Welkom! Wat een leuke clips zijn dat zeg! (Het zijn toch haarclips? )
Mijn bruidsshawl gaat ook al goed. Ik heb nu 60cm en ik wil hem ong 150cm lang hebben. Nog even doorbreien dus!
Welkom! Wat een leuke clips zijn dat zeg! (Het zijn toch haarclips? )
Mijn bruidsshawl gaat ook al goed. Ik heb nu 60cm en ik wil hem ong 150cm lang hebben. Nog even doorbreien dus!
Mooi!
Aah oke, thanks!
Ga ik morgen eens wat uitproberen.
@moderators misschien toch tussen haakjes achter de topic titel handwerken? Blijkbaar weten handwerkers het topic toch niet altijd te vinden
Neeeeee laat onze geheime community
Eerste is gelukt,
Wel wat foutjes maar dat mag de pret niet drukken. Moet nog wel even worden gewassen om de lijnen van het patroon te verwijderen.
Nu op naar het volgende pakketje.
Ik vind dit wel leuk maar kruissteek vind ik rustgevender hahaha
Leuke kleuren!
Oeh leuk! Hobbii duurt volgens mij wel even voor t binnen is, maar ziet er uit als een leuk project!
Mocht je hulp nodig hebben dan horen we het wel!
Wat is raffia rot om mee te haken. Blaren en bloedende vingers
Nu snap ik waarom ik het al een jaar uitstel
Mooi deze! Haak jij als een malle of lijkt dat alleen maar zo? Zo snel grote projecten af.
Nee joh, deze heeft ongeveer een maand/ 1,5 maand geduurd. Alleen de laatste mouw heb ik 3 dagen over gedaan.
Vooral in het begin was het veel uithalen en tekenen
Oh dat vind ik echt snel hoor haha.
Vraagje voor de oma’s hier die borduren. Ik ben voor de eerste keer aan het borduren met een vrij overzichtelijk patroon en veel achter elkaar met 1 kleur (die zwarte en witte stukken dus). Nou helemaal prima, dat lukt prima, gewoon rij voor voor rij in 1 kleur.
Maar ik heb nu ook een meeega patroon van de efteling gekocht van 80 bij 30 cm (wat haal ik me gelijk weer op de hals hahaha ) waar er op 1 rij veel meer afwisseling zit tussen kleuren.
Hoe pak je dat aan? Misschien hele domme vraag, maar stel je hebt op een rij 2 kruisjes in 1 kleur, dan 3 in een andere kleur en weer terug naar kleur 1: hecht je dan helemaal af en begin je opnieuw met een knoopje en nieuw stuk draad? Of maak je gewoon die 2 kruisjes, sla je 3 vakjes over en dan door met diezelfde draad? Het voelt alsof het dan zo’n rommeltje op de achterkant wordt maar elke keer knoopje maken en opnieuw beginnen is ook zo intensief?
Hoop dat m’n vraag en beetje duidelijk is, ik gebruik vast niet de juiste termen haha
Pray for me
Wat een leuk pakket! Heb je dat bij de efteling zelf gekocht?
Ik doe het inderdaad op de manier zoals jij beschrijft en sla max 6 hokjes ongeveer over, als het er meer zijn ben ik bang dat het werk ‘krom’ trekt. Ik werk ook niet alleen in horizontale rijen, maar kijk waar ik ‘heen’ kan om veel kruisjes te pakken.
Ja super mooi hè! Ben echt groot efteling fan dus moest m hebben. Hij staat op bol! Wel 60 euro maar ja, ook echt grooooottt pakket, 6 a4-tjes in patroon en heel klein gedrukt 🫠 dus ja gewoon ergens maar beginnen binnenkort.
Oke dan ga ik dat ook een beetje aanhouden als richtlijn, het zal ook vast een beetje uitproberen zijn nu. Maak je het hele kruisje eerst af of zet je eerst van 1 rij alleen alle / en dan de hele rij weer terug met \ ?
En ik merk dat die ringen best een afdruk achterlaten, die moet je ook gewoon gebruiken bij grotere patronen waar de ring niet helemaal om het patroon heen past toch? En dan voorzichtig strijken en dan komt het wel weer goed?
Hey lukt me trouwens ook nog niet echt om die stof ECHT strak in de ring te krijgen
Sorry ik ben echt noob haha
Haha geen probleem hoor, leuk juist dat je eraan begint! Ik denk ook dat iedereen wel z’n eigen manieren en voorkeuren heeft. Ik gebruik geen ring bijvoorbeeld.
Ik maak trouwens wel direct hele kruisjes, en daarna kleur ik met potlood op het patroon wat ik gedaan heb.
Ik wens je heel veel succes! Als tip voor de a4tjes met kleine hokjes kan je misschien proberen een foto te maken en dat in te zoomen.
Oh ik merkte al gelijk dat ik helemaal kriegel werd van geen ring gebruiken omdat het alle kanten op ging haha, dus dat verschilt idd heel erg dan!
Ik ga denk ik ook even m’n efteling patroon kopiëren om idd in te kunnen kleuren waar ik ben geweest want die is te groot om het overzicht te bewaren anders. Met die van jip en janneke kan het nog net.
Wel irritant dat ik de vakjes zo blijf zien, terwijl ik de draden helemaal niet heel strak aantrek en hun advies van 2 draadjes te gebruiken aanhoud.
Die van de efteling wordt zelfs maar 1 draadje geadviseerd las ik geloof ik, dus hoop dat dat wel mooi wordt… durf geen dubbele draad te gebruiken want straks heb ik opeens draad te kort