Omatopic #2

Die knuffel :heart_eyes: en @mikselke super leuk dat je steeds foto’s plaatst van de voortgang! Wat een werk. Echt respect.

3 likes

Wat vinden jullie de fijnste garen om dekens van te haken of breien?

1 like

Ik ben allergisch voor wol en gebruik eigenlijk altijd Stylecraft Special DK.

2 likes

Ben nu een patroon aan het testen voor een baby truitje :smiling_face_with_three_hearts:

22 likes

Ik vind synthetische garens niet echt fijn en gebruik voor zomerdekens meestal katoen en voor winterdekens wol (merino is superzacht en lekker warm).

Vaak kom ik uit op de garens van Garnstudio (Drops), vooral omdat ze zo’n informatieve website hebben, zodat je uitgebreid kan uitvogelen welke samenstelling, dikte, kleur, e.d. je wilt.

2 likes

Ik wil aan mijn tas beginnen, maar heb keuzestress qua kleuren. Zoals eigenlijk altijd aan het begin van een project. :sweat_smile:

1 like

Goed en niet te duur; Stylecraft DK (acryl), beter dan Scheepjes Color Crafter, die pluist veel sneller.

4 likes

Stylecraft idd of die hele grote bollen van Hobbii!
Mega Ball 400 gram | Garens | We Love Yarn | Kleur - Hobbii.nl
En hou de Zeeman in de gaten, want eens in de zoveel tijd verkopen ze Promo garen. Zijn ook grote bollen die heel fijn werken (wel meteen veel inslaan)

2 likes

@Panorama Wat een mooie kleuren!

Het begint ergens op te lijken, ben er zo klaar mee eigenlijk :joy:

16 likes

Het is ook een hobby je hoeft niet gelijk een fabriek te zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Er is altijd wel iemand sneller of beter, als je het maar leuk hebt! En als ik je ergens mee kan helpen weet je me te vinden!

3 likes

De laatste dingen die ik gemaakt heb. Het schip is een cadeautje voor m’n pa en ik heb bijna 1,5 jaar over de kat gedaan. Heb de vloer gefreestyled, wat ik niet had moeten doen, want rommelig :sweat_smile: en er is ergens een keer wat gelekt op de stof en dat heb ik er nooit meer uit gekregen. Ik was toen al te ver om opnieuw te beginnen. :smiling_face_with_tear:

30 likes

Dubbele V-stitch-deken in wording. Ik wilde even de boel opmeten om te zien of ik qua strakheid goed zat, en mijn kat hielp mee.

26 likes

Het borduren aan het ontdekken met gratis DMC patroontjes :blush:

26 likes

4 pagina’s af. Nog 12 te gaan (waarvan bijna allemaal met heel veel patroon erop haha)

26 likes

Wow wat ga je snel! Ik vind het zo knap, ik krijg al hoofdpijn als ik ernaar kijk haha.

3 likes

Vooruitgang met m’n nieuwe project :grin: ik probeer eerst de patronen af te maken die ik al voorbereid had en eigenlijk word ik daar heel blij van. Onderste foto is trouwens inspiratie foto

21 likes

Leuke kleur die tegels! Neem jij het patroon over met een transferstift en -papier? De print zit er mooi op namelijk. Ik zoek nog naar een fijne manier om een patroon over te nemen, overtrekken is toch altijd wat minder strak.

@Camper Allebei.

2 likes

Dank je! Ik gebruik iets dat Sticky Fabri-solvy heet! Je print het uit, plakt het op de stof en als je klaar bent was je het eraf. Ik vind het zelf fijn spul, maar heb meerdere hier gehoord die het minder vinden.
Mijn ervaring is dat je ervoor moet zorgen dat je stof goed gespannen is als je borduurt en als je klaar bent moet je het weken in koud water :slight_smile: en dan komt het denk ik wel goed, bij mij iig.

2 likes

Ik heb wat garen besteld om zomertopjes mee te breien :heart_eyes: vind vooral die pastelgaren fantastisch. Heb wel te weinig voor een kledingstuk (wilde eerst een knuffel gaan haken, maar ik wil er eigenlijk een hele top van. Dus misschien toch nog wat bijbestellen…).

Hebben jullie al plannen voor zomerbreisels?

8 likes