Hier ook al meegemaakt met zo’n gekleurde knit pro. Zo zonde!
Ja Knitpro symfonie. Echt knak en hij was gebroken. Stom dat het zo vaak voorkomt, maar ja, het blijft hout. Jammer dat ik echt niet met metaal kan breien :’)
Hoezo kun je niet met metaal breien? Geen oordeel, maar ben benieuwd. Is dat te glad ofzo? Vallen je steken er dan snel af?
Ja, vooral met kleine naalden gaat het lastig. Houten naalden zijn wat stroever en dus blijven de steken beter zitten. Vooral ‘rond’ garen zoals merinowol glijden heel snel van m’n naalden.
Heb je wel eens bamboe naalden geprobeerd? Houten naalden zijn vaak verlijmd, niet massief. Daardoor breken ze sneller. Bamboe heeft de voordelen van hout (warm aan je handen, geen metaalgeur, de stroefheid die je noemde) maar is doorgaans flexibeler.
Ja, ik had eerst van die goedkope bamboenaalden. Toen heb ik geupgrade naar de Knitpro Symfonie set. Maar goede tip. Als ik een betere set wil, ga ik zeker naar bamboe kijken. Of naar die mooie houten sets van Lykke. Daar heb ik veel goede dingen over gehoord.
Ik heb nu in de zomer ook helemaal geen motivatie meer! Terwijl ik in de winter uren achter elkaar kon borduren.
Tips voor sites waar ik katoen voor vrij borduren kan kopen en DMC garen?
Irisborduurt.nl heeft nauwelijks meer katoen (veel uitverkocht). De vorige keer had ik maar grijs gekocht, maar vind het voor mijn volgende project niet zo mooi.
(Ivm chronisch tijdgebrek zijn fysieke winkels geen optie)
Voor basic katoentjes qua kleur heb ik vooral via Domburg textiel besteld. Vrij goedkoop voor halve meters, verzend meestal snel.
Voor de katoentjes meer op maat zoals bij Iris dan kan je altijd Splendith nog proberen.
Garen kun je bij Splendith volgens mij ook kopen, maar gerrie’s naaiatelier die is volgens mij tot nu toe online het goedkoopst met 1.35 pstk. Laat de site je niet afschrikken want die is echt cringe, but it works.
Bedankt voor de tips, uiteindelijk voor Splendith gegaan. Iets duurder garen, maar met 2x verzendkosten zou ik meer kwijt zijn.
Ik heb echt nog heel veel stof! Ben zelf toch meer van kruissteek. Als je foto’s wil om evt wat over te nemen? (Geen idee meer wat het allemaal kostte en komt deels van v domburg!)
Lees nu je bericht hierboven haha. Mss later
Maar wel een lief aanbod!
Ik heb die van Prym. Vind 'm wel wat ‘droog/stroef’ maar ja op stof zal het nooit heel soepel gaan.
Overigens pas voor 1 project gebruikt. Ik had wel dat op warme dagen mijn wat zweterige handen wel wat lijntjes vervaagd hadden.
Verdwijnt makkelijk als je het vochtig maakt.
Spullen voor mijn nieuwe project zijn binnen. Splendith.nl is me goed bevallen.
Project:
Iemand nog tips en trucs hoe ik de vlakken mooi recht gesatin-stitched krijg? Ik ben niet perfectionistisch genoeg om het steeds opnieuw te doen. Zou je hulplijnen kunnen maken, maar dan moeten die natuurlijk ook wel weer kaarsrecht zijn.
Je geeft al antwoord op je eigen vraag: inderdaad kaarsrechte hulplijnen maken!
kaars rechte hulplijnen inderdaad maar ook zo nu en dan je draad weer recht trekken. Soms wil het draad nog wel eens eigenwijs zijn en in elkaar krullen
@Andreya Stuk voor struk prachtig!