Omatopic #2

Ravelry: Little Rustic Pumpkin pattern by Rebecca Langford Deze zien er wel mooi uit!

3 likes

Misschien een leuk uitje voor de mensen hier die houden van borduren

9 likes

Trouwens mocht iemand een keer naar Haarlem gaan, er is een best grote handwerk winkel in de Generaal Cronjestraat. Ze geven ook workshops

Dit is hun website:

3 likes

Dank voor de tip ik kom een aantal keren per jaar in Haarlem en zie dat ze ook leuke? stoffen hebben? In de omgeving waar ik woon zijn haast geen stenen winkels meer waar ze leuke stoffen verkopen

1 like

Naar de stoffen had ik destijds niet goed gekeken, maar ze hadden wel wat. Ze hadden vooral heel veel wol. En je kon vrijwel alle Dmc garen daar kopen.

Ik ben er pas een keertje geweest, dus ik weet niet wat ze allemaal hebben. Maar in elk geval veel.

Ga wel eens kijken als ik daar weer ben :yum:

1 like

Daar ben ik een paar weken geleden geweest! Het is echt een toffe tentoonstelling. Wel wat klein, maar genoeg te zien. Ze hebben op zondagen ook workshops. Ik wilde meedoen, maar de docente was helaas ziek. Maar ik wil door die tentoonstelling nu wel sashimi gaan proberen. :grin:

2 likes

Bedoel je sashiko?

1 like

Autocorrect :rofl: sashiko ja, hahahaha.

2 likes

Het was of autocorrect of er was een goed sushi restaurant in de buurt

2 likes

Omg ik heb nieuw (dikker) garen en t is zo geweldig. Bij mn normale chenille pluist t als een malle bij het in elkaar zetten en nu hoef ik niet eens een knoop te leggen.

Moet zo op mn handen zitten om geen contact met de groothandel en alles te bestellen.

Roze oud, paars nieuw

13 likes

Wow zo gedetailleerd! Zie zelfs m’n woonplaats, echt fantastisch. Ook al is hij niet af, is het nog steeds mooi om hem op te hangen denk ik!

2 likes

Hier toevallig nog iemand die ook mee doet met de Halloween stitch a long van stitchonomy? Heb vandaag mn pakketje met benodigdheden ontvangen :jack_o_lantern:

1 like

Zo schattig!! Welk garen gebruik jij hiervoor?

Ik doe echt iets verkeerd geloof ik, ik heb een hele bult garen ingeslagen van hobbii bunny honey maar vind het zo gek garen. Zodra ik een stukje afknip, ‘valt’ daarna de rest vh garen uit elkaar; het pluche schuift gewoon van het middendraadje af. Vaag omschreven, hopelijk herkent iemand dit? Het lijkt alleen te helpen om het uiteinde dicht te branden. Kan toch niet de bedoeling zijn, dacht ik…

Dat klopt hoor! Ik gebruik lammy yarns chenille 6, die heeft dat probleem ook. Ik leg met het in elkaar zetten een knoopje in t uiteinde. Maar lees op facebookgroepen ook dat mensen t dichtbranden.

De lila kat is gemaakt met Alize Velluto en dat is zo geweldig. Met chenille garen heb je nog wel eens dat de magische ring niet dicht te trekken is, nou als een zonnetje. En ook geen pluisverlies! Alleen een mininpluisje als je t knipt, maar zelfs met in elkaar zetten niks! Was gister eerst iets aan t maken met scheepjes chunky monkey en dat is zo hard, ging daarna iets maken met velluto en dat is zo’n zonnetje.

Helaas zijn er alweer een paar kleuren uitverkocht maar ik hou de website in de gaten en ga dan een grote bestelling plaatsen denk :heart: Alleen even opbergruimte zoeken. Had ook contact gehad met de fabrikant, maar minimale orderwaarde is 10.000 euro wat neerkomt op 1000 kilo zei hij :joy:

3 likes

Oke wat fijn te horen dat ik er niet iets fouts aan doe en ehhhhh dat wordt verder dus alle forum-oma’s lief aankijken bij de volgende salarisronde, onze eigen 1000 kilo order bestellen en een zolder leegruimen, die heb ik nog wel hier;-)!!

De zolder is hier vol :joy: Heb nu de Bulgaarse shop gemaild, kijken wat die voor korting bieden, dan hoef ik maar 20 kilo te bestellen, maar dan wil ik wel ook kleuren die nu uitverkocht zijn. En weet niet of ik zo lang kan wachten.

Kijk dan wat een droppie

8 likes

Hij is af! Volgende week gaan we het geven.

85 likes

Is leuk geworden!

4 likes

Geweldig! :heart:
Wat een prachtig cadeau

4 likes