Heeft iemand hier ervaring met foundation paper piecing quilting? Alles ziet er zo truttig uit, maar heb nu een Instagrammer gevonden die echt geweldig gave shit maakt en daar ook kits voor verkoopt. Ik zou eerst haar videocourse willen volgen, en daarna (lekker realistisch) haar grootste werk willen kopen en maken. Maar ik ken mezelf. Ik vind dit voor een project leuk, en doe het daarna nooit meer. Ik heb een gewone naaimachine. Gewoon voor gaan, of maar niet aan beginnen?
Hopelijk heeft iedereen nu na de decemberdrukte weer tijd om leuke dingen te maken, en ook hier te delen. Ik trap alvast af! De witte is oud, de andere 2 net in elkaar gezet.
Aww wat schattig!
Ik ga in juni trouwen en ik wil eigenlijk een cape of shawl voor over mijn jurk breien. Ik ga een jaren 50-jurk maken, dus het lijkt me leuk als de cape ook in jaren 50-stijl is. Maar kiezen is zooo moeilijk. Ik zie zoveel mooie patronen op Etsy. Ik wil denk voor zoiets gaan:
In ieder geval iets met kant, zodat je mijn jurk goed ziet. Qua wol twijfel ik tussen een wol/zijde of wol/kasjmier mix. Maar ik weet al wel dat het blauw wordt. Maar ik heb vorig jaar een vintage bolero met kant gebreid en dat was een nachtmerrie… Ben ondertussen al een jaar verder qua ervaring, maar ik hoop dat ik niet teveel hooi op mijn vork neem. :’) Iemand nog tips?
Fabel knitwear heeft volgens mij geen capes oid helaas, maar wel vintage achtigr patronen. Misschien dat je via haar insta account verder kunt zoeken?
Hannah van the corner of craft heeft ook een shawl gebreid voor haar huwelijk (is niet haar eigen patroon voor alle duidelijkheid). Misschien vind je die wel mooi.
https://www.ravelry.com/projects/TheCornerOfCraft/shawl-for-an-art-lover
Altijd gaan voor nieuwe hobby’s en probeersels! Het ergste dat er kan gebeuren is dat je het niet leuk vindt.
Leuk!! Ik vind deze heel mooi Sara Wallgren on Instagram: "Warning! For addictive knitting. Quick , easy and super good pattern. My #picniconthepathshawl By @p4chen Is done ☑️ I want one in each color. Such perfect and calming knit. Highly inspired by beautiful Nicole @thegentleknitter 🌿🍂"
En misschien dat https://instagram.com/squidneyknits?igshid=YmMyMTA2M2Y= leuk is om te volgen. Zij heeft ook een patreon account met vintage patronen.
Ik kom me hier ook maar aanmelden, haha! Ik heb vorig jaar cross stitch ontdekt, en ben helemaal fan! Dit was de eerste die ik maakte, niet op die borduurstof (aida), maar op een random stof die ik nog had liggen.
Patroon is van Mama Witch Cross Stitch.
Ik vind zwarte alpaca van de familie toch net wat gezelliger klinken haha
Ik heb er weer een omahobby bij, ben druk aan het breien geslagen!
Haarbanden voor iedereen, hier nog ongeblockt.
Col voor m’n studiogenoot, en m’n allereerste werkje van een patroon! Super content mee, deze wol is zo lekker zacht.
Wow die col Zo knap.
Ik brei sinds zondag voor het eerst. Is het te snel om nu al een rondbreinaalden set te kopen dat van mooi hout is gemaakt? Mijn adhd ass moet natuurlijk gelijk de mooie dingen hebben zodra ik een nieuwe hobby heb
Nee. Maar ik ben ook degene die alles in elke kleur meteen moet hebben enzo. Als je t kan en denkt t ook langer leuk te gaan vinden zou ik t gewoon doen. Oh wacht t is pas dinsdag.
Hahaha, moedig me niet zo aan nee, maar als ik over een maand nog steeds zo bezig ben, dan doe ik het. Een heel pakket van houten rondbrei naalden is 80 euro en er zitten nog wat meer dingen in. Het is niet goedkoop, maar ook niet over the top duur
Ik zou eerst een goedkope set kopen en als je het over een maand nog leuk vindt investeren in een betere set! Ik kwam er zo achter dat ik of met hele kleine naalden wil breien (formaat satéstokje) of met hele grove en de rest gebruik ik gewoon niet
Welke set kijk je naar? Ik had achteraf liever sneller een set willen kopen ipv los dingen kopen… maar ik gebruikte toen knit pro symphony/Lana grossa naalden en die dingen breken echt zo vaak af… dus ik heb sowieso onnodig veel geld daaraan uitgegeven terwijl die naalden het niet waard zijn. ik heb nu een set van chiaogoo en die zijn duurder maar ik heb ze nu 2 of 3 jaar en elke naald en kabel is nog heel. Is gewoon veeeeeel betere kwaliteit.
Ik heb het trouwens over verwisselbare naalden.
Ik denk dat ik je zou adviseren eerst 1-2 naalden te kopen voor het project waar je nu mee wil beginnen of bent begonnen. En als je dat project dan af hebt kijken wat je gaat doen. Een merk met houten naalden dat beter is is trouwens lykke. Ik heb er nooit mee gebreid maar volgens vele breiers is dat fijn. Maar ik gebruik dus liever metalen naalden en heb 1 maat ook in bamboe van toen ik met erg glad garen wat maakte. Addi met rode kabel (met gouden kabel echt kut!!) zijn ook fijn.
Wat wil je graag breien?
Tot zover mijn spreekbeurt over breinaalden. Dit is m’n bergje brei werken van 2022 (excl cadeautjes):
Oh maar dit super goed om te weten, dank je! Waar ik naar zat te kijken was idd van Lana Grossa, dus dan laat ik dat schieten. En ik heb het idd ook over verwisselbare naalden.
Maar dan ga ik op onderzoek naar Lykke. Hoewel ik niet per direct het wil kopen (ja, wil ik wel, maar doe ik niet), vind ik het wel fijn om te weten hoe en wat.
Ik ben zelf nu een spencer aan het breien. Vrij basic, onderkant is met een ribbel en daarna over naar een standaard knit stitch. Maar zit nu nog eerst flink te oefenen voordat ik echt begin haha.
Wauw dat is een mooie stapel!
Ik had eigenlijk niet eens het idee dat ik veel gebreid had, het was niet echt mijn jaar. Vond het echt leuk om te zien wat ik toch allemaal heb gemaakt!