Omatopic #2

De paars met blauwe is een hand geverfde sock set van Dutch Wool Diva. De roze gestreepte emmer paars zijn beide van Lana Grossa en heb ik bij de wol winkel in de buurt gekocht (de roze met wit is zelf strepend en paarse los). En de laatste zelf strepende is hand geverfde van Nicole C Mendez (Duitsland). Van haar heb ik nog een heleboel andere kleuren combi’s, ze heeft een Etsy shop.

Ik zit ook nog te wachten op een bestelling bij Undercover Otter, die heeft nu een hele vette neon collectie (ook hand geverfde wol) :blush: weet nog niet of het sokken of mutsen worden, of beide :smile:

3 likes

Ok ik ken ze nog niet allemaal dus ik ga eens kijken op instagram.

Van Nicole C Mendez heb ik net het kerstgaren gekocht maar verder nog nooit iets van gekocht.

2 likes

Wol van zeeman, royal. Vond het wel wat stug, heb voor m’n andere dochter zelfde vestje gehaakt met stylecraft special dk gehaakt en dat is wel echt zachter/soepeler. Patroon is van craft and a cuppa: kids hexagon cardigan.

@Bertha haha ja herkenbaar. Ik snap het nu ook alleen omdat ik weet hoe je die hexagon moet dubbelvouweni. Hieronder een foto van begin van het vestje, waarbij je de hexagon ook nog wel ziet.

5 likes

Ahhhhh zo ja! Leuk!

1 like

Mijn schoonvader is ernstig ziek en m’n schoonzusje, m’n man en ik hebben het idee opgevat om samen een deken met allemaal vierkanten van 20 bij 20 cm te haken. Zo heeft hij als het straks echt slecht gaat ons altijd in de buurt en heeft hij een “deken van liefde” over zich heen.

Nu willen we het op z’n verjaardag geven (11.9) dus we zijn nu hard aan de bak om veel te haken. Ik ben een snelle haker dus normal of solid granny’s maak ik snel. Om het wel een beetje leuk te houden voor me zelf wissel ik ze af met wat moeilijkere vierkanten. Ik weet dat ze niet perfect zijn maar niet perfect is ook goed is mijn motto haha.

71 likes

Wat een lief cadeau!

6 likes

Ah dat is ook mooi inderdaad zeg! :white_heart: Mijn oma heeft voor mij ooit een 1001 lapjes deken gequilt voor over mijn bed. Dat waren 1000 verschillende hexagons en ééntje was dan dubbel. Heb hem nog steeds over het logeerbed liggen :relaxed:

3 likes

Wat een prachtig cadeau, heel mooi idee (en ook hele mooie squares!)

2 likes

Wat een mooie gedachte :+1:

1 like

Prachtig. Prachtig gebaar, prachtig cadeau, prachtige kleuren :gift_heart::gift_heart:

1 like

@mijnerzijds heel mooi en super lief gebaar.

Blocken jullie je Granny squares voordat je ze aan elkaar zet?

2 likes

Wat een lieve comments allemaal van iedereen :relaxed:🫶🏼

@jahoor We moeten eerst vooral proberen om genoeg vierkanten te hebben (gaan het 26 Augustus in elkaar zetten dus hebben nog “maar” 16 dagen). Als we op tijd klaar zijn misschien wel (al heb ik dat nog nooit eerder gedaan dus weet ook nog niet zo goed hoe dat moet. 🫣)

3 likes

Al ben ik nog lang niet klaar met mijn borduurwerk, ik heb wel alvast nieuw garen voor een volgend project. Gescoord voor een tientje in de kringloop.

Dan hoef ik voor een volgend project alleen nog stof te halen want ik heb een aantal tijdschriften met hele toffe patronen. Helemaal zin om nu met wat nieuws te beginnen maar dan komt de andere nooit af, haha

17 likes

Ah top zeg, dat is een mooie vangst!

1 like

Ik vond vandaag deze gehaakte sprei in de kringloop, 2.10 bij 2.30 meter en maar 17,50! Die kon ik niet laten liggen hoor, daar heeft iemand zooooveel uren in gestopt!

28 likes

Ben helemaal into de sunburstgrannys. Wil denk ik een deken maken maar valt me toch wel tegen hoe traag het gaat, dus misschien wordt het een poppendekentje voor m’n kind haha

25 likes

Gewoon rustig doorgaan, zou wel gaaf zijn want ze zien er leuk uit!!

2 likes

:smiling_face_with_tear:
Dat ding is gewoon meer dan €1000 waard

3 likes

Ik vergeet altijd hoe langzaam ik ben met borduren

21 likes

Oh dit wil je toch!

3 likes