Omatopic #2

Jaa, ik heb mn gehele collectie overgenomen van iemand die veel oude kleuren had, maar kwam nog best ver met een kleurenkaart, en naja van sommige heb ik gewoon geaccepteerd dat ik de kleur niet had.

En de satin stitch is inderdaad echt oefenen, oefenen, en oefenen maar op een gegeven moment klikt het en dan naja gaat het eigenlijk altijd wel goed. Het is wel echt 1 van mijn favoriete stitches tho, want het resultaat is gewoon zo mooi!

2 likes

Dit klinkt als een succesverhaal @Whoopdidoo

Satin heb ik ook echt haat liefde mee. ene keer vind ik het zo chill en de andere keren vind ik het weer zo saai. :joy:

1 like

Vooralsnog vind ik t heel lelijk :joy::sob:

als ik nu een van mijn eerste satin stitch werkjes zie, denk ik: JEZUS hoe kon je hier trots op zijn. LOL.
Nu ben ik hetzelfde werkje opnieuw aan het maken. en het gaat zoveel makkelijker dan eerst. Het is echt, ik maak geen grap, oefenen

(Ik was ook echt letterlijk bang om deze weer te gaan maken omdat ik bang was dat het weer net zo lelijk zou worden)

2 likes

Met hoeveel draadjes doe jij de satin stitch? En het omlijnen?

Ligt aan het werkje! Die van Sarah K, met die blauwe achtergrond heb ik het meeste met twee draadjes gedaan en dan omlijning met perler en 1 draadje. Nu ben ik een vrij groot plantje aan het maken dan pak ik er 3. Soms vul ik ook met 4. het is passen en meten om te kijken wat jij mooi vind. Je hoeft niet altijd te doen wat een patroon zegt!

Ja daar ga ik al de mist in want is de eerste keer dat ik t doe en meteen met mn eigen katje. Ook begonnen bij de schoenen wat ook niet t makkelijkst is denk ik. Ben nu bij het hoofd en het gaat beter.

Ah ja ik kan aanraden om eerst wat patronen van anderen te proberen (DMC patronen zijn veel gratis te vinden) en dan als je wat meer ervaring hebt te duiken in het maken van eigen patronen/vullen er van.
Niet de druk te hoog leggen!

1 like

Gebruik je dat perler garen dus voor omlijnen? Ik heb in m’n laatste MP haul zoveel perler (perle?) garen gehad. Maar weet niet zo goed wat ik ermee kan/moet!

welke heb je? Je hebt van die grote strengen gewikkeld zoals wokkels, volgens mij worden die voor haken gebruikt, insert vraagteken.

Ik heb deze. Maat 8 en 12. Wilde het gewoon eens proberen. Het is net iets dikker dan een draadje of twee en wat steviger.

Iedere keer als ik zooi in m’n achtergrond zie denk ik echt: ruim je bureau eens op :joy:

1 like

Ja ik heb die wokkels inderdaad maar lijkt me heel dun om mee te haken?

Ik heb werkelijk geen idee! Als je dat kunt gebruiken voor borduren, I’m in!

Ja, same! Veel patronen waar ik meer werk doen het ook met 6, en dat vind ik ook wel fijn, maar soms vind ik 3/4 toch net wat mooier staan.

Haha, ik vind hem heel relaxend gewoon, mijn haat-liefdeverhouding heb ik met french knots.
(Binnekort ga ik een patroon doen met de seed stitch daar kijk ik niet zo naar uit, na jouw ervaringen :joy:)

1 like

ik wilde typen; er is in het algemeen niet zoveel mis met seed stitch. maar toen dacht ik; ha niet liegen.
het creeert chaos in mijn brein en ik houd gewoon van; je doet x en y en resultaat.
Niet x en y en nog overal chaos

2 likes

Welkom bij je nachtmerrie

8 likes

Eindelijk klaar.
Alleen draadjes wegwerken en blocken

20 likes

Toch niks mis mee voor een eerste keer? Omlijning kan ook een hoop doen!

@Flopsyunicorn wooow prachtig!

1 like

Ik gebruik dit topic als een soort timeline haha. Dit is nog steeds pand 1, na een 5 daags weekend hardcore borduren :no_mouth:

17 likes

Ik doe ook even een update van m’n meisje met de parel. Hierna nog 4 bladzijden van het patroon. Begint eindelijk echt een beetje op te schieten.

24 likes

@mikselke & @jahoor wat een geduld hebben jullie! Zo knap!

@Clancy hoop ook dat omlijning en ogen en gezichtje m nog kan redden :joy: Maar ben mn zwart kwijt.

2 likes