Omatopic #2

Begin van een fruitmandje

25 likes

Af!

37 likes

Heb mijn crojo weer terug gevonden.

26 likes

Geweldig! :star_struck: welk patroon heb je gebruikt?

1 like

Is een patroon uit het boek crochet café

1 like

Zachte speelbal.
Ga er nog eentje maken maar dan met rammel erin.
Beide zijn cadeautjes

13 likes

Jij gaat als een speer!

3 likes

Mijn eerste vrij borduur project is af! (Al een tijdje, maar vergat steeds een foto te maken).

Jammer is dat door mijn zweterige handen tijdens het gezwoeg op de metallic draad een aantal van mijn lijnen weggevaagd waren. Heb ze toen proberen weer bij te tekenen maar dat lukte niet helemaal lekker. Daarom is de perzikroze Dahlia aan de linkerkant wat mismaakt. En ook french knots… volgens mij moet dat easy peasy zijn maar ik heb er toch steeds issues mee.

Vond het een leuk patroon om te doen, soms wel een uitdaging met alle blaadjes die over/achter elkaar vielen, vond dat lastig om dat met de satinstitch mooi te krijgen.

17 likes

Hele mooie kleurencombinatie zo zeg! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden

1 like

En nummer twee dit keer met een rammelaar erin

14 likes

Ik heb eindelijk weer eens wat afgemaakt! Ik moet hem nog wel blocken, vandaar dat een kant langer lijkt, haha.

Ik heb er zo’n drie weken over gedaan, dus het was best een snel project. Garen is Belle Drops. Patroon is de Retro Button Top van Witre Design. Ben er best trots op :heart_eyes:

16 likes

Ik borduur niet meer, ik start alleen maar nieuwe dingen :smiling_face_with_tear: Mijn adhd zit dwars haha

21 likes

Ik mocht een lief patroon testen!

32 likes

Ik ben voor het eerst een baby dekentje aan het breien, welke afmetingen houden jullie meestal aan?

1 like

Dat verschilt of het voor de kinderwagen/wieg of bedje is. Is het voor je eigen kindje? Dan kun je even meten. Volgens mij is een matras van een kinderwagen vaak iets van 30-40 cm breed en een ledikant iets van 60 cm? Dus in beide gevallen iets breder dan dat voor het dekentje.
Ik kan morgen mijn gebreide dekentjes wel opmeten als je wilt

2 likes

Ik heb toen gegoogeld op formaten van babydekens, dan kom je vaak op 75 of 80x100 uit.

1 like

Nee, is voor een familielid die wat verder weg woont, dus ik kan niet stiekem de maten op meten helaas! Was al begonnen met breien, maar via Google las ik rond de 100*150 en dat vond ik zo lang? Maar ken niemand in de omgeving die babies heeft, dus kan het niet echt passen haha.

1 like

Ik denk dat voor een ledikant 100 op 150 wordt gerekend,en voor een wiegje 75 op 100. Heb zelf een dekentje gehaakt van 75 op 100,dat was al werk genoeg.

3 likes

Ben hier al een tijdje niet meer geweest maar vind het echt zo leuk om door alle werkjes heen te scrollen en te bekijken! Sorry voor de vele likes welke misschien al wat ouder zijn.

Ik weet niet meer welk werkje ik voor het laatst heb gepost dus hier even een recap van de laatste maanden:

Patronen zijn van Sarah K Benning of Magnus & Quill

Probeer het perfecte iets meer los te laten (Niet 1 steek 10 keer opnieuw doen) en vooral even te genieten van mijn borduur momenten.

49 likes

Ben zo blij om te zien dat je nog/weer borduurt :smile:

2 likes