Omatopic #2

Naald 3,5 mm en garendikte geen idee. Het is stylecraft special dk waar ik mee haak.

1 like

Vraag voor de borduuroma’s: ik wil graag borduren op kleding (dunne denim stof, geen stretch), maar heb ik iets nodig om aan de achterkant van mn borduurwerk af te werken zodat de draadjes beter beschermt worden tegen eventueel los gaan?

Ik heb wel redelijk veel borduurervaring maar nog nooit op kleding geborduurd.

Het is niet per de nodig, mits je alles goed afwerkt. Je kunt wel nadat je klaar bent strijkbare vlies erop te strijken (doe ik bijvoorbeeld bij totebags. Want daar heb je meer wrijving) Als je dat jou meer gemoedsrust geeft.

1 like

Ik zag op pinterest een leuke laptophoes van granny squares. Zou het zo simpel zijn om ze gewoon aan elkaar te naaien en knoopjes aan te maken? Ziet er echt leuk uit.
Ik heb echt 12840 ideeën maar ik haak ZO traag :joy:

1 like

Ah maar het is toch juist extra leuk als het dan eindelijk af is! En als je halverwege een project (tijdelijk) geen zin meer hebt, begin je gewoon aan een van je andere ideeën.

3 likes

Dit dus! Het komt ooit wel af!

Anders motiveren wij je wel

2 likes

Eindelijk mijn kussens gevuld, zijn nog een beetje wonky maar komt wel goed. De achterkant van het vierkante kussen is lichtblauw, de voorkant zijn allemaal verschillende steken uit de Haakbijbel die ik van mn vriend heb gekregen

19 likes

Bijna af!! Na 3.5 jaar denk ik haha

36 likes

Jaaa dit moet je doen! Ik heb een tijdje terug een laptop hoes gehaakt en élke keer als ik deze pak/zie/gebruik word ik zo blij! Iets zelf gemaakt wat ik echt gebruik, niet gekocht en uniek. En de complimentjes om mn werk zijn ook gewoon extra leuk ofcourse;-)
Ik heb geen granny’s gedaan maar zie die wel veel voorbijkomen op pinterest, denk echt dat het zo ‘makkelijk’ is!

3 likes

Ah thanks! Het is voor mn kind dus het moet wel een beetje ‘hufterproof’ zijn. Maar ik ga het eerst zonder proberen

3 likes

Omg mijn kleed van 2 x 2 meter is af! Nu afwerken en dan showen!

7 likes

Mijn nieuwste werkje!

59 likes

Ooh wat een leuke!! Is dit een pakket of heb je dit patroon ergens los gekocht?

Het is een patroon dat ik los heb gekocht! De maker heet CrewelGhoul, heeft een etsy shop en een eigen website.

2 likes

Herfst is begonnen

42 likes

Geweldig❤️ wat een super leuk patroon

3 likes

Deze is zo leuk, heb je hier een patroon van? :heart_eyes:

1 like

Zeker! Hij is (gratis) te downloaden via Ravelry.

5 likes

Thnx! Echt geweldig dit :heart_eyes:

2 likes

Knuffelhakende oma’s help. Ik wil even weten of ik nou te moeilijk doe. Ik heb oogjes besteld bij een grote groothandel. Heb ik eerder gedaan, toen bleken later de 15mm oogjes niet goed. Laatst voor gemaild, netjes geld teruggehad.

Nu weer besteld want de rest was gewoon goed. Zijn nu de 8mm en de 14mm van dezelfde kwaliteit als de 15mm de vorige keer. Terwijl de 8mm vorige keer wel goed was. De buisjes waarin ze komen zijn ook ander plastic dus ik vermoed 2 verschillende leveranciers.

Het is niet mega goed zichtbaar maar de ogen zijn dof ipv glimmend. Daarnaast verschilt de opening van de achterkantjes heel erg, hebben veel oogjes krasjes, extra plastic en sommige zie je ringen in.

Denk dat ik het ergste nog vind dat zij dit acceptabel vinden en ik er dus niet van uit kan gaan dat het goed is, wat ik wel zou verwachten. Ben ik een zeikerd of horen oogjes gewoon mooi egaal en glimmend te zijn?