Omatopic #2

Hahaha misschien moet ik dit eens doen voor een vest, maar zou janken als ik na uren haken echt een raar kledingstuk gemaakt heb

2 likes

Tot nu toe alles wat ik heb gezien qua knuffels ziet er echt vercrackt uit. Dus als je gaat huilen zou ik t niet doen :joy:

2 likes

Kan altijd nog zeggen dat het fasjun is.

7 likes

Nu voor het eerst een iets groter borduurproject gestart (HAED). Blij dat er al wat meer vrolijke kleuren bij komen!

Dit moet het worden:

In totaal zijn het 80.925 kruisjes dus ben voorlopig nog wel even bezig 🥹 En dit noemen ze dus een ‘Mini’.

25 likes

Ik zit hier echt te gieren van het lachen

1 like

Vraagje over verschillende stoffen voor borduren: ik had van mijn oma nog oude stof liggen die ik fijn vond voor kruissteek. Het is geen aidastof, ik vind dat zelf niet mooi, maar ik vond het heel fijn werken. Het is een niet-rekbare stof die overal dezelfde dikte draden heeft.

Dit dus:

Nu was die stof op en had ik evenweave linnen besteld, denkende dat dat hetzelfde was, maar ik vind deze stof helemaal niet chill werken. Het is rekbaar (waardoor er snel gaatjes ontstaan tussen het borduurwerk, heel lelijk) en ook doorschijnend.

Weet niet of het goed te zien is maar even voor het idee

Weet iemand onder welke naam ik de eerste stof kan vinden? Ik vind die ongelijkmatige dikte van draden van dat evenweave echt heel onhandig en lelijk en wil die andere stof weer terug.

1 like

Volgens mij werd er vroeg ook wel geborduurd op kaaslinnen. Misschien is dat het?

1 like

Ik zie nu inderdaad dat de door mij bestelde stof onder die naam op de site staat, dat is het dus niet haha :’) Op de foto leek het ook hetzelfde als wat ik thuis had, maar helaas.
Ik snap dus ook niet helemaal welke stof nou welke naam heeft, maar er is vast wel iemand hier die het wel weet.

Ik heb mn talent gevonden.

22 likes

Ik hoop dat ik je kan helpen!

Als het goed is is het toch een Evenweave. De draden zijn zoals de naam al zegt bij Evenweave stof gelijkmatig geweven en dat is dus normaal gesproken geen linnen. Als je zoekt onder bijvoorbeeld Zweigart Murano dan zie je de stof. Dat is stof met 52% katoen en 48% modal en rekt daardoor niet zoals linnen doet. Er zijn stoffen van andere merken wat ook Evenweave is maar meer rekt (zoals Ubelhör waar een lager katoenpercentage in zit, het scheelt maar 2% maar toch merk je dat echt tijdens het werken!).

Ik durf natuurlijk niet met zekerheid te zeggen of dat de stof van je foto is, maar mijn ervaring met de Murano van Zweigart is wel zoals je aangeeft wat je zoekt :grinning:

Edit: foto van Zweigart Murano, wel in een kleurtje maar even voor het idee qua stof!

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, dit is inderdaad wat ik zoek!

1 like

Ah top! Fijn dat ik je kon helpen!

1 like

Mijn nieuwste werkje!

47 likes

Gaaf!

3 likes

Gvd :joy:

3 likes

Ik heb mezelf dmv heel veel YouTubefilmpjes en hulp van mijn vriend leren haken, even pronken met een paar van m’n topstukken hoor :smile:

68 likes

Oohhh die rupsje nooit genoeg! Wat leuk! En heb je een patroon van dat gilletje? Zoiets wil ik voor m’n dochter maken!

1 like

Ik doe alles uit m’n hoofd eigenlijk! Of met patronen van anderen, maar dat gilletje heb ik zelf verzonnen. Zijn eigenlijk gewoon 3x3 granny’s voor de achterkant en 2x3 granny’s voor de voorkant en dan aan elkaar zetten met stokjes :smile:

4 likes

Ontzettend leuk! Die mand met voedsel :heart_eyes:… alles eigenlijk wel

2 likes

Heeeel leuk! Wat knap zeg! Die neushoorn is fantastisch!

2 likes