Ik heb mijn eigen sokken nog liggen (1,5e sok gebreid) maar ben vorig weekend even begonnen aan sokken voor mijn dochter. Ze had zelf een bol wol uitgezocht in de winkel en de eerste sok is af hij past ook! Dat was een beetje een gok qua aantal steken
heb nu de 2e opgezet en als die af is even kijken of ik een blocker kan fabriceren.
Terugduwen!
Hij is gelukkig weer enigszins recht. Weet niet wat er mee gebeurd is.
Hoe is t met je groot trui?
Toen mijn vriend zn lampje ging halen en iedere keer als hij die gebruikte lachte ik om hoe het er uit zag. Heb hem gisteren voor het eerst gebruikt en ik heb mijn excuus aangeboden. Echt een top tip!
Is er ook iemand die aan kantklossen doet? Het lijkt mij wel leuk om te leren en om te doen en ben wel benieuwd naar ervaringen.
Edit: of die kant maakt met naalden?
Ik dacht dat het nu goed gelukt was maar realiseer me nu pas dat het een rondje had moeten zijn dus weer opnieuw
Was wel op 3 naalden aan het breien maar dat was totaal zinloos dus haha
Ik heb hier werkelijk nog nooit over nagedacht, maar volgens google moet je dan inderdaad het hele patroon spiegelen. Ik zag wel filmpjes (ook Nederlandse, van wolplein) waar ze het voordoen.
Ik brei, en heb al jaren niet meer gehaakt, maar ik zou aanraden gewoon naar de zeeman of action te gaan! De kwaliteit is voor een beginner prima vind ik en je eerste werkjes zullen waarschijnlijk toch niet heel mooi zijn
Ik ben zelf ook linkshandig, als in, ik doe álles met links. Maar haken doe ik juist met rechts haha. Gewoon mezelf zo aangeleerd door filmpjes na te doen. Nu weet ik niet beter en lijkt met links haken heel raar.
Sorry hier heb je waarschijnlijk niet veel aan, maar als je dus filmpjes ‘na-haakt’ kan dat dus prima gewoon rechts!
Leuk! Wat lijkt je leuk om te maken?
M’n vriend wilde me een patroon geven voor m’n verjaardag, dus ik stuurde hem drie door waaruit hij kon kiezen. Alleen kon hij niet kiezen en heeft hij alle drie voor me gekocht dus bij het printen (want ik had eindelijk dat spullie weer) heb ik gelijk een paar andere geprint die ik wilde maken. Dit is allemaal waarschijnlijk over 5 jaar af
Oh die met t vosje❤
Ok, mijn startproject noem ik maar mijn proeflapje. Het was niet leuk om door te
gaan met iets wat zoveel fouten en gaten had.
Ik heb bij de zeeman een rondbreinaald gekocht en wat is dat fijn! Sowieso zijn gladdere bamboenaalden fijner dan die stroeve stalen van de action
Ik maak een kol, ik was al eerder begonnen maar direct met een tricotsteek (gaat vanzelf met rondje breien dus!) en het krulde zo om
Maar er zat ook een draai in mijn kol!!
Dus ook weer leermomenten.
Ik heb hem uitgehaald en ben opnieuw begonnen en eerst wat toeren een boordsteek.
En nu lekker doorbreien!
Haken met een dikkere draad en naald is prettig in het begin! Het liefst ook met een kleurtje zodat je het beter kan zien. Er zijn vast tutorials online waarin de basis wordt uitgelegd! Succes en veel plezier💕
waar print je dat op? Zijn echt super leuke patronen!
Kleding wordt vaker gebreid dan gehaakt dus ik stem voor breien!!
Ik vind haken wel makkelijker voor kleren tbh. Je zie meteen je project vorm krijgen
Ik vind breien makkelijker en leuk om te doen!
en het is zo mooi

Je breid prachtig!
Punt
Thanksssss m’n borduurwerk ligt alweer te verstoffen, moet ik toch maar aan de talenten overlaten