Omatopic #2

Heb je er een normale prijs voor betaald of waren het spotprijzen? In dat eerste geval zou ik ook klagen denk ik

1 like

Gewoon de normale prijzen die ze hanteren

1 like

Nee ik bedoelde is het een beetje een marktconforme prijs of was het zo goedkoop dat je eigenlijk geen kwaliteit mag verwachten (zegmaar net als bestellen op ali?). Ik denk dat veel hobby-hakers gewoon akkoord gaan met deze oogjes maar ik snap dat je voor jouw knuffels betere kwaliteit wil!

Nee het zijn normale groothandelprijzen en dus deze keer ook niet anders dan de vorige keer. Kijk als de 15mm nu hetzelfde waren als de vorige keer dan had ik het nog soort van begrepen maar die zijn nu van goede kwaliteit. En de 8mm die vorige keer goed zijn, zijn dat nu niet. Krijg er echt een error van. En gewoon kut dat het dus niet betrouwbaar is.

Er zitten achterkantjes met hele grote gaten bij, die kan je er zo weer afhalen.

1 like

Kan je het niet fixen met nagellak?

Ik zou hier ook wat van zeggen, zeker als het de vorige keer wel goed was. Het kan idd zijn dat ze met verschillende leveranciers werken, maar daar heb jij geen boodschap aan. En voor producten die je verkoopt (je knuffels) wil je toch kwaliteit hebben.

Edit: als de achterkanten er af kunnen gaat het toch ook zijn doel voorbij, dat is toch niet veilig dan.

1 like

Mijn efteling borduurwerk is binnengekomen, zon zin om te beginnen maar eerst moet mn kind naar bed zijn haha

5 likes

Nee, je doet niet moeilijk. Het is duidelijk andere kwaliteit.

1 like

“Huuuh laat ik nog een kubus maken. De vorige keer vond ik dat leuk.”
Ik vind het niet leuk

6 likes

Ik zag net een tiktok over crafters clock. In plaats van dat je project in uren uitdrukt, druk je het uit in afleveringen.
Dus het duurde niet een uur, maar 3 afleveringen van New Girl.

Herkenbaar?:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Beetje herkenbaar. Ik multitask eigenlijk zelden tijdens het handwerken maar ik heb weleens gekeken hoever ik kon komen tijdens 1 aflevering B&B vol liefde haha.

2 likes

Maar haak je dan of borduur je? Haken zonder 2e bezigheid (tv of op zn minst een podcast) is echt onmogelijk voor mij.

1 like

Hahaha ja of 1 film lol :joy:

1 like

Ik denk eigenlijk nooit na over hoe lang iets duurt om te maken!

2 likes

Heb allebei gedaan maar ik haak nu eigenlijk alleen maar (of gebruik m’n breimolen). Ik vind heen en weer kijken niet fijn, focus dan liever helemaal op het beeld. Soms luister/kijk ik wel iets via YouTube waarbij het beeld niet echt belangrijk is en luisterboeken heb ik ook weleens geprobeerd en bij het borduren wel veel gedaan, maar meestal heb ik wel genoeg aan gewoon stilte.

Sidenote: heb een burn-out dus mindful gewoon één ding doen is ook al snel genoeg voor mij en ook wel nodig denk ik (maar misschien was dat ook gewenning?). Nou ja denk dat het wel goed voor me is zo, haha.

3 likes

‘oh ik heb al een half audiobook (fourth wing) hier aan gewerkt)’ jep

Of dat er in een patroon staat: je werkt hier ongeveer 8 uur aan.
Mijn brein: ja laat maar dan. Te lang.

1 like

@Andreya jij had laatst een foto gedeeld van je boekenkast en ik zag daar een boek tussen staan dat heet levensdraaden. Dat vond ik een fascinerende titel en ik heb hem geleend van de bieb. Wat een leuk boek zeg! Hele leuke invalshoek om de geschiedenis aan de hand van borduurwerk te vertellen. Mooie foto’s ook die er in staan, wel veel tr weinig naar mijn zin. De nationale feestrok uit Nederland kende ik al wel maar zoveel andere toffe dingen. Wat vind je zelf eigenlijk van het boek?

6 likes

Dat boek heb ik ook. Kan em ook aanraden aan mensen die handwerken met garen. Hele interessante verhalen en verrassende dingen staan daar in.

2 likes

Wat leuk dat jij hem ook hebt! Ben het helemaal met je eens dat die voor handwerkers ook leuk is. Wat ik ook wel grappig vind is dat ze zo mooi omschrijft waarom stof en kleding zo waardevol zijn. Dat ik dan dacht ja precies dat vind ik ook maar had ik nog nooit zo omschreven. Leuk dat er altijd wel iemand is die ergens woorden aan kan geven.

Toevallig zag ik vandaag in de boekhandel nog een boekje over de bevrijdingsrok. Dat boek is gemaakt nav een tentoonstelling in het Groninger Museum. Wat ik zo snel zag gaat het wel vooral over rokken uit Groningen en omstreken, maar er staan mooie scherpe foto’s in van heel veel verschillende rokken. Eerlijk gezegd vind ik quilten en patchwork altijd maar mwah maar door deze twee boeken ga ik er wel anders naar kijken en wil ik het stiekem zelf ook kunnen.

Hier staat nog wel uitgelegd wat de rok precies inhield.

Edit: en hier zijn nog meer foto’s te zien die niet in het boek levensdraden staan maar wel bij de verhalen passen

5 likes

Ooh wat leuk! Ik vond het zelf ook een erg interessant en gaaf boek. Het is al even geleden dat ik het gelezen heb maar heb er veel nieuwe dingen door geleerd, en vond de manier waarop de auteur dingen beschreef zo veel liefde voor borduurwerk laten zien.

Heb het boek toen gekocht in het Textielmuseum in Tilburg, ook zeker een aanrader!

2 likes