Omatopic #2

Vandaag waren de patroontjes weer leverbaar, en ondanks dat ik best bereid was om er meer voor te betalen (support small business enzo) werd het met taxes en verzenden echt te gortig.

Heb een ander pdf patroon van haar gekocht en er zitten echt hele duidelijke instructies bij, ideaal voor een beginner zoals ik. Daarna flinke bestelling bij Irisborduurt gedaan, las vroeger altijd haar blog (nog voor de shop) dus geef mijn geld graag bij haar uit :slight_smile:

Nou ben benieuwd hoe ik het ga vinden :smiley:

2 likes

Wauw wat leuk! Hoeveel vraag je daar ongeveer voor?

1 like

Temperature blanket update!

Dit was de vorige keer

Dit is 10 minuten geleden. De bovenste rij heb ik omgevouwen, want mijn bed is te klein.
Nog 3 maanden te gaan!

18 likes

Heb even snel het bed van mijn ouders gebruikt om alles te laten zien. Super blij mee! Het kleed is echt zwaar :scream:
Vraag me wel af of ik het binnenkort af krijg, want ik verhuis overmorgen naar een tijdelijke woning en ik weet niet of ik dit project mee ga sjouwen

15 likes

Vind hem juist heel leuk!!

2 likes

Mijn allereerste borduurwerkje!
De oranje bloemen en blaadjes in het midden deed ik als laatste en je ziet wel dat die het beste zijn gelukt. wat denken jullie, zou ik de witte bloemetjes nog eens opnieuw doen? Daar ben ik niet zo tevreden over.

50 likes

Kan je doen, maar imperfecties zijn ook heel leuk. Perzische tapijten hebben ook imperfecties en dat maakt ze uniek. Je zou eventueel over een jaar hem opnieuw kunnen maken ter vergelijking.

2 likes

Wow wat mooi! Je zou niet zeggen dat het de eerste is, vooral die blaadjes zijn super strak geborduurd.

Ik zou het ook gewoon zo laten, genoeg andere leuke dingen om te borduren en nog beter te worden :star_struck:

2 likes

Ik zou het ook zo laten! Ik vind het juist mooi zo :blush: Echt heel tof gedaan!

2 likes

Oude post, maar had hier ooit naar gevraagd en ben benieuwd waar jij dit spul hebt gekocht. Ik kan het namelijk nergens in een Nederlandse (online) winkel vinden (op meerdere plekken is het niet meer op voorraad). Dit weekend wil ik namelijk iets maken op een donkere stof, dus wilde het graag hiermee uitproberen.

1 like

Waar ik het kocht is het ook uitverkocht zo te zien, dus kan het niet vertellen helaas

1 like

Nou ik ben begonnen met mijn eerste vrij borduurwerk na echt jaaaaaren niets creatiefs gedaan te hebben.

Het is deze geworden. Het patroon overnemen vond ik echt hels. Zijn veel kleine details en ik was steeds bang om het patroon te verschuiven. Maar ik ben nu met de donkergroene ‘vine’ bezig, en het is echt verslavend. Alleen ik voel mijn ogen achteruit hollen door al het getuur :smiley:

Wat ik superfijn aan dit patroon vind is dat er superveel toelichting bij staat. Een stap-voor-stap plan in welke volgorde je moet werken, alle steken heel duidelijk uitgelegd. Echt zo handig!

Oh en natuurlijk al allerlei beginnersfouten gemaakt (knoop in de draad). Maar ik heb dus een doosje met naalden van DMC (3-9) maar snap niet hoe ik nu zie welke naald welke maat is…

20 likes

Hahaha ik dacht denk ik hetzelfde. En toch ga ik meedoen :sweat_smile:

2 likes

Mijn tweede werkje klaar. Nu ga ik iets voor mijzelf borduren.

20 likes

Zo’n raster lijkt me heel handig. Hoe zorg je ervoor dat het raster niet meer zichtbaar is als het klaar is?

3 likes

Die is echt heel erg leuk zeg! :heart_eyes:

3 likes

Ik ben @Ficus niet maar je hebt voor borduren zowel uitwasbare stiften als stiften die eruit gaan door hitte, dus dan kan je je werk even strijken als het af is en dan zijn alle markeringen verdwenen

Is dit potlood?

1 like

Verder met een garnaaltje!

12 likes

Voortgangsfoto!

Het leek me leuk om de maan in een metallic goud/bronzen kleur te maken. Dus metallic borduurgaren van DMC daarvoor gebruikt. Het effect vind ik mooi, maar wat een dramatisch spul om mee te werken! Zou het iedereen afraden :upside_down_face:. Het is stroef, vezelig en ik heb er al drie draaddoorhalers op kapotgetrokken.

(Ja de borduurstof is grijs. Wilde alles in 1x bij Iris borduurt bestellen en ze had nauwelijks stof op voorraad, dus maar grijs).

12 likes