Omatopic #2

Heel leuk. Blijf respect voor kruissteekmensen hebben hoor. Heb daar echt niet t geduld voor. Ik haak nog liever een levensgrote koe.

1 like

Thanks voor alle tips en antwoorden laatst, ik heb wol besteld voor de Rainbow Jumper :heart_eyes:

Het gaat dus om deze jumper:

afbeelding

Zin om meteen te beginnen haha. Maar ik moet eerst van mezelf m’n haakwerk je afmaken, maar die moet ik alleen nog maar in elkaar zetten. Heb al zoveel wips :see_no_evil:

17 likes

Heel herkenbaar! Ik moet nog een mouw aan 1 trui, 2 mouwen aan een vest en handschoenen breien als cadeau. Maar wil beginnen aan een soortgelijke trui zoals jij gaat maken maar dan voor mn kind… dus nu doe ik die andere projecten met veel tegenzin…

1 like

OMG waar heb je dit patroon vandaan?

Ik mis haken. Ik heb een tennisschouder en nu ook afkickverschijnselen :frowning:

Volgens mij is het gebreid

Ja zie ik, maar kan ik ook. No worries :stuck_out_tongue:

Ahh Oke haha
Vervelend van je schouder! Komt dat door het handwerken?

2 likes

Theodora Goes Wild: Free Vintage Patterns Hier vandaan! Het is het tweede patroon.

Gaat breien wel met je schouder of moet je gewoon rust nemen? Beterschap!

2 likes

Oh nee hopelijk herstelt t wel. Schouders zijn echt bitches.

3 likes

@Zompig @Whoopdidoo Ja ben echt eigenwijs geweest. Ik haakte echt elk vrije uur dus het zat er wel aan te komen :sweat_smile:
Breien heb ik nog niet geprobeerd, maar ik doe deze week even rustig en kijk volgende week hoe of wat

3 likes

Ik ben voor het eerst sinds jaren weer aan het borduren maar ik weet het niet meer; kan ik het beste wel/niet wassen als hij klaar is. Gaat om een kruissteekje.

1 like

Ik begrijp niet goed wat ik nu moet doen. Zou iemand willen meekijken? Ik heb maat 44 (5e optie).

Ik knip het garen door en herverdeel dan mijn steken van linker naar rechternaald en dit aan de foute kant. Dan draai ik mijn breiwerk naar de goede kant. Maar dan?

Begin ik direct met increase round A of eerst een ronde gewoon breien?

Dus slip stiches / A / breien / A / breien / B / B / C / B / C?

1 like

Ja ik zou het precies doen zoals jij zegt! Dus starten met de increase round A.

1 like

Volgens mij klopt het wat je zegt, maar als ik het patroon lees denk ik dat je tussen elke increase round een ronde gewoon moet breien (dus ook tussen de B’s en de C’s). Maar holy moly wat is het onduidelijk opgeschreven.

1 like

Dank je @paraplu en @Geranium!

Edit: heb op ravelry de opmerkingen ontdekt ondertussen. Dat gedeelte was me nog nooit opgevallen.

Blijkbaar vinden er nog mensen het wat onduidelijk…

1 like

Hoi! Domme vraag maar weet iemand hoe dat stof heet waar je op kunt tekenen en dan daarop kunt borduren? Bijvoorbeeld op tshirt of stof oid. Dat spul wat je er met water weer afhaalt en dat je borduurwerk overblijft.
Lekker onduidelijk maar heb typ dit met verhit hoofd van het sporten en moet het weten haha

1 like

Ik zocht op irisborduurt oplosbaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ff een truien update:

De boord heeft me een week gekost. Heb toch maar houten 3mm naalden besteld, want die metalen zijn zooo glad. Het stuk met de kleurtjes gaat wel heel snel! En ik vind het er zo leuk uitzien :heart_eyes:

27 likes

Zo ver ben ik toch nu toe geraakt.

Ik vind dat ik het hier mooi gedaan heb:

Hier is het echter rommelig

En hier zit ik met een grote lus waar ik. Iet weet waar die vandaan komt. Had ook een steek tekort aan die kant dus ergens toch iets fout gegaan. De raglan ziet er raar ook raar uit.

Vooral die lus baart me zorgen. Nu twijfel ik om een stukje uit te trekken (maar met die raglan lijkt me dat niet simpel en als het misloopt is dat uren werkt wat ik kwijt ben) ofwel gewoon door te doen en dan hopelijk bij het oppikken van de steken dit te kunnen wegmoffelen met de mogelijkheid dat dat niet lukt.

Wat zouden jullie doen?

5 likes

Je bedoelt de ronde voor het misgaat de steken volledig rond oppakken en dan uittrekken?

2 likes