Inderdaad even pauze nemen. Wel heel herkenbaar, en dan raak ik gefrustreerd over fouten en dan kan het twee kanten op. Of ik blijf het proberen en maak steeds meer fouten of ik gooi het gelijk in de hoek en kijk er nooit meer naar
Herkenbaar die frustratie en twee kanten die het kan opgaan. Oké, ik ga die korte periodes maar proberen. Krijg ik minder gedaan want mijn vrije tijd is beperkt (bij wie niet helaas) maar dan blijft het fouten maken misschien ook wat beperkter…
Een project waarbij je vooral recht moet breien en een project waarbij je meer moet opletten op de naalden, dan kan je afwisselen. En leren fouten te herstellen!
Ja ik herken het wel. Als ik heel moe ben brei ik aan makkelijkere projecten, bijv een heel stuk stockinette. Al laat ik dan ook wel steken vallen. Scheelt dat ik ondertussen foutjes wel kan herstellen! En zie nu dat Bertha het hier ook al zegt: meerdere projectjes hebben zodat je kunt kiezen wat er op dat moment voor je past!
Ik heb altijd sokken en een ander project om aan te werken. Basic sokken ‘kan’ ik ondertussen wel dus dat is het makkelijke project. Het andere project (rock-it-tee en le petit jardin) moet ik eerst door de yoke geraken en dan is het ook stockinette. Maar daar loopt het dus mis.
Gebruik al wel een lifeline dankzij de tips.
Gewoon blijven proberen maar.
Twee paar sokken die ik nog afgekregen heb:
En volgend poging rock-it-tee nu het stil is in huis:
Heel leuke sokken! Welk patroon gebruik jij?
Ik wissel ook vaak af qua projectjes. Net tussen twee vesten door die kruikhoes gebreid. Dat is alleen maar stockinette, dus lekker makkelijk. En soms brei ik een paar weken niet (vooral als ik een nieuwe videogame heb, haha).
Nu ben ik bezig met de Novice Cardigan Chunky Edition van Petiteknit. Ook lekker makkelijk en zonder raglan. Ik vind deze wolcombi ook echt fantastisch (Drops Flora en Drops Alpaca Silk). Zooo zacht en de kleur krijgt echt diepte.
Wauw dat is heel mooi garen samen ja
.
Ik gebruik ‘the I’m so basic sock ’ van summer Lee of ‘vanilla socks’ van the crazy sock lady (en voor dikker garen ‘dk weight vanilla socks’).
Het loopt mis bij stockinette? Wat gebeurd er dan?
Love note! Hopelijk is hij na wassen niet 10 keer groter, hij ligt nu te drogen
Nee bij de yoke dus geraak niet tot aan de stockinette.
Mooie kleur!
Mooi zeg
welke wol is dat?
Thanks, ik ga ze opzoeken! Ik vind sokken breien zo eng, haha. Durf er maar niet aan te beginnen, terwijl ik al garen en de juiste naalden heb. Toch maar een keer proberen, want ik zie zoooveel leuke sokken. Deze van Petiteknit vind ik zo cute:
The crazy sock lady, summer Lee en voolenvine hebben ook tutorials op YouTube die enorm helpen! Het gaat je zeker lukken.
Mooie dingen komen hier voorbij. ![]()
En handige tips. Heb de lifeline even opgezocht en die gaat vast nog van pas komen.
Even een praktisch vraagje. Ik ben bezig met mijn tweede breiproject ooit (een tas) en brei nu voor het eerst met een rondbreinaald. Nu blijft de hele tijd mijn garen haken achter de overgang van de kabel naar de naald.
Ik hoop het probleem op te lossen door een betere naald te kopen (gebruik nu een goedkope merkloze), maar welke merken zijn dan fijn? Tips zijn welkom.
Sokkenwol met ramie van Lindelicht en de mohair hele cheape die ik nog had, hobbi Diablo.
@Drijfsijssie hiyahiya of chiaogoo
@praline probeer dan gewoon eens een trui met alleen stockinette? Zijn eigenlijk altijd mijn favoriete truien om te dragen.
Ik ga er eens naar kijken. Dank je.
Dat heb al wel voor mijn kinderen gedaan maar wou nu iets anders. Zal het toch eens moeten leren. Of beter gezegd ik wil het leren. Niks moet…
Per project in zo’n doorzichtige kunststof Ikea bak? Doe ik ook met mn haakprojecten, zo kun je ook heel gemakkelijk zien wat wat is.
Heb je een plank of lade ter beschikking? Alles in bakjes (garen bij garen, naalden bij naalden…)
Ik heb mijn spullen in de doos van een rituals cadeaupakket, maar heb nog niet zoveel spullen.
Edit: dat zijn wel sterke dozen trouwens als algemene tip haha, in een andere rituals doos heb ik m’n gellak zitten.