@Bertha made me do it
Mijn eerste oefen stukje.
Haha wat leuk! Ziet er goed uit!
Wat een lieve afbeelding
Mijn vest is af
Ben er zooo trots op en hij is zo lekker warm. Heb het Hogwarts House cardigan patroon uit het boek Knitting Magic (met allemaal Harry Potter-patronen) gebruikt. Het is een mooi basispatroon, dus ik ga denk ik van de winter nog een maken en dan wel met Ravenclaw house colors. Hij is in delen gebreid en daarna aan elkaar genaaid.
Mooi! Ik vind de pasvorm altijd heel mooi als je de mouwen eraan naait.
Dankje! Ja dat vind ik ook. Top down breien is lekker makkelijk, want je hoeft niet te naaien, maar inderdaad, de pasvorm is meestal zo veel beter als je wel naait. Vooral bij de mouwen maakt het echt veel verschil! Het is meer werk, maar het resultaat maakt het echt waard.
Ik heb een breipakket liggen voor wanten dus moet maar eens beginnen, dan zijn ze nog voor het eind van de winter klaar hoop ik. Ik heb ooit wel leren “basisbreien” van mn oma maar dat is 20 jaar geleden, dus dan zijn wanten best een lastig project misschien… wish me luck haha
Niet perse beter hoor! Ik brei top down, maar soms ook in delen. Heb alleen het idee dat veel mensen op insta/YouTube alleen nog maar top down willen breien. Terwijl er ook veel voordelen aan in delen breien zit. En veel oudere patronen zijn allemaal in delen en ik brei graag vintage patronen.
Ik denk dat het vroeger vooral in delen was omdat ze toen alles op rechte pennen breide. Ik vind het niet erg om wat bottom-up of zo dat je eerst de rug opzet en daar dan de voorpanden aan vast breit en het dus even duurt voor je die drie delen op je naald hebt, maar zou juist echt niet snel een mouw plat breien of de hele voorpanden en rug pas later aan elkaar maken. Lijkt me zo onnodig? Maar ik heb het nog nooit gedaan. Ik brei wel liever in het rond ook dan plat.
Ik vind zelf set in sleeves wel heel mooi, maar dropped shoulder en raglan ook.
Haha wow ik had even niet zulke dikke naalden verwacht hoeveel mm is dat? Worden vast hele lekkere warme wanten!
Wow wanten meteen! Succes!
12mm! Ik heb intussen al heel wat filmpjes gekeken en na een uur had ik 5 rondjes gebreid in de rib stitch. Had even niet verwacht dat ik met 4 naalden moest gaan breien Denk wel wat foutjes, want het is niet zo straks als hoe het op filmpjes eruit ziet maar ik zie het wel. De wol is zo donker dat ik nu even niet meer verder kan zonder bureaulamp oid, dus andere keer weer verder!
Ik heb het later maar weer uitgehaald, morgen weer een nieuwe poging. Zag wel duidelijk dat er ergens iets mis was gegaan, sommige stukken waren wel duidelijk en mooie rib stitch. En ik had ineens 16 steken op de naalden zitten en dat hadden er 14 moeten zijn
De wol is wel zo donker dat ik heel lastig kan zien wat ik doe ‘s avonds! Misschien maar een bureaulamp gaan opduiken ergens
Ik heb van die haaknaalden met ingebouwd licht.