Ahh wat jammer, hebben ze wel de essentiële delen gebreid? Bij een test sok is het wel normaal dat je er maar 1 echt moet breien.
@praline heel mooi! Leuk patronen!
Ahh wat jammer, hebben ze wel de essentiële delen gebreid? Bij een test sok is het wel normaal dat je er maar 1 echt moet breien.
@praline heel mooi! Leuk patronen!
Ik dacht met zo’n ruime deadline dat twee wel haalbaar was. Je wil toch zelf ook een bruikbaar paar sokken lijkt me… Ik had er wel al bij gezet dat 1 sok voldoende is. De meesten zijn volgens mij al tot over de hak, dus dat is in principe voldoende maar de laksheid van mensen irriteert me.
Edit: dit is mijn eerste patroon dus ook een les voor mij. Bij mijn volgende patroon (ik heb al wat in gedachte en ben zelf halverwege met breien
) zorg ik dat ik veel meer mensen vind hopelijk.
Toen ik een sok test breide was het best een intens patroon en heb in de tweede sok fijn na de deadline op mijn gemak gebreid. Maar snap dat het niet zo leuk voelt.
Deel het ook vooral hier en/of deel je insta! denk dat als mensen je een beetje kennen ze zich meer verplicht voelen ze gemotiveerder zijn om door te gaan ![]()
Haha leuk, mijn instagram is @socksbykim https://www.instagram.com/socksbykim/. Nog heel leeg, want ik ben pas net begonnen! Als iemand van hier me volgt, zal ik terug volgen ![]()
Oeh je Daisy socks zijn echt heel cute! Het is dat ik geen sokken brei, anders had ik wel voor je willen testbreien, haha.
Ik vroeg me altijd af wat mensen deden om hun naalden te breken… The unthinkable happened, m’n 3,5 naald is gebroken
Heb hem wel gelijmd, maar vraag me af of hij nog wel lekker breit. En anders toch nieuwe bestellen.
Zo frustrerend is dat, zeker van die gekleurde knit pro naalden? Ook eens gehad dat m’n naald brak (en niet eens een dunne! 4,5 ofzo) onderweg naar een vakantie bestemming. Echt janken. Gelukkig heb ik altijd minstens drie projecten mee ![]()
Da’s niet leuk! Ik ben niet goed onder ‘druk’ dus ik heb me nog nooit aangemeld voor een test knit. Anders had ik je graag geholpen!
Hier ook al meegemaakt met zo’n gekleurde knit pro. Zo zonde!
Ja Knitpro symfonie. Echt knak en hij was gebroken. Stom dat het zo vaak voorkomt, maar ja, het blijft hout. Jammer dat ik echt niet met metaal kan breien :’)
Hoezo kun je niet met metaal breien? Geen oordeel, maar ben benieuwd. Is dat te glad ofzo? Vallen je steken er dan snel af?
Ja, vooral met kleine naalden gaat het lastig. Houten naalden zijn wat stroever en dus blijven de steken beter zitten. Vooral ‘rond’ garen zoals merinowol glijden heel snel van m’n naalden.
Heb je wel eens bamboe naalden geprobeerd? Houten naalden zijn vaak verlijmd, niet massief. Daardoor breken ze sneller. Bamboe heeft de voordelen van hout (warm aan je handen, geen metaalgeur, de stroefheid die je noemde) maar is doorgaans flexibeler.
Ja, ik had eerst van die goedkope bamboenaalden. Toen heb ik geupgrade naar de Knitpro Symfonie set. Maar goede tip. Als ik een betere set wil, ga ik zeker naar bamboe kijken. Of naar die mooie houten sets van Lykke. Daar heb ik veel goede dingen over gehoord.
Ik heb nu in de zomer ook helemaal geen motivatie meer! Terwijl ik in de winter uren achter elkaar kon borduren.
Tips voor sites waar ik katoen voor vrij borduren kan kopen en DMC garen?
Irisborduurt.nl heeft nauwelijks meer katoen (veel uitverkocht). De vorige keer had ik maar grijs gekocht, maar vind het voor mijn volgende project niet zo mooi.
(Ivm chronisch tijdgebrek zijn fysieke winkels geen optie)
Voor basic katoentjes qua kleur heb ik vooral via Domburg textiel besteld. Vrij goedkoop voor halve meters, verzend meestal snel.
Voor de katoentjes meer op maat zoals bij Iris dan kan je altijd Splendith nog proberen.
Garen kun je bij Splendith volgens mij ook kopen, maar gerrie’s naaiatelier die is volgens mij tot nu toe online het goedkoopst met 1.35 pstk. Laat de site je niet afschrikken want die is echt cringe, but it works.
Bedankt voor de tips, uiteindelijk voor Splendith gegaan. Iets duurder garen, maar met 2x verzendkosten zou ik meer kwijt zijn.
Ik heb echt nog heel veel stof! Ben zelf toch meer van kruissteek. Als je foto’s wil om evt wat over te nemen? (Geen idee meer wat het allemaal kostte en komt deels van v domburg!)
Lees nu je bericht hierboven haha. Mss later ![]()