Omatopic #2

Hoi hoi, misschien kunnen jullie me verder helpen. Naast kruissteekborduren, wil ik ook graag vrij borduren leren. (Ook omdat je niet ‘s avonds met dat enorme bloemenwerk op de bank kunt gaan zitten :joy:)

De stijl die ik heel mooi vind en wil leren, is zegmaar als je op instagram op #landscapeembroidery zoekt. Weten jullie heel toevallig beginnerspatronen of iets hoe je dit kunt leren? Best een specifieke vraag maar ik dacht misschien heeft iemand tips.

2 likes

Het ziet er misschien overweldigend uit maar het is heel veel Satin stitch en seed. Denk dat dat prima is om mee te beginnen. Lark heeft hele uitgebreide handleidingen er bij zitten. Ben nu zelf overigens ook met dit patroon bezig. Heb het een beetje druk gehad de laatste tijd en ben nu toe aan een rust weekendje. hopelijk lukt het me ook om te stil te zitten en weer eens te borduren.

Als ik op de hashtag #landscapeembroidery kijk dan zie ik meer needle painting naar voren komen, dat is wel echt next level prachtig maar geen idee hoe ej dat het beste kunt oefenen. Denk heel veel geduld en misschien tutorials op YouTube?

Ik zat even door te klikken in mijn wishlist en misschien dat dit ook nog wle een leuke is

1 like

Larkrising heeft ook duidelijke to do filmpjes vind ik! En haar patronen vind ik als beginner in vrij borduren ook goed te volgen :slight_smile:

3 likes

Ik kwam inderdaad ook de term needle painting tegen! Alleen niet hoe je dit als beginner leert. Heb eerlijk gezegd ook nog niet heel uitgebreid gezocht.

Misschien toch een lark rising patroon. Die zien er inderdaad veel te hoog gegrepen uit, maar we zullen zien haha. Gebruiken jullie de kleuren die zij aangeeft? Omdat de kleuren vaak in het echt anders zijn dan op haar foto’s hoorde ik.

2 likes

De foto’s van Lark zijn nogal heftig bewerkt met veel licht, dus de kleuren van het patroon zelf zien er vaak wat anders uit in het echt. Ik gebruik zelf wel de kleuren die ze aangeeft.

2 likes

Neeee deze zijn echt prima te doen! Ik heb er laatst eentje gemaakt, was mijn 3e projectje en was echt niet moeilijk (gewoon veel geduld hebben en de tijd nemen). Heb hem hier ook ergens gepost in het topic.

2 likes

Ik varieer weleens. Heb nog nooit alle kleuren gebruikt die zij ook gebruikt, want ik heb het merendeel niet en geen zin om alles nieuw te kopen.

1 like

Heerlijk ook met dat zonnetje wat zo door komt <3

1 like

Waar heb je deze gekocht? :smile:

2 likes

48 likes

Ohhh dit is zo lief!!!

3 likes

Oooooooh, geweldig! Waar is dit patroon van? Nu wil ik dit maken voor mn nichtjes!

1 like

Geweldig! Wat ontzettend leuk zeg :star_struck: :heart_eyes:

1 like

Dit is geweldig! Hier ook interesse in het patroon.

1 like

Oh ik smelt!! Ik wil ook het patroon of een linkje waar ik het kan kopen :wink:

1 like

@PrincessPeach @Mees @Perzik

Heb het patroon via Etsy, van CuteDreamToys Design, maar omdat de ontwerpster uit Rusland komt zijn haar patronen daar niet meer verkrijgbaar. Ik kan haar op IG ook niet meer vinden. Ik zal even zoeken of haar patronen via een andere weg te vinden zijn :relaxed:

6 likes

Op Ravelry zie ik haar patronen nog te koop staan. Superleuk zeg, ook haar andere patronen.

1 like

Dank je wel! Ook @Drijfsijssie.

1 like

Borduurzaterdag :tipping_hand_woman:. Bezig met de 6e pagina van de 16. Na deze heb ik de hele bovenste rij af (excl. de rand maar die laat ik achterwege)

12 likes

Herkent iemand van jullie het dat breien / haken terwijl je moe bent gegarandeerd voor fouten zorgt?

Ben vaak vermoeid helaas dus doe de laatste weken / maanden niks anders dan uithalen en herbeginnen. Maar dat schiet niet op natuurlijk…

Ik ga nu proberen om kortere periodes te breien / haken en tussenin iets anders te doen. Misschien helpt het als ik kortere periodes geconcentreerd moet blijven.
Ik kies sowieso al geen moeilijke patronen omdat ik nog een beginner ben dus daar kan ik niets aan veranderen.

Iemand nog andere tips?

1 like