Afgelopen week deze muts gebreid. Hoop dat ik hem snel op kan ![]()
Ik heb in een opwelling een haak patroon gekocht, maar nog nooit in m’n leven gehaakt of gebreid. Wat voor wol moet ik kopen als ik geen jeuk wol wil? En iemand tips voor goede webshops enzo?
Wat voor patroon is het en wat wordt er aangeraden?
Super mooi!!!
Staat je goed die kleur, mooi!
- weg
@Clancy thanks! @paraplu dit is voor zomerse dingen echt mijn standaard kleur ofzo
andere lichte kleuren trekken me minder blijkbaar
Was mij totaal niet opgevallen! En vind het ook echt een kleur voor jou haha, snap wel dat je daar standaard naar grijpt.
Ik ben de triangle parade shawl aan het maken van westknit. Lekker makkelijk werkje voor onderweg
Ik hoop het maar! Gelijk de neiging m weer van insta af te halen ![]()
Leuk!! Is het leuk breien?
Dankje!
Idem hier!
Mooie top! Ik heb dat patroon ook gemaakt, vond hem zo duidelijk en fijn. Ga er denk ik volgend jaar nog een maken.
Er was een bizar goede sale op alle alpaca Drops garen, dus ik heb even ingeslagen, haha. Van de Air heb ik genoeg voor cardigan no. 7. Van de alpaca heb ik vier ballen voor een spencer en de Lima wordt een Ravenclaw sjaal.
Kan echt niet wachten tot het koeler wordt, zodat ik weer met wol kan gaan breien. Ben de katoen en linnen zat haha.
Het is een pizza deken
dit patroon:
En ze raad “worsted weight yarn” aan maar ik weet niet helemaal zeker wat dat is.
Budgetwise zou je kunnen kiezen voor garen van de zeeman of wibra. Niet zo duur. Naald 4 en jeukt niet.
Mooi spul om mee te oefenen.
Andere zou ik je stylecraft special DK aanraden. Haakt heel lekker. Pluist niet en vind ik zelf mooi voor een deken. Is ook naald 3.5/4.0
Ja! Het hele patroon is alleen maar striped garterstitch en i-cords dus niet zo spannend, maar is leuk om elke keer te zien hoe een wol combinatie uitpakt in een section.
Heel erg bedankt! Ik heb 4 bollen gehaald bij de Wibra @Moederteresa en ga eerst oefenen op een sjaal. Daarna ga ik denk ik voor de DK wol voor de deken ![]()
Leuk! Veel succes en vooral plezier met haken. Erg verslavend
maak je een foto als je het klaar hebt?
Ik ben een shawl aan het haken met granny stripe, maar doordat het al een jaren project is ben ik het patroon kwijt, haha. Weten jullie toevallig hoe het op de hoeken moet?
Ik doe nu 3L, 2 ST en vervolgens 3 stokjes in elk gat. Op de punt 3 ST, 1L, 3ST maar de hoeken weet ik niet. Ik zag in een filmpje 3 ST, 1L, 1 ST dan keren en verder met de 3L in het gat van dat ene stokje. Maar ik lijk te hoog uit te komen dan