Omatopic #2

Langzaam maar zeker gaat het. Ik ben nu ook al aan het denken aan een ander project

20 likes

Wauw :heart: wat een liefde zit hierin

@schaakmat heel leuk! Wil dit ook kunnen :grin:

2 likes

Kan je wel (ik borduur pas drie maanden). Kwestie van geduld, doen en flink vloeken

1 like

Met welke projecten zijn jullie bezig? Ik wil een deken maken van deze sunburstgrannys maar het duurt wel langer dan ik had gehoopt haha.

Ik zie overigens wel duidelijk verschil als ik ze blok. Links nog niet geblokt en rechts wel.

13 likes

Ik ben deze aan het namaken. Kon geen patroon vinden, dus heb zelf wat bedacht voor de bloemen. Heb nu 4 grote bloemen af maar mis nog een kleur garen voor de gele bloemen, zodra ik die heb kan ik weer verder :slight_smile: mijn kleurstelling wordt wel anders trouwens.

20 likes

Hebben jullie tips om een gebreide trui te blokken? Ik zie schuim panelen en kammen om je trui te klemmen. Maar dat heb ik allemaal niet joh!

(Voorpand en achter klaar, schouders aan elkaar genaaid en nu de halslijn breien)

10 likes

Ik heb het jaren op een yoga matje gedaan zonder spelden oid. Nat maken en goed in vorm neerleggen is vaak al voldoende!

1 like

Ik leg het meestal gewoon op een handdoek op t wasrek. Regelmatig even goed leggen zodat je de lijnen van je rek er niet inkrijgt.

2 likes

Oooh dat klinkt een stuk makkelijker!
Eigenlijk gewoon zoals je een wollen trui zou drogen na het wassen.

Tnx!

Oh wat leuk dit!

Ik ben bezig met mn lange kat in chunky monkey garen. En heb nog een varken liggen wat alleen nog een roze blob is. En mn to do list is echt te lang. En heb net weer dik garen bestelt :heart: Wel echt balen dat al het bruin al uitverkocht was. Hopelijk even een goede maand draaien en dan als het er weer is (ze krijgen eind van de maand levering zei ze). Gewoon maar veel bestellen.

1 like

Ik blok wel met spelden, op een tuinstoelkussen (maar bijv een logeermatras oid kan ook). Juist het opspannen maakt dat de steken netter worden geloof ik.

3 likes

Met spelden is vooral handig voor lace etc, een trui hoeft vaak niet in model gebracht te worden. Door het water ontspannen de steken al en worden ze gelijker.

3 likes

Oh dit is zo tof! Is dat te doen voor beginners?

Ik ben benieuwd straks hoe het er uitziet na het blokken.

1 like

Ik zou zeggen van wel, maar ik heb al heel veel van die losse placemat/onderzetter/mandala dingen gehaakt. Als je op youtube een tutorial voor “Crochet doily” opzoekt, krijg je heel veel tutorials. Gewoon ronde na ronde afwerken. Die dingen zijn ook wel behapbare projectjes, ben met een zo’n bloem misschien een uurtje bezig.

Vooral het zelf uitzoeken van het patroon is nu de uitdaging :slight_smile:

3 likes

Ik weet niet of er mensen van vlak bij de Limburgse grens hier meeschrijven maar er is een breiwinkel in Maasmechelen (het keverke) die uitverkoop houdt. Geen hippe handgeverfde garens maar wel degelijke merken.

Ik heb een megalange sjaal met mouwen gemaakt en een theemuts geïmproviseerd voor mijn vriend. Beetje een gedrocht maar toch ook wel leuk:

24 likes

Wil die sjaal!!

3 likes

Welk patroon heb je voor die shawl gebruikt? Echt heel tof!

1 like

Heb geen patroon gebruikt, al zijn die er volgens mij wel. Maar je zou hem makkelijk kunnen namaken als je wilt. Heb een paneel van 45 steken gebreid op mijn breimolen, tot ik een stuk van 2,40 meter lang had. Daarna heb ik aan de eindes twee boordjes gemaakt met haaksteken (vasten in achterste lus), en met een matrassteek de mouwen dichtgenaaid tot een hoogte die ik fijn vond.

Ik weet niet zoveel van breien maar ik zou wel een andere steek aanraden dan de tricotsteek (of iets doen met een boordje rondom of zo), zodat de sjaal niet omkrult. Dat doet deze dus wel. Als ik hem omsla zoals op de foto blijft hij wel goed zitten, maar als ik hem als sjaal wil dragen wordt hij krullerig.

1 like