Ik vind het een superleuk idee. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Leuk ook om op Ravelry te zien hoe iedereen het weer in andere vintage kleuren maakt.
Ik vind het een superleuk idee. Ben benieuwd wat het gaat worden.
Leuk ook om op Ravelry te zien hoe iedereen het weer in andere vintage kleuren maakt.
Mijn laatste breiproject (jenny jacket van petiteknit) is geëindigd in een spoedcursus teleurstellingen verwerken
Het zou sowieso mân laatste breiwerk worden. Ik draag mijn zelfgebreide kleding niet en nu ik verschillende patronen heb gemaakt en (vind ik) best gevorderd ben qua niveau, is de lol er een beetje af voor mij. Toe aan iets nieuws.
Maar anyway, ik heb een rondbreinaaldenset met 100 en 40 cm kabels. Gister brak de 100 cm kabel al en zojuist knakte die 40 cm kabel ook. Ik kon de vele steken die eraf vielen ook niet meer redden dus heb maar alles weggegooid nu haha. Tot zover het breiavontuur.
Vandaag wel een heleboel kleuren voor 2 borduurpatronen besteld bij Irisborduurt, nog snel even gebruik gemaakt van de kortingscode.
Ohh waarom draag je je breisels niet? Klinkt als knit pro, die gingen bij mij ook altijd op de rotste momenten stuk
Eigenlijk vooral omdat ik het niet lekker vind zitten⊠Dat ligt er ook een beetje aan dat ik als student niet veel geld had en goedkopere garen kocht die toch een beetje kriebelen enzo. Maar ik draag liever gewoon een katoenen vest of trui.
Edit: breinaalden zijn overigens van yarn & colours. Wel heel mooi in rose goud, maar de kwaliteit is dus niet goed blijkbaar.
Ahh zonde zeg. Er zijn zoveel garens die niet kriebelen!
Als je 3mm eng vindt, zou je bamboe breinaalden kunnen nemen. Die glijden niet zo.
Ik heb de wol al besteld voor de Rainbow jumper van hierboven De boord wordt op 3mm gebreid, dus dan kan ik even oefenen. Heb wel nu metalen 3mm naalden besteld (heb de houten set, maar de losse hadden ze niet bij Wolplein). Als dat niet bevalt, ga ik kijken of ik ergens anders de 3mm in hout kan krijgen.
Ik heb een leuk borduurpakket gekocht met kruissteek. Af en toe moet ik ook een back stitch maken voor omlijning (en nerven van bladeren).
Maar wat moet ik eerst doen denken jullie? Eerst alles kruissteek en dan de backstitch eroverheen of andersom? Er zit dus helemaal geen duidelijke beschrijving bij helaas.
Ja volgens mij doe je eerst alle kruissteekjes en dan om t af te maken die backstitches.
Ja de backstitch als laatste!
Deze!
zoals anderen zeiden backstitch als laatst. Ik maak altijd eerst een foto (zoals je nu gedaan hebt), omdat ik met potlood de hokjes inkleur en dan soms de lijnen niet meer zie haha.
Ik heb een gratis DMC patroon gedownload en daarin worden 6 strands gebruikt. Kan ik ook 2 of 3 doen, of verpest je daarmee het hele patroon?
Is deze: Countryside - Pattern - Embroidery - DMC
Het kan denk ik wel, maar je moet meer opvullen dan. Als je de dikke draad hebt is ie veel sneller dicht dan met de helft dunnere draad. Maar als je de lijnen aanhoudt van het patroon zou het wel goed moeten komen.
Denk dat wat @Hippe_kikker zegt wel klopt maar de French knots worden dan wel echt anders, veel kleiner. Of zijn die met minder draadjes dan de rest?
Je zou het patroon ook in zân geheel kunnen verkleinen?
Nee het hele patroon is met 6 draden. Ik wilde inderdaad alles kleiner maken. Of juist de french knots 1 draad meer dan de rest als die te klein worden? Ik heb hier geen ervaring mee haha. Nu ben ik al begonnen ook dus er is geen weg meer terug
Komt vast goed! Ik hoop op fotoâs!
Pagina 8 heb ik afgemaakt en nu pagina 7 (die is vrijwel helemaal gevuld ). Zit straks in nog geen 6 maanden wel op de helft
. Hoewel de onderste helft wel wat arbeidsintensiever is denk ik.
Ik bedacht me vandaag (ik ben pas op pagina 4 haha), dat ik beter onderaan had kunnen beginnen. Nu heb je alle leuke kleurrijke bloemen en straks eindig je met dat hele donkere plateau waar de vaas op staat.