Thanks! Superlief
De moeder van mijn vriend was vroeger lerares naaldvakken en heeft hem veel skills geleerd, hij kan ook gordijnen inkorten enzo op de naaimachine, super handig wel
Ik kan juist niet wachten op dit stuk haha. Lekker snel (centi)meters maken zonder steeds van kleur wisselen. Ben je trouwens daar linksonder met die 4 vakjes niet een stukje van de rand aan het doen? Want die wilde je juist niet toch?
Dat wat ik onderin geel heb gemaakt is idd de rand maar die sla ik wel over. Maar heb die meteen gearceerd zodat ik in de waas van al diezelfde tekens niet per ongeluk dit mee zou nemen! Omfg als ik die ook nog zou moeten doen .
Ik vind dit trouwens gevoelsmatig helemaal niet snel gaan. Echt huilen.
Heb hier een tijdje niet gepost, maar ben nu ongeveer een maand bezig met dit dekentje m’n tweede breiproject. Het wordt een cadeautje voor het dochtertje van m’n neef die binnenkort geboren gaat worden. Uiteindelijk krijgen de konijnen nog een fluffig staartje met wit wol en wil in de hoek haar naam en geboortedatum erop borduren zodra ik weet wat het is
Er zitten wat foutjes in, maar zoals m’n oma vertelde: de Perzen maakte expres fouten in hun kleden, want niks mag perfect zijn. Alleen Allah is perfect.
Ik ben niet religieus (en zij niet moslim), maar het zorgt er wel voor dat ik minder moeite heb met de foutjes die erin zitten
Hahaha dat zeg ik ook altijd over tapijten… om vervolgens alsnog alles uit te halen
Met borduren heb ik hetzelfde! Dus ik snap het, haha. Maar met breien vind ik het zo’n vreselijk gedoe en om dan nou hele rijen eruit te halen omdat ik af en toe net teveel een rechte of averechte steek gemaakt heb. Dat is me teveel werk
Dat hoeft ook niet hoor, je kan vaak gewoon een steekje laten vallen en weer omhoog halen.
Ik moet nu heel hard doorbreien, want ik ben vanochtend tante geworden
Proficiat!
Dank je!
Mijn laatste projectjes:
Calico quilt shawl maar hier ben ik niet tevreden over want de steken opnemen is niet mooi gedaan.
Ranunculus (met zelfde garen als mijn love note maar zonder mohair). Ook niet perfect maar wel blij mee.
Sokken voor mijn dochter.
Deken met restjes sokkenwol (zal nog lang een wip blijven denk ik).
Is er iemand die mij kan helpen? Ik ben voor her eerst bezig met een borduur werk wat geen kruissteek is maar ik snap dit ff niet
Er staat outline stitch voor die blaadjes maar als ik outline stitch zoek dan ziet dat er anders uit en word het niet gebruikt als opvulling?
Iemand een idee ?
Ja, je moet net als bij die outline stitch overlappen, dus niet de steken netjes naast elkaar maar afwisselend. Als je kijkt naar de twee kleuren in de blaadjes kun je het een beetje zien.
Ff foto erbij gezocht, dit idee: