Heel leuk! En mooie kleuren ook
Ik wilde even iets makkelijker tussendoor breien, dus heb een nieuwe hoes voor m’n kruik gebreid.
Nu is ie veel leuker dan die lelijke blauwe fleecehoes die er eerst omheen zat haha.
Ik ben vastgelopen op dit haakpatroon.
Het is een kuikenpakket van Zeeman en ik ben nu bij de ‘staart’ aangekomen. Dit zijn de instructies:
Ik ben nu bij toer 5 en heb dit liggen:
En nu moet ik dus deze drie delen (elk rondjes met 9 vasten) aan elkaar haken, maar hoe? In een rondje, in een rijtje…? Heeft iemand enig idee?
Er is geen voorbeeld van hoe de staart eruit moet zien, heb alleen dit:
Ahh ik denk dat het ik het snap! Je maakt dus 9 vasten in rondje 1, dan 9 vasten in rondje 2, en dan 9 vasten in rondje drie, en dan zitten ze dus in een soort driehoekje of een soort bloemetjesvormpje aan elkaar, toch?
Jooo jij bent me echt vet aan het inhalen haha, ik ben ook ongeveer zo ver met die bloem maar dan van onder naar boven.
Ik vind het zo knap dat jullie op zwarte stof kunnen borduren! Wou giister beginnen aan een patroon op zwart maar ben afgehaakt na een paar kruisjes. Niet te zien joh.
Nu gewoon op wit verder haha
Action verkoopt lightpads ofzoiets, dat is een plat gevaarte met allemaal lichtjes erin en die hou ik achter mijn werkje. Dan zie je de gaatjes heel goed.
Ik zit echt precies in de lichtstroom in de kamer dus ramen achter me en voor me. Dan zie ik het wel redelijk!
Ik vond een aantal handwerk tijdschriften bij de kringloop uit 1968😍 Heb ze meegenomen voor de breipatronen maar er staan ook leuke borduurwerkjes in.
Vind het ook heel leuk om ze door te bladeren omdat ze een goed tijdsbeeld geven.
Ik blijf in herhaling vallen volgens mij, maar ik heb echt zoveel bewondering voor de mensen in dit topic die zo toegewijd is aan dit enorme borduurwerk. Deze hoeveelheid draad/kleuren
Mijn collega gaat binnenkort met zwangerschapsverlof en ik zat eraan te denken iets voor haar te maken. Ik zag al leuke slabbetjes om wat op te borduren, maar ik kan nergens vinden hoe de achterkant eruitziet… Iemand een idee of er iets bij zit om de achterkant te bedekken of dat je gewoon heel netjes moet afwerken (want anders is het sowieso geen optie haha)? Ik zat ook te denken om gewoon iets leuks te borduren, maar ik wil daar dan eigenlijk wel graag de naam bij zetten en die weet ik natuurlijk nog niet voor haar verlof.
Iemand anders nog leuke ideeën? Liever geen kruissteek, maar kan eventueel wel.
Wij hebben bij ons zoontje een washandje gekregen met zijn naam erop geborduurd en bij onze dochter een slab. Hebben ze nooit gebruikt, was veel te bang dat ik ze zou verpesten. Maar ik vond dat zo leuk om te krijgen
Hoi hoi, misschien kunnen jullie me verder helpen. Naast kruissteekborduren, wil ik ook graag vrij borduren leren. (Ook omdat je niet ‘s avonds met dat enorme bloemenwerk op de bank kunt gaan zitten )
De stijl die ik heel mooi vind en wil leren, is zegmaar als je op instagram op #landscapeembroidery zoekt. Weten jullie heel toevallig beginnerspatronen of iets hoe je dit kunt leren? Best een specifieke vraag maar ik dacht misschien heeft iemand tips.
Het ziet er misschien overweldigend uit maar het is heel veel Satin stitch en seed. Denk dat dat prima is om mee te beginnen. Lark heeft hele uitgebreide handleidingen er bij zitten. Ben nu zelf overigens ook met dit patroon bezig. Heb het een beetje druk gehad de laatste tijd en ben nu toe aan een rust weekendje. hopelijk lukt het me ook om te stil te zitten en weer eens te borduren.
Als ik op de hashtag #landscapeembroidery kijk dan zie ik meer needle painting naar voren komen, dat is wel echt next level prachtig maar geen idee hoe ej dat het beste kunt oefenen. Denk heel veel geduld en misschien tutorials op YouTube?
Ik zat even door te klikken in mijn wishlist en misschien dat dit ook nog wle een leuke is
Larkrising heeft ook duidelijke to do filmpjes vind ik! En haar patronen vind ik als beginner in vrij borduren ook goed te volgen
Ik kwam inderdaad ook de term needle painting tegen! Alleen niet hoe je dit als beginner leert. Heb eerlijk gezegd ook nog niet heel uitgebreid gezocht.
Misschien toch een lark rising patroon. Die zien er inderdaad veel te hoog gegrepen uit, maar we zullen zien haha. Gebruiken jullie de kleuren die zij aangeeft? Omdat de kleuren vaak in het echt anders zijn dan op haar foto’s hoorde ik.
De foto’s van Lark zijn nogal heftig bewerkt met veel licht, dus de kleuren van het patroon zelf zien er vaak wat anders uit in het echt. Ik gebruik zelf wel de kleuren die ze aangeeft.
Neeee deze zijn echt prima te doen! Ik heb er laatst eentje gemaakt, was mijn 3e projectje en was echt niet moeilijk (gewoon veel geduld hebben en de tijd nemen). Heb hem hier ook ergens gepost in het topic.
Ik varieer weleens. Heb nog nooit alle kleuren gebruikt die zij ook gebruikt, want ik heb het merendeel niet en geen zin om alles nieuw te kopen.