Omatopic #2

Heb geen patroon gebruikt, al zijn die er volgens mij wel. Maar je zou hem makkelijk kunnen namaken als je wilt. Heb een paneel van 45 steken gebreid op mijn breimolen, tot ik een stuk van 2,40 meter lang had. Daarna heb ik aan de eindes twee boordjes gemaakt met haaksteken (vasten in achterste lus), en met een matrassteek de mouwen dichtgenaaid tot een hoogte die ik fijn vond.

Ik weet niet zoveel van breien maar ik zou wel een andere steek aanraden dan de tricotsteek (of iets doen met een boordje rondom of zo), zodat de sjaal niet omkrult. Dat doet deze dus wel. Als ik hem omsla zoals op de foto blijft hij wel goed zitten, maar als ik hem als sjaal wil dragen wordt hij krullerig.

1 like

Klein bakje voor de wattenstaafjes gehaakt :smile:

49 likes

Ik ben aan het leren haken geslagen (linkshandig) via YouTube. Maar door de turorial van Wolplein raakte ik in de war hoe je de draad ophaalt in een steek.
In onderstaande video doet ze de eerste omslag in een steek toch een yarn under?
Het werd wel een strak werkje toen ik zo ging haken. Is het beter om zo te haken, of is het handiger om eerst alleen yarn over te leren haken?

Ik ben begonnen met katoenen garen van Wolplein met een 3,5 m’n haaknaald, maar gok dat ik eerst beter dikker garen + naald kan halen om de steken te leren. Heb nu een clover amour naald, hebben de naalden van zeeman ook een soft grip?

De video’s van Bella Coco heb ik ook ontdekt. Heel fijn!

2 likes

Ik doe het ook zo, maar dat is volgens mij niet het meest gebruikelijk en het geeft net een ander uiterlijk. Ik heb een boek waarin ze met plaatjes dit verschil laten zien, ik kan die pagina vanavond wel even op de foto zetten.

2 likes

Je hebt wel zeeman naalden met zo’n soort softgrip maar is uiteraard wel anders.

Yu/yo maakt niet heel veel uit, mensen vinden nu opeens yo mooier. Terwijl ik dit voor dit jaar in 13 jaar haken nog nooit gehoord heb. Ik vind het niet per se mooier, het is gewoon anders. Als een patroon yarn under is gemaakt kan je volgens mij iets in hoogte verliezen als je yarn over doet. Maar ik zie t nu heel veel dus denk dat het vrij weinig uitmaakt. En je haakwerk wordt inderdaad wat strakker en dus minder kans op “gaten”.
Ik zou dus doen wat jij het prettigst vind, yarn over krijg ik echt niet lekker voor elkaar en weiger mn haakwerk daardoor niet mooi genoeg te vinden. T gaat toch om t beest.

Ik ben ooit begonnen met saskia van wibra of royal van zeeman, ook met een 3.5mm.

2 likes

2 likes

Thanks voor de reacties @Merel en @Whoopdidoo! Heb bij zeeman nog wat garen gehaald om eerst de steken meer onder de knie te krijgen. En even kijken wat ik mooier en fijner vind werken qua yu of yo of een combi.

4 likes

Er is licht aan het einde van de tunnel. Da’s fijn, want ik begin eelt op mijn vingers te ontwikkelen door die stugge spijkerstof

21 likes

Ik blijf maar los naalden kopen. Heb nu weer andere mini’s nodig voor mijn mouwen.
Deze set was nu vet in de aanbieding! Dus dan maar een hele set gekocht :smile:

10 likes

Hoe groot is je naalden verzameling tot nu toe? Ik heb laatst milliners naalden gekocht, dus no judgment here

2 likes

Oh dat valt best mee hoor.

Dit is het nu (4,5 is in gebruik)
Maar bij elk project bestel ik nieuwe naalden ondertussen :joy:

7 likes

Het schiet al op!!!

27 likes

Ik kan eindelijk weer mn favoriete haaksel neerleggen :partying_face: altijd zo blij als ik deze weer uit de kast kan pakken hahahaha love herfst/halloween

45 likes

Daar was ik weer hahaha. Hij is af! Natuurlijk niet precies zoals het origineel, maar ik vind m goed gelukt! Heb de patroontjes zelf bedacht / aangepast dus dat vind ik wel heel gaaf. Mn moeder zal er blij mee zijn :smiley:

Nu mijn laatste lopende project afronden: de Durable kerstman CAL van vorig jaar. Heb hem toen niet helemaal afgekregen (mis nog 2 armen en de kerstmuts) maar hopelijk kan ik hem deze kerst wel neerzetten hahaha

35 likes

Ik heb een andere set wisselbare naalden van Knit Pro en die zijn super fijn! Deze zien er heel handig uit voor sokken en mouwen enzo. Ik ga em ook eens opzoeken.

1 like

En ik wacht nog steeds. Ze komen als het goed is maandag. Dus kan al een week niet verder met mijn trui!! :sob:

Nu maar kleuren uitzoeken voor mijn robinia trui van Anne ventzel.

3 likes

Oooh leuk! Ik wil die ook heel graag maken. Laat je je kleur selectie zien hier?

1 like

Ik heb dit besteld. Lichte kleuren zijn voor de brede vlakken en de donkere voor de golfjes.

3 likes

Dat wordt heel mooi denk ik!

3 likes

Tnx! Ik had de herfst inmijn hoofd :fallen_leaf:

3 likes