Omatopic #2

Dat is ook leuk!! Ben ge benieuwd hoe verschillend ze dan gaan worden :smiley:

1 like

Willen jullie mij helpen?

Ik zag laatst op Instagram waar ze dit soort dingen op een shirt borduurden:

Ik zoek iets om 's avond even mee bezig te zijn. En dit soort dingen leek me wel leuk omdat het klein en behapbaar is, en ik weet dat ik toch geen borduurwerk ga ophangen.

Nu heb ik in een zeer ver verleden wel eens kruissteek geborduurd, maar dit is compleet nieuw voor mij.

Wat moet ik hebben aan benodigdheden? Dacht zelf aan:

• Borduurring
  • Borduurgaren
  • Borduurnaald
  • In het filmpje gebruikten ze papier wat ze later wegweekten, wat is dat voor papier? Patroonpapier of toch iets anders?
  • Qua patronen zou ik graag dit soort kleine patroontjes willen. Ik kan voor geen meter tekenen en zou ook niet weten wat voor steken ik moet gebruiken. Waar vind ik dergelijke patroontjes? Evt tegen betaling is geen probleem.

Mis ik nog iets?

Ik ga er vanuit dat Youtube me wel kan helpen met de diverse type steken die gebruikt worden :slight_smile:

(Helemaal weer zin in een ‘oma-hobby’)

5 likes

Leuk! En zeker prima te doen. Ik heb vorige week toevallig voor het eerst iets op kleding geborduurd, en mijn nummer 1 tip om het makkelijk te houden is om op stof te borduren die niet al te veel stretcht. Mijn stof was veel te stretchy en dat was soms heel frustrerend.

Ik gebruik eigenlijk altijd Etsy voor patronen, dan heb je voor een paar euro hele leuke! Die ik heb gemaakt komt ook daar vandaan.

Zelf gebruik ik eigenlijk altijd een wateroplosbare stift om een patroon over te nemen - dan hoef je de stof alleen even met een vochtige doek te deppen wanneer je klaar bent - maar als je op donkere stof wilt borduren kan dat natuurlijk niet. Maar er zijn wel mensen hier die die wateroplosbare stof gebruiken.

13 likes

Die instagram heeft ook een etsy winkel waar ze dat kan en klaar verkoopt. Maar las pas de 6e weer op voorraad. En waarschijnlijk heb je voor die prijs minstens een heel pak solvy, dus als je een printer hebt zou ik dat niet doen. Patronen vind je ook op etsy.

Je maakt me wel weer enthousiast om ook wat te doen

1 like

Bedankt! Ik had haar Etsy ook al gevonden. Ik vind haar paketten ook leuk. Kan vast en zeker goedkoper, maar bij haar paketten zitten ook duidelijke instructies en dat lijkt me voor een eerste poging wel handig

Ik heb gisteren al zitten scrollen op Etsy om patroontjes voor op shirts etc te zoeken. Maar je zoekt wel een speld in een hooiberg, dus concrete tips voor shops zijn heel welkom!

(Ik heb nog geen steek gezet maar al wel op Marktplaats paketten met garen zitten favorieten :joy: misschien moet ik eens kijken of ik het uberhaupt wel kan… :smiley: )

1 like

Ik heb pas deze gemaakt. Mijn allereerste echte borduurwerk. Wat vinden jullie ervan? Zijn er nog tips voor de volgende?

Is trouwens in opdracht. Had zelf niet dit plaatje gekozen :see_no_evil:

23 likes

@Clancy Ik heb je al een tijdje niet zien posten, ben je nog met een project bezig?

4 likes

Een borduurschaartje en een stift om je patroon te tekenen. Via Etsy of instagram kan je wel inspiratie op doen voor zulk soort werkjes. Je hebt bij irisborduurt ook wateroplosbaar papier, misschien vindt je dat handig om te gebruiken.

1 like

Vestje af, blij mee!

37 likes

I love it!

3 likes

Wat een leuke knoopjes!

5 likes

Ik heb een berichtje van Soonsoon en ze wil graag dat ik doorgeef dat ze heeft besloten om voorlopig niet meer in te loggen op het forum en het hierbij ook wil laten. Mochten mensen het leuk vinden om nog wel haar projecten te volgen mag dit op @AnsBroidery op Insta

6 likes

Hebben jullie ervaring met patronen verkopen? Ik heb een sok ontworpen, en zou graag eens uitproberen hoe dit loopt. Op internet staat dat aanbevolen is testknitters te gebruiken, dus die ben ik nu aan het zoeken via ravelry.

Ik heb een paar patronen die ik verkoop. En zou het idd laten testen. Niks zo vervelend als een patroon wat niet klopt of onduidelijk is.
Ik test nu zelf een patroon van iemand en na dag 1 zijn we al bij versie 7 van het patroon

3 likes

Dankje! Volgens mij bij cross en woods gekocht

2 likes

Wow! Beetje domme vraag vast, maar is dat normaal of ligt dat aan degene die het patroon geschreven heeft? Ik heb namelijk het idee dat hij wel behoorlijk foutloos is haha (maar goed dat zal vast iedereen denken dan)

1 like

Rare vraag misschien, maar is hier iemand die borduurt in opdracht?

1 like

Is best normaal. Schrijffouten, of dingen die voor de ontwerper logisch zijn, maar voor een ander niet. Dit is van een designer die al veel patronen uitgegeven heeft.
Nu heb je voor sokken denk ik niet heel veel maten in je patroon, maar daar kunnen ook fouten in gemaakt worden.

2 likes

Sorry ik weet er echt niets van, denk vrij borduren? Ik zou graag wat bloemetjes en een tekst willen.

Misschien dat mensen van hier wel willen testen anders? Ik hou niet super veel van sokken breien, maar wil het patroon wel doorlezen tekstueel. Laat maar weten als je daar wat aan hebt!

2 likes