Omatopic #2

Mijn laatste projectjes:

Calico quilt shawl maar hier ben ik niet tevreden over want de steken opnemen is niet mooi gedaan.

Ranunculus (met zelfde garen als mijn love note maar zonder mohair). Ook niet perfect maar wel blij mee.

Sokken voor mijn dochter.

Deken met restjes sokkenwol (zal nog lang een wip blijven denk ik).

17 likes

En weer verder

24 likes

Is er iemand die mij kan helpen? Ik ben voor her eerst bezig met een borduur werk wat geen kruissteek is maar ik snap dit ff niet

Er staat outline stitch voor die blaadjes maar als ik outline stitch zoek dan ziet dat er anders uit en word het niet gebruikt als opvulling?

Iemand een idee ?

2 likes

Ja, je moet net als bij die outline stitch overlappen, dus niet de steken netjes naast elkaar maar afwisselend. Als je kijkt naar de twee kleuren in de blaadjes kun je het een beetje zien.

Ff foto erbij gezocht, dit idee:

3 likes

Om zelf ook even wat te uploaden: mijn laatste werkje (priegel)

(Ik dacht dus steeds dat dit een topic voor oma’s was (vond het al vreemd), maar ik hoor hier ook blijkbaar😂)

31 likes

Welkom! Wat een leuke clips zijn dat zeg! (Het zijn toch haarclips? :sweat_smile:)

Mijn bruidsshawl gaat ook al goed. Ik heb nu 60cm en ik wil hem ong 150cm lang hebben. Nog even doorbreien dus!

31 likes

Mooi!

2 likes

Aah oke, thanks!
Ga ik morgen eens wat uitproberen.

@moderators misschien toch tussen haakjes achter de topic titel handwerken? Blijkbaar weten handwerkers het topic toch niet altijd te vinden

1 like

Neeeeee laat onze geheime community :stuck_out_tongue:

9 likes

Weer een setje

22 likes

Eerste is gelukt,
Wel wat foutjes maar dat mag de pret niet drukken. Moet nog wel even worden gewassen om de lijnen van het patroon te verwijderen.
Nu op naar het volgende pakketje.

Ik vind dit wel leuk maar kruissteek vind ik rustgevender hahaha

26 likes

Leuke kleuren!

Vest af! Ga hem denk ik over een maand opnieuw maken en verbeteren.
En ja, ik draag een pyjama. Deal with it

49 likes

Oeh leuk! Hobbii duurt volgens mij wel even voor t binnen is, maar ziet er uit als een leuk project!

Mocht je hulp nodig hebben dan horen we het wel!

1 like

Wat is raffia rot om mee te haken. Blaren en bloedende vingers :smiling_face_with_tear:
Nu snap ik waarom ik het al een jaar uitstel

2 likes

Mooi deze! Haak jij als een malle of lijkt dat alleen maar zo? Zo snel grote projecten af.

1 like

Nee joh, deze heeft ongeveer een maand/ 1,5 maand geduurd. Alleen de laatste mouw heb ik 3 dagen over gedaan.
Vooral in het begin was het veel uithalen en tekenen

2 likes

Oh dat vind ik echt snel hoor haha.

Vraagje voor de oma’s hier die borduren. Ik ben voor de eerste keer aan het borduren met een vrij overzichtelijk patroon en veel achter elkaar met 1 kleur (die zwarte en witte stukken dus). Nou helemaal prima, dat lukt prima, gewoon rij voor voor rij in 1 kleur.

Maar ik heb nu ook een meeega patroon van de efteling gekocht van 80 bij 30 cm (wat haal ik me gelijk weer op de hals hahaha :skull:) waar er op 1 rij veel meer afwisseling zit tussen kleuren.

Hoe pak je dat aan? Misschien hele domme vraag, maar stel je hebt op een rij 2 kruisjes in 1 kleur, dan 3 in een andere kleur en weer terug naar kleur 1: hecht je dan helemaal af en begin je opnieuw met een knoopje en nieuw stuk draad? Of maak je gewoon die 2 kruisjes, sla je 3 vakjes over en dan door met diezelfde draad? Het voelt alsof het dan zo’n rommeltje op de achterkant wordt maar elke keer knoopje maken en opnieuw beginnen is ook zo intensief?

Hoop dat m’n vraag en beetje duidelijk is, ik gebruik vast niet de juiste termen haha

Pray for me

8 likes