verschillende kleurtjes. Ook fijne wisseling in het borduren!

1 like

@Bennielava @paraplu En enig idee waardoor het krult? Is dat normaal bij deze bind off? Het is de eerste keer dat ik het op deze manier doe dus heb geen idee.

Hmm daar zit wel wat in! Het geeft het ook wel een soort versleten/vintage look, haha.

Dit pakketje was niet van Dimensions trouwens
 Zou dat de originele maker zijn? Merk van de mijne is ‘Joy Sunday’. Maar ik kom hem online ook van verschillende merken en onder wisselende namen tegen (‘Victorian charm’ zie ik bijv. staan, maar ook ‘A quiet night’). Zoveel namaak, pfoe.

Ah dat wist ik niet, ging er eigenlijk vanuit omdat ik hem altijd bij dimensions zag dat hij van hun was.
Zat ook nog even te googlen maar kom ook niet echt verder haha.

Oeh heel nice! Geeft zeker nog wat extra inspiratie.

1 like

Zou goed kunnen dat het komt door te strak of te los breien (of te kleine naald oid) ik heb het niet bij kleine projecten zoals mutsjes of bij bijv de mkal van stephen west. Maar wel bij de onderboord van een trui laatst. Daarbij bleef de halslijn wel plat liggen

2 likes

Patroon van Sarah K Benning. Ben er op 5 februari mee begonnen en steeds beetje bij beetje gedaan. Het is af en toe priegelen geweest en wilde het ook wel in de hoek gooien, maar nu dan eindelijk klaar.

34 likes

Het klopt dat je werkje draait.
Met hoeveel lossen (ketting) ben je onderaan begonnen? Elke rij kun je zo natellen, 1 losse staat voor 1 stokje (en als je omhoog gaat zijn de 2 of 3 lossen het stokje).

Ik haat proeflapjes breien ik wil gewoon dat alle verhoudingen automatisch goed zijn en ik alleen een patroon hoef te lezen :sleepy:

4 likes

Kringloop Leerdam, dmc 0,50 per stuk:

12 likes

Ja precies, wat die vriendin zegt is wat ik bedoelde. Je hebt denk ik op elke rij verschillende hoeveelheden

Sorry, ik keek even snel en dacht het stokjes waren

3 likes

Bedoel je haken in de achterste lus? Dat zou het inderdaad kunnen zijn, dit komt wel vaker voor in patronen dus het is niet verkeerd ofzo :wink:

2 likes

Drie maar? Bestellen dan! :rofl:

3 likes

Het ziet er goed uit hoor, je gaat ook mooi recht!

2 likes

Gewoon doorgaan! Voor je het weet ben je een pro :grin:

3 likes

Inmiddels bezig met m’n derde pagina

16 likes