Omatopic #2

Volgens mij is dat wel het idee, dat het met fingering yarn een luchtige trui wordt. Ik zou niet snel de naald aanpassen, zou dan eerder een tweede draad bij houden. Het schijnt niet een super duidelijk patroon te zijn, dus zou het niet extra moeilijk maken door een andere naald te gebruiken

3 likes

Oei misschien dan toch maar een ander patroon zoeken. Want geen zin in onduidelijkheid :joy:.

2 likes

Ik heb getest met 5 mm en zat er nog ver naast (iets van 20 steken ipv 14 per 10 cm). Heb nog geen 6 mm dat heb ik nog niet kunnen testen.

Denk dat ik om de juiste gauge te halen sowieso toch een dikker garen nodig heb of het garen dat ik wil gebruiken moet combineren met mohair. Maar ben bang dat het dan te warm wordt. Nog maar even twijfelen dus…

Ik ga eerst mijn petit jardin uithalen en herbeginnen. Dan heb ik nog even tijd om te beslissen wat er daarna volgt.

Ik ben bij een stukje met nieuwe kleuren aanbeland! Wel even wennen om niet meer zo gedachteloos met dat paars te kunnen doorrammen, haha.

7 likes

Wat is er mis met je petit jardin dan?

Ik had uit schrik dat het niet goed zou zitten bij mijn borsten in een ronde heel veel vermeerderd. Hierdoor stak er een stuk uit.

Zelfs met mijn armen omlaag zit het niet mooi.

Dit keer maar strikt het patroon volgen :grinning:.

3 likes

Lossen oefenen, heb begint een heel klein beetje ergens op te lijken haha

9 likes

Beetje laat, maar ik ben er met één bezig. Prachtig patroon, maar ik heb wel regelmatig de YouTubefilmpjes nodig om het te begrijpen.

Edit: lees dat je twijfelt over de stekenverhouding. Ik had alleen maar naald 5.5 dus ik brei een grotere maat. :crossed_fingers:t2:dat het goedkomt.

1 like

En welk garen gebruik jij?

1 like

Een katoen/linnengaren dat ik ooit bij de Aldi kocht :rofl:. Lag al jaren op zolder dus geschikt als probeersel. Het is eigenlijk voor naald 4, dus het wordt wel echt een luchtige trui.

2 likes

Toch weer progressie

18 likes

Post je een foto als de trui af is?

1 like

Als het een draagbare trui wordt zal ik dat doen!

2 likes

Vast wel!

1 like

Jezus wat doe je dat snel. Die bloem heb ik een maand over gedaan haha

Ik vind het aanzienlijk makkelijker omdat het best flinke stukken van 1 kleur zijn! En ik heb geen leven :rofl:

1 like

Ben ik de enige die soms een uur bezig is om draad uit de war te halen :sob:. Is een serieuze optie om daarvoor thuis te blijven wonen :joy:

1 like

Mooie dingen komen hier voorbij.

Ik heb veel gehaakt, maar qua pols gaat dat nu niet meer. Breien blijkt wel te gaan en dat ben ik nu aan het leren. Heb al een simpele sjaal gebreid en het resultaat kon er best goed mee door.

Ik kwam van de week op de Insta-pagina van Kutovakika terecht. En nu wil ik al haar truien breien! :heart:

Maar voorlopig houd ik het maar even bij deze tas. Hoop/denk dat dat voor een beginner wel te doen moet zijn.

3557974132

9 likes

Dit gebeurt er als je bevriend met me bent, we samen “kerst” vieren en je niets weet wat je wil hebben.

18 likes

Weer een pagina af :upside_down_face:

18 likes