Omatopic #2

Het loopt mis bij stockinette? Wat gebeurd er dan?

Love note! Hopelijk is hij na wassen niet 10 keer groter, hij ligt nu te drogen

21 likes

Nee bij de yoke dus geraak niet tot aan de stockinette.

Mooie kleur!

1 like

Mooi zeg :heart_eyes: welke wol is dat?

1 like

Thanks, ik ga ze opzoeken! Ik vind sokken breien zo eng, haha. Durf er maar niet aan te beginnen, terwijl ik al garen en de juiste naalden heb. Toch maar een keer proberen, want ik zie zoooveel leuke sokken. Deze van Petiteknit vind ik zo cute:

9 likes

The crazy sock lady, summer Lee en voolenvine hebben ook tutorials op YouTube die enorm helpen! Het gaat je zeker lukken.

1 like

Mooie dingen komen hier voorbij. :heart:

En handige tips. Heb de lifeline even opgezocht en die gaat vast nog van pas komen.

Even een praktisch vraagje. Ik ben bezig met mijn tweede breiproject ooit (een tas) en brei nu voor het eerst met een rondbreinaald. Nu blijft de hele tijd mijn garen haken achter de overgang van de kabel naar de naald.

Ik hoop het probleem op te lossen door een betere naald te kopen (gebruik nu een goedkope merkloze), maar welke merken zijn dan fijn? Tips zijn welkom.

1 like

Sokkenwol met ramie van Lindelicht en de mohair hele cheape die ik nog had, hobbi Diablo.

@Drijfsijssie hiyahiya of chiaogoo

@praline probeer dan gewoon eens een trui met alleen stockinette? Zijn eigenlijk altijd mijn favoriete truien om te dragen.

3 likes

Ik ga er eens naar kijken. Dank je.

2 likes

Weer een pagina af :grimacing:

15 likes

Dat heb al wel voor mijn kinderen gedaan maar wou nu iets anders. Zal het toch eens moeten leren. Of beter gezegd ik wil het leren. Niks moet…

1 like

Per project in zo’n doorzichtige kunststof Ikea bak? Doe ik ook met mn haakprojecten, zo kun je ook heel gemakkelijk zien wat wat is.

2 likes

Heb je een plank of lade ter beschikking? Alles in bakjes (garen bij garen, naalden bij naalden…)

1 like

Ik heb mijn spullen in de doos van een rituals cadeaupakket, maar heb nog niet zoveel spullen.
Edit: dat zijn wel sterke dozen trouwens als algemene tip haha, in een andere rituals doos heb ik m’n gellak zitten.

1 like

Geen gouden tip, maar misschien heb je er iets aan.
Ik heb meerdere kleine doosjes voor bijvoorbeeld naalden en draaddoorhalers (kan van alles zijn, als ik iets tegenkom dat handig kan zijn dan bewaar ik dat) en die heb ik samen met mijn borduurwerk/stof/ringen in zo’n doorzichtige opbergbox van de Action.

Daarnaast heb ik dozen met vakjes voor mijn garen (van Pipoos), die staan er los op.

1 like

Einde komt in zicht! :butterfly:

20 likes

Ik kwam deze trui tegen en ik vind hem zooo tof.

Eigenlijk wil ik al heel lang zo’n jaren vijftig truitje breien, maar ze worden altijd op 3mm gebreid. Ik weet niet of ik het aandurf. Maar het zou zo tof zijn. Ik wil wel andere kleuren gebruiken, meer pastel (groen, wit en een oud roze). Zal ik het doen, ja of nee? :laughing:

25 likes

Jaaaa! :star_struck:

1 like

Ja!

1 like

Jaaa, leuk!

Vind je 3mm te dun?
Deze lijkt er wel op en is volgens patroon op 4mm (Rainbow Jumper op Ravelry).

afbeelding

3 likes

Ja eigenlijk wel haha. Ik kan 4mm net aan. Het wordt ook met fingering wol gebreid. Die rainbow jumper is ook heel mooi, misschien moet ik daar eens naar gaan kijken.

1 like