Omatopic #2

Ik ben voor het eerst een baby dekentje aan het breien, welke afmetingen houden jullie meestal aan?

1 like

Dat verschilt of het voor de kinderwagen/wieg of bedje is. Is het voor je eigen kindje? Dan kun je even meten. Volgens mij is een matras van een kinderwagen vaak iets van 30-40 cm breed en een ledikant iets van 60 cm? Dus in beide gevallen iets breder dan dat voor het dekentje.
Ik kan morgen mijn gebreide dekentjes wel opmeten als je wilt

2 likes

Ik heb toen gegoogeld op formaten van babydekens, dan kom je vaak op 75 of 80x100 uit.

1 like

Nee, is voor een familielid die wat verder weg woont, dus ik kan niet stiekem de maten op meten helaas! Was al begonnen met breien, maar via Google las ik rond de 100*150 en dat vond ik zo lang? Maar ken niemand in de omgeving die babies heeft, dus kan het niet echt passen haha.

1 like

Ik denk dat voor een ledikant 100 op 150 wordt gerekend,en voor een wiegje 75 op 100. Heb zelf een dekentje gehaakt van 75 op 100,dat was al werk genoeg.

3 likes

Ben hier al een tijdje niet meer geweest maar vind het echt zo leuk om door alle werkjes heen te scrollen en te bekijken! Sorry voor de vele likes welke misschien al wat ouder zijn.

Ik weet niet meer welk werkje ik voor het laatst heb gepost dus hier even een recap van de laatste maanden:

Patronen zijn van Sarah K Benning of Magnus & Quill

Probeer het perfecte iets meer los te laten (Niet 1 steek 10 keer opnieuw doen) en vooral even te genieten van mijn borduur momenten.

49 likes

Ben zo blij om te zien dat je nog/weer borduurt :smile:

2 likes

Borduren zal denk ik nooit ophouden! Te veel leuke dingen om te doen!

1 like

Wat een mooie werkjes allemaal! Vooral die onderste is zó leuk. Als ik dat zo zie, wil ik ook borduren, maar ik heb er echt geen geduld voor :’) Te priegelig haha.

Ik heb wel een topje af. Was maar 1,5 week werk (wel ziek geweest, dus lekker veel gebreid op de bank). Echt een fijn patroon en de garen (Rico Creative Cotton) is echt top.

Nu verder met m’n camisole no.6 van My favourite things knitwear.

15 likes

Nou, de wip van je piano mocht er ook wel bij hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Ik ben weer met wat nieuws begonnen, met Stars Hollow. She’s still kinda messy, maar dat komt uiteindelijk wel goed

21 likes

Mijn oprechte excuses, hierbij uw geliefde piano

(al ben ik nu al iets verder maar heb het werkje nu niet in de buurt)

15 likes

Omg dit wordt geweldig!

4 likes

Yes! Ik moet ook echt verder aan die piano. Straks hebben we volledig hetzelfde werkje haha

5 likes

Het patroon op deze stof was jouw idee! Alle credits zijn voor jou :smile:

3 likes

Zo leuk deze! Ik zou die piano echt niet kunnen opbrengen :joy:

1 like

Hoe bedoel je precies? Het patroon is gemaakt door Sarah K benning! Geen orgineel design!
Het is een beetje priegelen wel. Kleed zie ik nu als grootste uitdaging. Vooral omdat Sarah nog wel eens een steekje wilt laten hangen met het patroon hoe het er uit ziet ten opzichte hoe ze het afgerond heeft op de foto.

3 likes

Oh ik bedoelde gewoon het grote oppervlak aan satin stitch. Ik vind dat echt rotwerk, haha.

1 like

Mijn twee laatste paar sokken.

31 likes

Even m’n frustratie kwijt. Ik heb een maand geleden op Ravelry en Reddit een oproep gedaan voor test knitters voor m’n sokkenpatroon. Toen vond ik een handjevol mensen die zich aan hebben gemeld. Gisteren was de deadline die ik heb gesteld en de helft heeft niet eens één sok af of reageert helemaal niet meer. Geen enkeling heeft een setje sokken gemaakt. Ik snap dat het allemaal vrijwillig is en ik ben dankbaar dat mensen mij willen helpen, maar als je bij lange na de deadline niet haalt, communiceer dat dan tijdig of meld je niet aan als test knitter :triumph:

1 like