Omatopic #2

Ah Thanks! Maar een vaste moet toch ook altijd in een steek of ben ik mis.

1 like

Ja die haak je gewoon in de eerstvolgende steek. De meerdering doe je in de steek daarna.

Vergeet je steekmarkeerder niet, zo weet je of je ronde klopt.

3 likes

Er zit wat schot in de zaak

12 likes

Pretttyyyy

1 like

Maar je krijgt wel een hekel aan kralen hiervan. En het duurt nog wel even voordat ‘ie af is

3 likes

Interfacing gebruikt voor mijn granny square proeflapje. Waarom heb ik dit niet eerder ontdekt?

8 likes

Jurkje geborduurd voor mn dochter :smiling_face_with_three_hearts:

57 likes

Heel schattig, zo heb je een uniek jurkje! :heart_eyes:

2 likes

Af!!!

21 likes

Heeft iemand een idee wat voor steek dit is?

1 like

Deze?

De wave stitch

5 likes

Dank je!

1 like

Iemand hier die een borduurstandaard gebruikt? Ik zit te twijfelen om dit te kopen

Lijkt me makkelijk om op de bank te borduren. En aan tafel zit ik altijd zo voorover gebogen dat ik pijn in mijn lijf krijg.
Ik borduur meestal met de “naaimethode” dus stof in je hand en in een keer doorsteken en daardoor is het niet altijd even netjes.
Als ik een borduurring gebruik en ik gewoon voor insteek en achter weer terugsteek is het veel netter dus ik wil sat telkens doen maar ik eindig altijd weer op de makkelijke en snelle manier haha

Maar ik twijfel over de maat van het frame, wil lekker groot maar lijkt me dan ook weer onhandig of zwaar worden haha.

1 like

Ik gebruik een borduurstandaard, maar voor vrij borduren (dus geen kruisteken). Ik vind het wel een aanrader omdat ipdit mijn polsen en onderarmen verlicht. Als ik een borduuring met mijn handen vasthoud heb ik toch te neiging om kracht er op onbewust te willen uitoefenen. En soms is het fijn om twee handen vrij te hebben.

Ik heb deze:

Hierop kan je iedere willekeurige borduurring op vastschroeven

1 like

Heb je hier geen probleem mee dat hij naar voren kiept?

Nee. De voet is zwaar genoeg. Daarnaast is dit ook een standaard wat je op tafel kunt zetten, maar waar je ook op kunt zitten (de voet is ook ontworpen dat je de standaard tussen je benen kan leggen). Daarom heb ik dit standaard gekozen, want dan kan ik ook op de bank borduren

1 like

Oke tof! Bedankt voor je suggestie.
Ik doe aan kruissteek borduren maar ook aan vrij borduren, dus ik zal deze ook zeker in overweging nemen,

Ik gebruik een Lowery stand. Daar kan je borduurringen en q snaps/frames in zetten. Best een prijskaartje, maar naar mijn mening elke cent waard als je veel borduurt :smile: Vooral fijn dat je frame makkelijk te kantelen is en als je op wil staan draai je het frame opzij. Hij is in hoogte verstelbaar dus nooit meer last gehad van mijn rug waar ik dat voorheen wel had. Sorry het lijkt alsof ik aandelen heb wat uiteraard niet zo is, ik ben er gewoon echt heel enthousiast over! Ook heel stevig aangezien je de grondplaat onder je bank of stoelpoot kan plaatsen.

Foto als voorbeeld mocht je het niet kennen:

Ik heb overigens wel een witte, dat staat mooier in mijn interieur haha :laughing:

5 likes

Die naam ken ik wel maar wow wat een prijs.
En dan moet je nog een goed frame of iets erbij kopen he. Ik heb alleen 2 boduurringen en een kleine qsnap die ik onhandig vind in gebruik.
Maar bedankt voor je suggestie, en fijn dat hij voor jou heel goed bevalt!

1 like

Ik dacht ik kan haken, hoe moeilijk kan breien zijn?
Potverdorie dat is toch echt wel heel anders :’)

6 likes