Ik mag wel hopen dat tegen de tijd dat het af is, mijn nichtje niet een groeispurt heeft gehad
Geweldig geworden!!!
Zo, ik heb deze eindelijk afgemaakt nadat ik er vorig jaar aan was begonnen. Nu nog 100 andere wip die ik moet afmaken
Heb met breimolen + haaknaald een hoesje voor m’n laptop gemaakt:
Vind vooral de zijkanten heel leuk geworden!
(En de draadjes zijn allemaal weggewerkt!!!)
Mijn kleine borduurwerkje is klaar en net maar even de tijd genomen om het in een lijstje te doen!
@Briseis sorry ik zie net dat ik mijn bericht per ongeluk aan jou heb geantwoord!
Mooi! Hoe ‘span’ jij het zo mooi strak in het lijstje?
Dankjewel! Ik gebruik meestal de lacing method. Zal even een foto van internet toevoegen als voorbeeld. Als je online zoekt op ‘lacing method cross stitch’ zijn er duidelijke stappenplannen Ik merk dat het met deze methode ook niet alsnog gaat schuiven als het ingelijst is en hangt.
Kleine update van de deken: ik heb er inmiddels 28 (niet allemaal op deze foto) en m’n schoonzus 21 dus we gaan hard!
Wil voor de zoveelste keer weer beginnen met het breien van een trui. Heb er ooit 1 gebreid maar nu met echt patroon (van petiteknit) en rondbreinaalden. Maar ik vind het op die standaard manier echt heel ongemakkelijk dus ik probeer continentaal te breien (met oefenlapje/project uiteraard) maar pffft vooral het purlen (averechts?) vind ik een gepriegel.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat dit gewend was? Ik geloof er heilig in dat het uiteindelijk beter gaat zijn dus wil wel doorzetten maar ben niet zo geduldig
Ben bang dat geduld en doorzetten wel echt een beetje bij breien hoort, een trui brei je niet in een dag. Welke trui ga je breien?
Ik vind de Noorse averecht wel fijn. Vooral als ik veel wissel zoals een boordsteek. Maar rechte stukken brei ik Engels anders is er een te groot verschil want de “Norwegian purl” brei ik wat losser.
Helemaal rondbreien is wel super, alleen maar rechte steken en die brei ik wel snel continentaal.
Continentaal breien lukt mij nog steeds vrij slecht, ik heb het opgegeven. Vooral door de purl steek idd, die lukt me niet mooi, en alleen ontzettend traag. En zoals @Bertha me zei kan ik prima uit de voeten met mijn manier van breien maar soms lijkt het gewoon dat als je écht goed wilt kunnen breien je continentaal moet ofzo
Creabea lijkt me ongeveer een van de snelste breisters ter wereld en die breit niet continentaal volgens mij Dus laat je niks wijs maken. Ik ben contintentaal gaan breien omdat het ergonomischer is en ik als een ware oma snel pijntjes krijg.
Ja haar kijk ik dus niet meer want ze gaat zo snel dat ik in een hoekje wil gaan huilen over mijn brei snelheid… oneerlijk
Ik zou het niet eens willen, wat moet je met zoveel truien? en wat kost dat allemaal wel niet, ik heb het geld daar niet voor haha
Ja ik zou ook wel sneller willen breien maar het is wat het is. Mezelf verplichten om sneller te gaan of anders te leren breien vind ik een beetje aan het doel van een hobby voorbij gaan. Dat is toch iets wat je doet omdat je het leuk vindt en om te ontspannen. Maar sommige breipodcasts of Instagram accounts laten mij dat soms ook wel denken. Trouwens ook dat je dure, handgeverfde wol en 101 accessoires nodig hebt.
Ja helemaal mee eens! Al kan je wel altijd bij me terecht als je aanmoediging nodig hebt voor al je (te dure) handwerk aankopen De leuke aankopen zijn toch ook een onderdeel van de hobby haha
Da’s waar! En bedankt !
Over onzinnige aankopen, ik heb nu deze in mijn mandje, ik haat allerlei soorten metaal dus deze lijken mij fantastisch
Da’s te verantwoorden dus gewoon doen .