Of course! Dit is de link, maar sowieso fijne site met veel gratis patronen
Ik ben bezig met emblemen en fournituren op mân carnavalsjasje naaien. Ik heb geen naaimachine dus doe alles met de hand, maar mân vingers doen inmiddels pijn van het doordrukken van de naald door de stof/emblemen heen. Iemand ervaring met vingerhoedjes of andere hulpmiddelen? De harde vingerhoedjes lijken me zo onpraktisch? Hoop dat iemand een tip heeft!
Misschien een domme suggestie, maar zou je het er ook met textiellijm op vast kunnen maken? Die patches zijn inderdaad vaak heel dik. Ik heb ook wel eens een vastgezet door alleen draadjes aan de zijkant op te pakken met mijn naald, dus niet de naald door de hele patch te hoeven duwen
Geen domme suggestie hoor! Dat is inderdaad mân plan B. Ik ben alles nu aan het overzetten op een groter jasje dus van sommige emblemen die gestreken waren is de strijklaag niet meer bruikbaar. Ben alleen bang dat textiellijm niet sterk genoeg is, omdat het vaak zo enorm druk is tijdens carnaval en het dus echt goed vast moet zitten. Heb jij ervaring met goede textiellijm?
Je hebt volgens mij ook een soort vliezeline die speciaal hiervoor is geloof ik.
Ik zie toevallig net een filmpje op insta waarbij ze een tangetje gebruiken om de naald er doorheen te trekken zodat het minder pijn aan je handen doet!
Even wat anders van mij dan mn alpacaâs. Heb ondertussen al 7x mn mini alpaca patroon verkocht. Terwijl ik m alleen t eerste weekend in verschillende facebookgroepen had gespamd. Wil mn dierenpopjes met jurkjes ook online zetten maar wil ze eerst in katoen ook. Maar misschien moet ik t gewoon doen, maar vind t dan niet goed genoeg ofzo. De patronen zijn al klaar. Deze dus:
Die popjes zijn echt amazing is het erg moeilijk om te haken?
Nee de popjes zelf zijn alleen met vasten. Je begint met een magic ring maar als je die niet kan zijn daar ook alternatieven voor. Verder moet je kunnen minderen. De jurkjes zijn wel verschillende steken maar volgens mij alleen stokjes en halve stokjes.
Wat is dat oranje ding? Of waar zit het omheen?
Een lensbuddy ofzo. Zodat kinderen goed naar de lens kijken
Is je sjaal al af?
Bij deze ben jij mijn forum BEC
Yes!
Ik heb het breien ook weer opgepakt! Nu wil ik voor mân dochtertje een truitje breien op rondbreinaalden (top down met raglan). Hebben jullie een tip qua patroon? Liefst zo simpel mogelijk en NL, maar Engels mag op zich ook. Heb wel eens iets van Petit Knit gemaakt, maar vind dat niet altijd heel duidelijk uitgelegd. Betaald patroon is prima!
ik heb weleens een soort leder-naald gezien? Ik weet niet of je dat zo noemt, maar is basically een gebogen naald en dat zie ik vaak mensen online gebruiken bij hele zware dikke stoffen. Wel een beetje oppassen ermee denk ik
zucht, nu het tapijt nog met een basket stitch en dan is het eindelijk klaar
Superleuk deze! Waar komt het patroon vandaan?
Hebben jullie misschien toevallig tips voor het opfrissen van wol? Ik heb heel wat bollen wol van bij mijn ouders op de zolder, maar die ruikt vreselijk muf. Ik wil er een kussen mee gaan punchneedlen dus lijkt mij wel fijner om dat met een beetje frisruikende wol te doen. Op een zonnige dag zou ik hem buiten leggen maar het regent hier de hele dag.
Ik denk eigenlijk dat het muffe komt van weggestopt op zolder liggen (weet niet of het in een doos of plastic zak ofzo zit), en dat âhet gewoon in gebruik nemenâ zulke geuren vanzelf doet verdwijnen.
Ah ja het zat in een plastic zak inderdaad. Ok, dan ga ik het gewoon zo gebruiken!