Omatopic #2

Wat leuk! Ik doe ook mee!

1 like

Ik ook! Zit hm nu te breien in de wachtruimte bij logopedie

3 likes

Ja ik doe ook mee! Vind de eerste clue al erg leuk. Wel al veel werk gelijk haha.

3 likes

Hier ben ik wel eventjes zoet mee

16 likes

Welke kleuren ga je gebruiken?

1 like

En ook nog donkerbruine en gouden kralen. Het is geïnspireerd op latte art

10 likes

Ik ben op pagina 10 (van 16) van het monsterwerk stilleven met bloemen en nu is van een kleur het draad al op :sob:

4 likes

Slingertjes gehaakt voor kindjes van vrienden :blush:

32 likes

Echt supermooi geworden! :clap:

Huh van welke kleur? Ik ben bij 15 van de 16 en heb alles nog in overvloed, maar ik borduur die dikke rand niet.

Misschien kun je contact opnemen via de website van Thea Gouverneur en kunnen ze wat nasturen?

2 likes

Het is het tekentje zegmaar een :triangular_ruler: en de kleur is heel lichtgroen. Ik denk dat er te weinig in mijn pakket heeft gezeten?

Ik heb inderdaad een berichtje gestuurd! En het laatste restje bewaard, in het ergste geval moet ik een kleur vinden die er het meest op lijkt

Het zouden allemaal DMC kleuren moeten zijn dus moeten matchen met iets.

Hopelijk is de klantenservice behulpzaam :grimacing:

1 like

Hoe heet dit fleece-achtige hele chunky type wol? Met chunky yarn vind ik het helaas niet.

2 likes

Ik gok dat dit bernat blanket big is.

2 likes

Het lijkt er in elk geval op en het is helemaal wat ik wil. Dank je!

1 like

Ik hoop dat het lukt met de klantenservice!

Ik heb de DMC kleurenkaart en kan eventueel proberen een goede (daglicht)foto voor je te maken van de rijen met groentinten. Het is een foto dus ik weet niet of matchen daarmee makkelijk is, maar mocht je dat willen is het een kleine moeite!

Maar uiteraard hoop ik voor je dat ze gewoon netjes de kleur toesturen waarvan je te weinig hebt :smile:

2 likes

Denk niet dat je het hier kan vinden. Dit komt denk ik wel overeen. Klik Is alleen 400 gram en 40 meter en die Bernat is 300 gram en 29 meter.

Ik haak nog niet zo lang en veel maar had een leuk projectje gezien. Nu snap ik alleen ronde 3 bijvoorbeeld niet. Daar staat haak 1 slip stitch en daarna 2 slip stitch in hetzelfde gat.

Hoe haak ik dan die ene slip stitch. Die moet dan toch ook in een vorige stitch. Beetje lastig uitleggen. Hoop dat iemand mij snapt.

Het moet een rond smiley kussen worden trouwens dus je begint met een magic ring en moet dan telkens per ronde meerderen.

1 like

Sc staat voor single crochet oftewel een vaste. Dus geen slipstitch. Die staat vaak aangeduid als slst

Als je een amigurumi haakt, dan haak je in rondjes en maak je vaak geen nette ronde. Je haakt gewoon door. Vandaar ook de steekmarkeerder die je vaak plaatst in de eerste steek van je nieuwe ronde. Zo hou je het overzicht waar je bent gebleven

3 likes

Je doet een vaste (sc = vaste), vervolgens doe je er 2 in dezelfde steek (dus meerder je). Dan heb je de eerste twee steken van de vorige ronde gebruikt. En dit herhaal je.

Een andere veelgebruikte schrijfwijze is: (1sc, inc) x 6 (18)