Was mij totaal niet opgevallen! En vind het ook echt een kleur voor jou haha, snap wel dat je daar standaard naar grijpt.
Ik ben de triangle parade shawl aan het maken van westknit. Lekker makkelijk werkje voor onderweg
Was mij totaal niet opgevallen! En vind het ook echt een kleur voor jou haha, snap wel dat je daar standaard naar grijpt.
Ik ben de triangle parade shawl aan het maken van westknit. Lekker makkelijk werkje voor onderweg
Ik hoop het maar! Gelijk de neiging m weer van insta af te halen
Leuk!! Is het leuk breien?
Dankje!
Idem hier!
Mooie top! Ik heb dat patroon ook gemaakt, vond hem zo duidelijk en fijn. Ga er denk ik volgend jaar nog een maken.
Er was een bizar goede sale op alle alpaca Drops garen, dus ik heb even ingeslagen, haha. Van de Air heb ik genoeg voor cardigan no. 7. Van de alpaca heb ik vier ballen voor een spencer en de Lima wordt een Ravenclaw sjaal. Kan echt niet wachten tot het koeler wordt, zodat ik weer met wol kan gaan breien. Ben de katoen en linnen zat haha.
Het is een pizza deken dit patroon:
En ze raad “worsted weight yarn” aan maar ik weet niet helemaal zeker wat dat is.
Budgetwise zou je kunnen kiezen voor garen van de zeeman of wibra. Niet zo duur. Naald 4 en jeukt niet.
Mooi spul om mee te oefenen.
Andere zou ik je stylecraft special DK aanraden. Haakt heel lekker. Pluist niet en vind ik zelf mooi voor een deken. Is ook naald 3.5/4.0
Ja! Het hele patroon is alleen maar striped garterstitch en i-cords dus niet zo spannend, maar is leuk om elke keer te zien hoe een wol combinatie uitpakt in een section.
Heel erg bedankt! Ik heb 4 bollen gehaald bij de Wibra @Moederteresa en ga eerst oefenen op een sjaal. Daarna ga ik denk ik voor de DK wol voor de deken
Leuk! Veel succes en vooral plezier met haken. Erg verslavend maak je een foto als je het klaar hebt?
Ik ben een shawl aan het haken met granny stripe, maar doordat het al een jaren project is ben ik het patroon kwijt, haha. Weten jullie toevallig hoe het op de hoeken moet?
Ik doe nu 3L, 2 ST en vervolgens 3 stokjes in elk gat. Op de punt 3 ST, 1L, 3ST maar de hoeken weet ik niet. Ik zag in een filmpje 3 ST, 1L, 1 ST dan keren en verder met de 3L in het gat van dat ene stokje. Maar ik lijk te hoog uit te komen dan
Je kunt in principe 2 dingen doen in de hoek, 3 stokjes in het laatste stokje, of 3 stokjes, 1 losse, 1 stokje in je laatste lossenruimte. Die laatste komt inderdaad wat hoger uit maar als sjaal valt dat vaak wel mooier.
Officieel zou je (als je 3 stokjes, 1 losse, 1 stokje als laatste doet) je toer moeten beginnen met 4 lossen ‘op’ je laatste stokje en 3 stokjes in de lossenruimte. Je start en einde komen nu niet overeen. Als je start met 3 lossen en 2 stokjes (zoals nu) dan zou je moeten eindigen met 3 stokjes.
Kun je niet meer zien hoe je het eerder gedaan hebt? Als je aan de rand telkens 1 stokje ziet dan ben je gestartet de 4 lossen, zie je aan de rand telkens 3 stokjes dan ben je daar telkens mee gestart/geeindigd.
@Hippe_kikker : edit na jouw like;
Als ik overigens inzoom dan lijkt jou beschrijving wel te kloppen, starten met 3 lossen en 2 stokjes, en eindegen met 3 stokjes, 1 losse, 1 stokje.
Ik heb allerlei verschillende technieken gedaan geloof ik zit telkens te lang tijd tussen en dan ben ik het weer vergeten.
Maar mijn beschrijving kan dus? Einde 3St, 1L, 1St en dan beginnen met 3L en 2St? Of kan ik beter 1 van jouw opties proberen?
Edit: ik wil best nog wat veranderen, maar ik ga niet uithalen. Als ik m straks om heb valt dat toch niet op hoop ik
Zoals ik het zie heb je inderdaad alles volgens jouw beschrijving gedaan dus dan zou ik ook zo doorgaan! Uithalen zou ik zeker niet doen want hij ziet er heel netjes uit!
Wat een leuk topic! Ik ben net pas begonnen met breien van sokken, door een oud collega die een eigen wol winkel gaat beginnen. Ben pas op poging 5 en iets van 4 rijen in maar gisteren alvast ook andere / nieuwe kleuren wol gekocht. Oeps. Hebben jullie een leuke manier waarop je ze opbergt? Als ik ze laat slingeren gaan mijn katten er echt direct mee vandoor
In een goed afsluitbare bak!
In afsluitbare dozen inderdaad! Of ziplock zakjes.
Wil je ook andere dingen gaan breien? Ik heb nog nooit sokken van 100% katoen gebreid lijkt me niet heel fijn
Mooi wil ik ze niet noemen, maar ik gebruik de Samla-bakken van Ikea en berg ze daar per project in op. Mooi garen trouwens!