Ja!
Jij bent ook lekker bezig met oefenen!
Een beetje, maar ik vind het lastiger om de juiste vormen te maken zoals bij haken. Bij haken zie je meteen hoe het wordt en bij breien is het soms afwachten. En als je een fout maakt… omg dan moet je maar net geluk hebben dat je niet alles moet uithalen.
Ik wil het wel weer oppakken, maar ik heb nog zoveel projecten liggen dat ik het komende halfjaar er nog niet aan toekom.
Ik ga een derde (of vierde) poging doen tot haken, het lijkt me gewoon zo leuk om bijv allemaal van die kleine diertjes te haken! Heb nu een haakbijbel, een bolletje katoen en een haaknaald gekocht, en het met heel veel geduld en filmpjes opnieuw proberen
Wat super leuk! Post je hier af en toe wat over je voortgang? Vind ik zo leuk!
Ga ik zeker doen!!
Oeeeh dit filmpje ga ik opslaan! Goed bezig!!
Klaar en geblokt en mislukt….
Door de verkeerde meerderingen is het op een bepaalde plek lelijk geworden. Dus ik ben nu aan het twijfelen om hetzelfde patroon nogmaals te maken (en strikt te volgen). Of toch maar een andere keuze te maken en voor iets nieuws te gaan. Neig naar opnieuw beginnen maar dat gaat misschien saai zijn. Maar het is wel een mooi topje verder dus wel de moeite waard.
Spijtig van al die verloren tijd maar heb sowieso veel bijgeleerd.
Iemand al een Ranunculus gebreid?
Wat willen jullie de komende tijd gaan breien?
Ah wat jammer zeg! Kun je hem misschien nog froggen, zodat je de wol opnieuw kan gebruiken? Wel zonde van het werk, maar soms is opnieuw beginnen de beste keuze.
Ik heb dat ook wel eens gehad. Een vest gebreid, supermooi geworden, maar ik vind hem helemaal niet lekker zitten. Kan ook komen omdat ik wol van Zeeman had gebruikt… Dus ik ben hem nu opnieuw aan het breien, nu met merino van Drops. Heb wel een halfjaar gewacht haha. Was er even helemaal klaar mee.
Ik brei dus de Aosta Cardigan:
Kleur komt niet helemaal goed over, het is meer olijfgroen.
Ja dat moet wel lukken. Maar eerst even moed verzamelen .
Edit: heb even jouw patroon opgezocht. Mooie cardigan! Die moeite wel waard.
Klaar met de volgende van Lark (als iemand die meerdere patronen van haar heeft gekocht en altijd de juiste kleuren erbij koopt, weet ik wel zeker dat ze iets doet met nabewerking, wat ietwat vervelend is, maar ondertussen ben ik er aan gewend)
Wauw! Heel knap.
En inderdaad, eigenlijk zou je alle kleuren feller moeten kopen dan het patroon aanraadt.
Na 2 jaar af en eraan werken is het eindelijk bijna af😁 alleen het tafelkleed, de bladeren en omlijning nog en dat is het af
Leuk deze, en mooi strak!
@Andreya Fijn dat het bij jou ook herkenbaar is dat ze haar foto’s bewerkt, ik vond het de eerste dagen nadat 'ie af was echt kut haha. Leuk dat je er meerdere van haar hebt gemaakt wel, ik vind die met die bergen ook echt leuk.
Mijn oma is al een paar jaar geleden overleden, maar blijkbaar zwierf er nog een antieke voorraad DMC-garen in de familie rond. Bijna niemand gebruikt het dus ik kan eruit halen wat ik wil, scheelt echt veel geld! En het ruikt nog precies als mijn opa & oma’s oude huis
Zo jammer dat je zoiets niet in een potje kan bewaren hé. Geuren kunnen je echt helemaal terug in de tijd brengen.