Weten jullie misschien een goede webshop waar ik kleine zilverkleurige bedeltjes kan vinden? Ik heb simpele witgouden oorringetjes gekocht (ben voor zilver allergisch) en wil daar dan bedeltjes aan hangen.
Cinza heeft van alles. Vaak van stainless steel
Ja dat is precies wat ik zoek, dankje!
Ik ben bijna klaar met m’n werkje, maar hoe rond ik nu netjes af? Staat helaas niet in het patroon. Gewoon een slip stitch en dan afhechten?
Ja! Halve vaste en dan erdoorheen trekken en wegwerken!
Gisteren hier naar toe geweest en was een leuke kleine tentoonstelling!
Maar man wat druk! Hele handwerkclubs waren er volgens mij. Her en der een man en verder alleen maar vrouwen de meeste waren wel wat op leeftijd. Het voelde soms een beetje alsof er weinig tijd was om rustig te kijken want dan stond er weer een in je nek te hijgen. Je moest soms ook wel lang wachten want bij de spullen stonden geen cijfertjes dus het was een heel geblader in het boekje. Misschien dat dit vooral wel komt omdat de tentoonstelling bijna stopt, aankomende zondag is de laatste keer.
Buiten deze dingen om ben ik blij dat ik toch nog gegaan ben. Zulke mooie dingen die daar tentoongesteld werden! Echt prachtig. Interessante informatie ook die in het boekje stond. Hele leuke aanvulling ook op dat borduurboek waar het hier laatst over ging.
Als je nog last minute heen gaat, ga dan ook zeker naar de tweede verdieping. Daar is nog een hele toffe tentoonstelling over haar. Heel ruim en mooi opgezet en veel interessante informatie. Kan deze ook zeker aanraden als je niet geïnteresseerd bent in borduren
Hopelijk als ik deze 1 november uitbreng dat het nog op tijd is voor de kerst. Twijfel of ik ook de beer, konijn, varken en kikker in kerstversie moet doen. Beer denk ik wel nu ik t zo zeg, maar de rest?
Ik had laatst deze foto hier al geplaatst. Ik wil graag een babydekentje maken dus ik zoek wol die hier op lijkt en heeft iemand ook ervaring er mee of dit een beetje zacht en niet te prikkelig is?
Ik zat nu te kijken naar iets met mohair en acryl.
Ik vind mohair en acryl juist niet super geschikt voor een baby. Een merino katoen blend zou wel heel fijn zijn.
Oké, want is dat prikkelig? Ik ga eens kijken naar een merino katoen mix dan!
Acryl ademt niet en mohair kan nog wel eens vezeltjes loslaten
Raden ze acryl niet ook af omdat het heel brandbaar is?
Er bestaat ook speciaal baby garen, zoals de drops baby merino geloof dat elk merk wel een baby versie heeft!
Hebben jullie nog tips voor fijne breipatronen voor truien? Mijn tante gaat een trui voor me breien en vroeg of ik een patroon heb. Nu weet ik dat bij naaipatronen sommige merken wel heel fijn zijn en sommige niet. Dus ik dacht wellicht hebben jullie nog aan- of afraders
Moet het een gratis patroon zijn of mag het ook betaald? Ik gebruikte eigenlijk alleen nog maar de patronen van petiteknit en my favourite things knitwear.
Edit: en wat leuk dat ze een trui voor je wil breien!
Jaa heel lief! Mag betaald zijn hoor, dat maakt me niets uit. Qua soort trui ga ik nu nog alle kanten op haha, dus ik sta open voor alles.
Op Etsy kan je ook mooie patronen vinden voor Noorse truien
Misschien is dit iets van hobbii?
Zelf maak ik altijd dekentjes met de sultan deluxe. Is ook 100% katoen. Vind ik fijner voor babydekentjes. Worden wel wat zwaarder dan een deken van acryl.
Ze hebben vaak wel aanbiedingen bij hobbii. Ik weet met black Friday ook. Dus als je nog even geduld hebt
Oeh ja deze vind ik heel mooi! Heb jij deze gemaakt? Het kan nog wel even wachten, dus dan bestel ik met black friday. Thanks voor de tip!
Nou het is een project wat al 4 jaar in de kast ligt denk ik ik ga er denk ik iets anders mee maken.